Wyzwania CMO – Dyrektora Marketingu

WYZWANIA CMO – Dyrektora Marketingu
Wiedza i umiejętności pozwalające sprostać tym wyzwaniom

24-25 LISTOPADA 2015 r., WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 604 152 181, fax: 22 651 80 75
e-mail: anna.milewska@certge.pl

Cel szkolenia: pogłębienie wiedzy i umiejętności niezbędnych na stanowisku dyrektora marketingu oraz zintegrowanie ich na poziomie strategicznym.
Pełnienie roli dyrektora marketingu jest zadaniem pełnym wyzwań i oczekiwań z wielu stron – począwszy od dyrektora sprzedaży, logistyki,  finansów i  IT. Dyrektor marketingu współtworzy strategię firmy i ją realizuje we współpracy z działami sprzedaży, obsługi klienta, badań oraz agencjami marketingowymi  i  badań rynkowych.  Jest odpowiedzialny za strategię marketingową firmy, za zarządzanie produktami, swoimi podwładnymi oraz za budowanie relacji z klientami wewnętrznymi. Aby być skutecznym dyrektorem marketingu potrzebuje wiedzy i umiejętności z 3 obszarów: zarządzania biznesem, zarządzania marketingowego oraz zarządzania ludźmi czyli wiedzy i umiejętności z zakresu przywództwa.

Na warsztacie składającym się z 3 modułów: Firma, Marketing oraz Przywództwo  uczestnicy pogłębią wiedzę i umiejętności w tych obszarach.  Poznają najnowsze trendy w postawach konsumenckich oraz w  komunikacji  marketingowej (Rynek i Marketing), będą doskonalić w praktycznych ćwiczeniach stosowanie  nowoczesnych narzędzi zarządzania biznesem  (Firma) oraz  ludźmi   (Przywództwo).

Forma prowadzenia szkolenia:
Warsztatowa, interaktywna Praktyczne zastosowanie poznanych modeli  zarządzania i marketingowych w ćwiczeniach indywidulanych, w których każdy uczestnik będzie pracował wykorzystując sytuacje biznesowe ze swojej pracy zawodowej. Uczestnicy otrzymają zestaw formularzy z modelami marketingowymi, które w ćwiczeniach będą wypełniane w celu doskonalenia umiejętności marketingowych, zarządczych oraz przywództwa do wykorzystania w pracy zawodowej.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Uzyskanie wiedzy dotyczącej roli i zadań dyrektora marketingu
– Poznanie narzędzi w zarządzaniu strategicznym
– Uzyskanie wiedzy o najnowszych trendach rynkowych i marketingowych
– Poznanie modeli i narzędzi w zarządzaniu marketingowym
– Poznanie i doskonalenie narzędzi przewodzenia ludziom i budowania relacji
– Poznanie metod na zarządzanie swoją energią życiową
– Uzyskanie praktycznej  oraz zintegrowanej wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania strategią, marketingiem i ludźmi opartych na  sprawdzonych w  najlepszych organizacjach modelach oraz badaniach naukowych
– Uzyskanie wiedzy od trenera, praktyka biznesu, posiadającego szerokie doświadczenie w zarządzaniu strategią, marketingiem oraz ludźmi

 Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą:

  • Mieli opracowany profil kompetencji dyrektora marketingu – ról i zadań, jakie się wobec nich oczekuje – tym samym zwiększając swoją świadomość w tym zakresie
  • Potrafili integrować misję i wizje firmy do strategii marketingowej oraz komunikacji strategicznej
  • Umieli pracować z modelem 5 P – strategicznego zarzadzania marketingowego
  • Znali najnowsze trendy rynkowe w zakresie komunikacji marketingowej i konsumentów
  • Potrafili tworzyć różnorodne benchmarki
  • Umieli pracować z modelem strategii marketingowej  5 P i  5 C
  • Umieli opracować strategię budowania zaufania do marki przy wykorzystaniu modelu 3 C
  • Potrafili zarządzać swoim podwładnymi według zasad nowoczesnego przywództwa oraz budować relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
  • Wiedzieli jak korzystając z modelu M.Watkina rozwijać swoje kompetencje przywódcze

ZARYS PROGRAMU
Wprowadzenie – CMO – role, zadania, odpowiedzialności

Kim jest CMO  czyli Chief Marketing Officer  przedstawienie wyników badania Forbes Insight  oraz zdefiniowanie przez uczestników własnego profilu CMO.
– Jakim typem CMO jesteś? Typologia Forbes Inisght
– Jakie cele realizuje CMO?
– Model zadań i obszarów odpowiedzialności według metodologii Forbes Insight
– KPI dyrektora marketingu (marketingowe, sprzedażowe, finansowe, logistyczne)

Moduł I  – FIRMA
Nie można rozwiązać problemów naszej egzystencji na tym samym poziomie myślenia, na którym zostały wykreowane”, Albert Einstein
W tym module uczestnicy nauczą się jak budować połączenie pomiędzy wizją i strategicznymi celami firmy z celami marketingowymi.  Opracują prezentację strategii w ujęciu finansowym na  jednym slajdzie, tak aby stanowiła ona przekonywujący przekaz.
Budowanie krótkiego i przekonywującego przekazu strategii  na jednym slajdzie
Mapa modelu biznesowego i rola CMO
Mapa czynników decydujących o wzroście – wyniku badania Forbes Insight
– kultura organizacji
– umiejętności dostosowania się marketingu
– nowoczesne marketingowe działania
Narzędzia strategicznego zarządzania marketingowego – 4P   (nie mylić z 5 P strategii marketingowej)
3 rodzaje  benchmarkingu

