Zarządzanie komunikacją kryzysową w firmach farmaceutycznych

ZARZĄDZANIE KOMUNIKACJĄ KRYZYSOWĄ W FIRMACH FARMACEUTYCZNYCH
WARSZTATY

20 – 21 PAŹDZIERNIKA 2016 r., WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
tel. 22 651 80 75, kom. 501 165 652, fax: 22 203 40 52
e-mail: info@certge.pl

Do kogo adresowane jest szkolenie
Szkolenie z zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych jest adresowane do specjalistów z działów komunikacji i marketingu firm farmaceutycznych, hurtowni farmaceutycznych oraz przedsiębiorstw zajmujących się importem, dystrybucją i rejestracją leków na zlecenie podmiotów zagranicznych.  Szczególnie zapraszamy: PR Managerów, Product i Brand Managerów, Public Affairs Managerów, Market Access Managerów oraz wszystkie osoby zajmujące się na co dzień komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną w firmach.

Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu
Korzyści ze szkolenia – co uczestnicy będą potrafili i czego dowiedzą się na szkoleniu:
–      będą potrafili zdefiniować sytuację kryzysową dla swojej organizacji i odróżnić ją od incydentu, czy sytuacji trudnej,
–      zidentyfikują obszary ryzyka w działalności firm farmaceutycznych, by w przyszłości móc je uwzględnić w stosownych procedurach antykryzysowych,
–      zidentyfikują grupy interesariuszy ważne w komunikacji podczas kryzysu,
–      opracują przykładowy scenariusz zdarzenia kryzysowego, który jest swoistą mapą działania podczas kryzysu i którego model może być włączony do książki kryzysowej
–      poznają specyfikę pracy mediów w sytuacjach kryzysowych – na przykładach z branży,
–      poznają i przećwiczą przydatne techniki komunikacji oraz formułowanie komunikatów dla mediów,
–      będą mieli okazję sprawdzić się w kilku formach kontaktu z mediami – podczas spotkania jeden na jeden z dziennikarzem, przy nagraniu tzw. “setki” na potrzeby tv, czy podczas symulowanej konferencji prasowej,
–      po doświadczeniu wystąpień przed kamerą będą wiedzieli, na co zwrócić uwagę, by zapanować nad własnym ciałem, mimiką, gestykulacją i głosem.

Metody, które będą wykorzystywane podczas szkolenia:
–      przekazywanie wiedzy w oparciu o prezentację i flipcharty
–      praca indywidualna i praca w grupach
–      dyskusje, burze mózgów
–      analiza case studies
–      role play – rozmowa z dziennikarzem (z wykorzystaniem kamery) i feedback trenera

PROGRAM WARSZTATÓW

I dzień szkolenia (9.00 – 17.00)Focus: identyfikacja kryzysogennych obszarów dla firm farmaceutycznych, mapowanie interesariuszy
 9.00 – 10.00 Wprowadzenie do komunikacji kryzysowej – dyskusja

  • czym jest dla firmy sytuacja kryzysowa – cechy, skala zjawiska,
  • analiza sytuacji kryzysowych z branży – jak opisywały je media, jak prezentowały się dotknięte kryzysem firmy
 10.00 – 12.30 Identyfikacja najbardziej prawdopodobnych obszarów kryzysogennych w otoczeniu firmy i w niej samej – praca w grupach i prezentacja wyników na forum

  • potencjalne obszary kryzysu i prawdopodobieństwo zdarzenia – dyskusja w grupach i zapisanie wszystkich zidentyfikowanych obszarów, a następnie wybranie trzech najbardziej prawdopodobnych i praca nad nimi w dalszej części szkolenia
13.30 – 14.30 Mapowanie interesariuszy  – burza mózgów

  • ambasadorzy w sytuacjach kryzysowych – eksperci, liderzy opinii, etc.
  • osoby i instytucje, które mogą być zainteresowane kryzysem
  • instytucje, od których zależy powodzenie biznesowe firm farmaceutycznych w Polsce
  • inni, którzy muszą zostać uwzględnieni w komunikacji na wypadek kryzysu
 14.30 – 16.30  Opracowanie scenariuszy na wypadek kryzysu – trzy najbardziej prawdopodobne ryzyka wybrane przez uczestników – praca w grupach i prezentacja wyników na forum

  • ocena sytuacji i zaplanowanie działań operacyjnych
  • ustalenie grup interesariuszy, którzy w danej sytuacji zostaną objęci komunikacją
  • wybranie możliwych form komunikacji i narzędzi dla każdej grupy interesariuszy
  • opracowanie kluczowych komunikatów dla poszczególnych grup interesariuszy
16.30 – 17.00 Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia
Zadanie wdrożeniowe na drugi dzień szkolenia
II dzień szkolenia (9.00- 17.00)  Focus: specyfika mediów w Polsce, relacje z mediami w kryzysie – praktyczny warsztat z kamerą
9.00 – 10.00  Specyfika mediów w Polsce – krótki wykład (prezentacja)

  • media istotne w komunikacji dla firm farmaceutycznych
  • jak pracują współczesne media i czego oczekują
  • digitalizacja i rozprzestrzenianie się informacji
 10.00 – 11.30 

 

Relacje z mediami – dyskusja i krótka prezentacja – warsztaty

  • czego należy przestrzegać w relacjach z dziennikarzami w sytuacjach kryzysowych
  • przed kontaktem z mediami – jak się przygotować
  • jak zbudować wypowiedź dla mediów – wskazówki
  • wybrane techniki komunikacyjne – „most”, „zdarta płyta”
  • przed kamerą i mikrofonem – kilka praktycznych porad
11.30 – 16.30 (w tym przerwa na obiad i kawę)

 

Ćwiczenia z wypowiedzi dla mediów przed kamerą – warsztat i feedback trenera

  • oświadczenie firmy wypowiedziane do kamery (tzw. „setka”)
  • krótki wywiad z dziennikarzem telewizyjnym – kluczowy przekaz, argumentacja
  • konferencja prasowa – symulacja: krótkie wystąpienia reprezentantów firmy, potem sesja pytań i odpowiedzi dla dziennikarzy

 

16.30 – 17.00 Podsumowanie szkolenia – runda uczestników

Rozkład zajęć:
9.00 Rozpoczęcie I i II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I i II dnia szkolenia

PROWADZĄCY
Monika_Bebnowska
Monika Bębnowska
– ekspert Public Relations i trener biznesu, specjalizuje się w komunikacji kryzysowej, PR korporacyjnym oraz w relacjach z mediami. Prowadzi szkolenia dla klientów korporacyjnych z komunikacji w sytuacjach kryzysowych, zarządzania projektami PR i ich budżetowania oraz z relacji z mediami i wystąpień przed kamerą. Opracowuje i prowadzi symulacje sytuacji kryzysowych. Jest moderatorką sesji strategicznych z obszaru budowania wizerunku firmy, mapowania interesariuszy i zarządzania relacjami z nimi, jak też przygotowania do wdrożenia strategii CSR w firmach. Od pięciu lat prowadzi wykłady na podyplomowych studiach Public Relations i strategicznego komunikowania w firmach w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Była wykładowcą w London School of Public Relations (filia w Warszawie) i w Akademii Komunikacji Marketingowej przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.
W prowadzonych przez Monikę Bębnowską szkoleniach uczestniczyła kadra menadżerska i specjaliści działów PR z firm: AkzoNobel, Arcelor Mittal, Avon, 3M, DSV, Electrolux, Hispano-Suiza Polska, HJ Heinz, Kredyt Inkaso, Państwowa Agencja Atomistyki, Skoda Auto Polska, Wrigley oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN i in.
Na początku kariery zawodowej związana z mediami – pracowała jako redaktor w austriackim wydawnictwie Printernet,. Posiada ponad 15 lat doświadczenia zawodowego w branży Public Relations. Była Account Director w Partner of Promotion, jednej z największych agencji PR w Polsce. Była Dyrektor Zarządzająca w Garden of Words – pierwszej w Polsce i jednej z pierwszych na świecie agencji specjalizujących się w marketingu skierowanym do kobiet. Była szefowa działu zdrowia (Head of Healthcare Practice) w międzynarodowej agencji PR Grayling, gdzie koordynowała działania PR dla takich klientów jak: Bristol Myers Squibb, GE Medical i Sandoz oraz prowadziła kampanie CSR na rzecz profilaktyki zdrowia: Chroń Dziecięce Uśmiechy (Wrigley), Akademia Czerniaka (BMS).
Ukończyła z wyróżnieniem filologię germańską na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Była stypendystką Księstwa Liechtenstein na Uniwersytecie Fryburskim w Szwajcarii oraz Fundacji Konrada Adenauera w Bonn.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu przy zgłoszeniu się:
do dnia 5 października 2016 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 6 października 2016 – 1795 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER