WARSZTATY MARKETINGOWE
18-19 CZERWCA 2015 r., WARSZAWA
Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl
Cel szkolenia
Propozycja wartości to surowa i pozbawiona ozdobników, za to pełna znaczenia definicja tego, co naprawdę otrzymuje klient określonej firmy lub marki i jakie musi ponieść za to koszty. Propozycja wartości jest podstawowym modelem heurystycznym, czyli kryterium, na podstawie którego nabywcy podejmują racjonalną decyzję o zakupie. Dobrze zdefiniowana propozycja wartości jest pozbawiona myślenia życzeniowego i uwzględnia tylko to, co klient naprawdę ceni oraz wszystkie realne koszty po jego stronie. Dobrze zaprojektowana, jest cennym instrumentem zarządzania produktem i ofertą dla klienta, ale może także stanowić jeden z komponentów strategii rynkowej będąc instrumentem walki konkurencyjnej. Szkolenie jest poświęcone systematycznemu podejściu do procesu tworzenia propozycji wartości. Jego uczestnicy poznają narzędzia, które praktycznie od razu pozwalają im wdrożyć proces w praktyce i zaprojektować wartość klienta w odniesieniu do wybranego obszaru biznesu.
PROGRAM
I. Uwarunkowania skutecznej propozycji wartości klienta
- Kryteria skutecznej propozycji wartości
- Progresja wartości od surowca do doświadczenia
- Podstawowa formuła propozycji wartości: wartość = korzyści – koszty
II. Strategiczne ujęcie propozycji wartości
- Model projektowania wartości klienta „seesaw” (huśtawka)
- Relacja między ceną a korzyściami klienta jako podstawa tworzenia wartości
- Strategie marketingowe w ramach relacji wartości do kosztów
- Efekty dobrej propozycji wartości
III. Proces tworzenia propozycji wartości „Value Proposition Builder”
- Schemat analizy rynku
- Dochodzenie do Consumer Insight
- Bariery akceptacji korzyści przez klientów
- Macierz rozwiązań problemów odbiorcy jako narzędzie projektowania wartości na poziomie doświadczenia odbiorcy
- Analiza pozytywnego wpływu, czyli jak rozwiązać problemy, które jeszcze się nie pojawiły
- Mapa atrybutów oferty jako narzędzie planowania składników oferty dla klienta
- Korzyści wspólne i różnicujące (analiza POP/POD)
- Drabina korzyści: funkcjonalne, emocjonalne, symboliczne
- Model: cecha – przewaga – korzyść i jego wykorzystanie w projektowaniu wartości
- Dowód wartości, czyli trzy mierniki w procesie projektowania wartości
– Całkowity koszt oferty (Total Cost od Ownership)
– Zwrot z inwestycji (Return on Investment)
– Korzyści minus koszty (Cost – Benefit Analysis)
IV. Twórcze narzędzia w procesie projektowania propozycji wartości
- Brainwriting, czyli pisanie mózgiem
- Zastosowanie różnych technik myślenia wizualnego do rozwiązywania problemów
- Metody wychodzenia z sytuacji pozornie bez wyjścia
- Metody tworzenia modeli problemu
- Gry eksploracyjne
- Metody improwizacyjne
- Metody oparte na metaforach i analogiach
- Metody stosowane przez uznaną na świecie firmę innowacyjną IDEO w procach tworzenia przełomowych rozwiązań
Metody pracy podczas warsztatów:
Proponowane szkolenie jest oparte o proces Value Proposition Builder. W trakcie szkolenia przechodzimy przez etapy tego procesu. Na każdym etapie są stosowane inne metody i narzędzia pracy. Zakładamy ich dostosowanie do specyfiki danego szkolenia (branża, szczegółowe wymagania, benchmarki). Narzędzia są dobierane tak, aby pozwalały spojrzeć na dostarczaną klientowi wartość w sposób niestandardowy i prowokowały do innowacyjności i myślenia „out of the box”. W trakcie zajęć będziemy wykorzystywać następujące metody pracy:
– case study – analiza przypadku
– ćwiczenia indywidualne i grupowe
– dyskusja grupowa
– ćwiczenia wspomagane kartami (kreatywności, innowacyjności, metody)
Rozkład zajęć:
9.30 Rozpoczęcie I dnia szkolenia
9:00 Rozpoczęcie II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I dnia szkolenia
16:00 Zakończenie II dnia szkolenia
PROWADZĄCY
posiada tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, ukończony kurs The Advanced Certificate in Marketing w The Chartered Institute of Marketing w Londynie, dyplom studiów podyplomowych z zarządzania i marketingu. Jest właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode. Pomaga firmom prowadzić marketing XXI wieku, czyli marketing innowacyjny, który w centrum zainteresowania stawia wartość klienta. Jest konsultantem w zakresie strategii marketingowej , brandingu, zarządzania marką i doświadczeniem klienta. Zajmuje się również skutecznością osobistą i rozwojem potencjału ludzi. Ponadto zajmuje się marketingiem wartości, marketingiem międzykulturowym, marketingiem terytorialnym. Był wykładowcą programu Warsaw Executive MBA Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Minnesoty. Prowadził również zajęcia z zakresu zarządzania marketingiem w ramach programu MBA The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty w Minneapolis. Od wielu lat prowadzi zajęcia z zakresu komunikacji marketingowej, zarządzania marką, analizy marketingowej, marketingu wartości oraz innowacyjności w ramach certyfikowanych programów The Chartered Institute of Marketing w Londynie. Jest także trenerem szkoleń z zakresu zarządzania i marketingu. Współpracuje z ministerstwami oraz samorządami w zakresie polityki promocji. Przez siedem lat był ekspertem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w zakresie promocji funduszy europejskich. Należy do amerykańskiego stowarzyszenia Customer Experience Professionals Association (CXPA) skupiającego specjalistów z zakresu zarządzania doświadczeniem klienta. Karierę zawodową zaczynał w Corporate Identity (w strategii) i reklamie (w mediach). Potem pracował w międzynarodowych korporacjach w branży FMCG i farmaceutycznej jako brand i marketing manager. Zarządzał 10 markami i wprowadził na polski rynek 15 nowych produktów. Jest autorem książek Praktyczny marketing miast i regionów, Kod skuteczności, Mity marketingowe, (R)ewolucja marki, Pozycjonowanie produktu oraz wielu artykułów na temat pozycjonowania, strategii marek oraz innych zagadnień marketingu strategicznego. Jest również współautorem książki Wskaźniki marketingowe. To, co go interesuje najbardziej to: marketing oparty na znaczeniu, pomysłach i mechanizmach, a nie na narzędziach, mity marketingowe w myśleniu i działaniu, sprawność decyzyjna i organizacyjna, kształtowanie doświadczenia odbiorcy oraz projektowanie mechanizmów tworzenia i dostarczania wartości.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 3 czerwca 2015 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 4 czerwca 2015 – 1795 PLN + 23% VAT
Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.
W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe
Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:
PKO Bank Polski S.A.: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551
Upoważniam firmę Certified Global Eductaion Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.
Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.