Moduł II – MARKETING
„Marketing nie jest walka na  produkty. Jest walka na percepcje”, Al. Ries i Jack Trou „22 niezmienne prawa marketingu”

Rynek
Nowe trendy konsumenckie i modele działania
– Nowe zachowania konsumenckie
– koncepcja trzeciego miejsca
– Inteligentna konsumpcja
– Wartości i emocje klientów
Strategia marketingowa
Klucz do marketingu XXI wieku  stanowi  content marketing czyli marketing treści. Na warsztacie uczestnicy przedyskutują  najnowsze trendy w marketingu treści. Dowiedzą się czym jest liquid contet? czym linked content?  oraz jak opowiadać historię swoich marek. Poznają strategię szczodrości w budowaniu wizerunku marki  oraz dowiedzą się,  kiedy się ona opłaca.
Nowe trendy w strategii i komunikacji marketingowej
– Marketing treści
a. komunikacja real time
b. angażujący marketing
– Strategia szczodrości
– Zarządzanie doświadczeniem konsumenta
Model strategii marketingowej  z 5 P do 5 C – o co tutaj chodzi?
Strategia 3 C budowania zaufania do marki

Moduł III – PRZYWÓDZTWO „Jeśli chcesz dokonać zmiany  w innych,  sam musisz być tą zmianą”,ahatma Gandhi

Zarządzanie ludźmi i współpraca z innymi dyrektorami
Nowoczesne modele przywództwa – lider dystrybucyjne oraz globalny
– Narzędzia wspierające współpracę z innymi działami
– Model budowania relacji z klientami zewnętrznymi
Zarządzanie sobą
Model M. Watkina  7 obszarów zmiany z menedżera w lidera
– Specjalista w generalistę
– Analityk w integratora
– Taktyk w stratega
– Murarz w architekta
– Rozwiązujący problemy w kreujący sposobności
– Wojownik w dyplomatę
– Wspierający zespól w przejmującego przewodzenie
– Zarządzanie swoją energią życiową

Rozkład zajęć:
9.30 Rozpoczęcie I dnia szkolenia
9:00 Rozpoczęcie II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I dnia szkolenia
16:00 Zakończenie II dnia szkolenia

PROWADZĄCY

Wioletta Małota 

  • Trener biznesu, ekspert w zakresie zmian organizacyjnych, doświadczony Menedżer  Marketingu oraz Sprzedaży w międzynarodowych korporacjach o wysokich kulturach organizacyjnych (20 lat doświadczenia).
  • Pracowała na stanowiskach Brand Managera (3M, Novo Nordisk)  oraz Dyrektora ds. Marketingu  (SCA Hygiene Products),
  • Absolwenta SGPiS, Wydziału Handlu Zagranicznego, absolwentka studiów doktoranckich  w zakresie nauk o zarządzaniu na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie (2004 r.).
  • Zarządzała markami typu premium, wprowadzała nowe (wcześniej nie oferowane) produkty na rynek Polski.
  • Zajmowała się marketingiem treści – m. innymi pełniąc rolę redaktor naczelnej gazety o Cukrzycy – czasopisma edukacyjnego dla pacjentów i lekarzy oraz kampaniami społecznymi w zakresie edukacji zdrowotnej.
  • Posiada wieloletnie doświadczenie pracy w zespołach konsultanckich w korporacjach celem, których było podniesienie efektywności funkcjonowania działów sprzedaży i marketingu.
  • Wyróżniona tytułem „Pracownik roku” w 3M Poland.
  • W ostaniu czterech latach przeprowadziła szkolenia dla ponad 300 osób najwyższej kadry menedżerskiej.
  • Autorka książki „Jak z menedżera stać się przywódcą?” oraz licznych artykułów z zakresu zarządzania, kultury organizacyjnej i dzielenia się wiedzą
  • Mentor najwyższej kadry menedżerskiej w zakresie budowania strategii marketingowej.
  • Wykładowca zapraszany na międzynarodowe konferencje z warsztatami na temat efektywności  sprzedaży  i budowania relacji z klientami (2010, 2011, 2012).
  • Zwyciężczyni konkursu na najlepszy esej z zakresu zarządzania w XXI w zorganizowany przez School of Management at University of South Australia w Adelajdzie.. Ekspert z zakresu  zarządzania na forum „Zarządzanie w XXI”, który odbył się w Adelajdzie w Australii,  w listopadzie 2013 r.
  • Otrzymała  nagrodę Global Coaching Leadership Award przyznana przez World Coaching Congress, Mumbai, India, w lutym 2014 r. za propagowanie nowoczesnego przywództwa.
  • Wyróżniona nagrodą  za prowadzenie mentoringu w ramach projektu Inkubator Technologiczny dla Bartosza Głowackiego, który uzyskał nagrodę „Najlepszy przedsiębiorca Wielkopolski”. Proces mentoringu prowadzony przez Wiolettę Małota jest przedstawiany jako dobra praktyka w The Prince’s Youth Business International (2010) (Fundacja Księcia Karola).
  • Interesuje ją interkulturowość w przywództwie oraz w marketingu. Prowadzi blog po angielsku dotyczący kompetencji i komunikacji międzykulturowej. www.crossculturemanagement.com
  • Pełni funkcję prezesa Fundacji Polski Instytut Mentoringu www.fundacja-pmi.org.pl
  • Pracuje jako Execitive Coach i Mentor w skali globalnej.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 6 listopada 2015 – 1995 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 7 listopada 2015 – 2295 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER