Kompetencje menedżersko-przywódcze Regionalnego Kierownika w Farmacji

Kompetencje menedżersko-przywódcze Regionalnego Kierownika w Farmacji
2 dniowe szkolenie jak zarządzać biznesem, zespołem i sobą
dla kierowników pracujących w środowisku farmaceutycznym

17 – 18 LUTEGO 2016 r., WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
tel. 22 651 80 75, kom. 501 165 652, fax: 22 203 40 52
e-mail: info@certge.pl

OPIS SZKOLENIA:
Program  2 dniowego szkolenia oparty jest na najnowszych, światowych programach i sprawdzonych modelach rozwoju kompetencji menedżerskich i przywódczych. Oparty jest na koncepcji 3 obszarów,  którym zajmuje się menedżer:  zarządzaniu działaniami aby osiągnąć cele biznesowe, zarządzaniu zespołem i zarządzaniu poszczególnymi pracownikami oraz zarządzaniu sobą.
Efektywność menedżer osiąga wtedy, gdy potrafi zintegrować kompetencje w tych trzech  obszarach, na warsztacie uczestnicy  poznają  modele, techniki i narzędzia, stosowanie w praktyce biznesowej w tych trzech obszarach uwzględniając specyfikę zarządzania w środowisku farmaceutycznym.
Warsztat prowadzi doświadczony praktyk zarządzania w środowisku farmaceutycznym, menedżer  marketingu i sprzedaży w globalnych organizacjach – Wioletta Małota, która dzieli się na swoim ponad 15 letnim doświadczeniem pracy w środowisku lekarskim i farmaceutów oraz ponad 8 letnim doświadczeniem   w szkoleniu pracowników firm farmaceutycznych, farmaceutów oraz lekarzy. Wioletta Małota absolwentka studiów doktoranckich w zakresie nauk o zarządzaniu na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, specjalizująca się w zachowaniach organizacyjnych, jest autorką książki „Jak z menedżera stać się przywódcą”.
Program warsztatu doskonali praktykę zarządzania  i  jest zorientowany na uzyskanie konkretnych praktycznych korzyści przez uczestników.

 KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

  • Uzyskanie najnowszej wiedzy o kompetencjach menedżerskich, opartej o badania naukowe  i zachowania organizacyjne.
  • Uzyskanie umiejętności w 3 obszarach zarządzania:
    • zarządzania biznesem
    • pracownikiem, zespołem
    • sobą
  • Dokonanie autodiagnozy w  obszarach zachowań biznesowych z wykorzystaniem kwestionariuszy:
    • Autodiagnoza stylu komunikowania – 4 style  społecznego komunikowania
    • Autodiagnoza rodzaju wpływu wywieranego na ludzi – „Dajesz czy odbierasz energię innym?
  • Poznanie i doskonalenie w praktyce modelowych struktur rozmów menedżera z podwładnym
  • Uzyskanie wglądu we własne kompetencji i opracowanie planu dalszego rozwoju

Po ukończeniu 2 dniowego warsztatu uczestnicy będą:
Posiadali świadomość swoich kompetencji menedżerskich
– Znali najnowsze modele zarządzania – sytuacyjnego, transformacyjnego oraz  dystrybucyjnego oraz potrafili zarządzać w tym stylu
– Potrafili korzystać z narzędzi komunikacji menedżera w zarządzaniu ludźmi
– Znali najnowsze modele motywacji pracowników i potrafili je wykorzystać w swojej pracy
– Znali narzędzia zarządzania zespołem jak i poszczególnymi pracownikami
– Wiedzieli jak zarządzać swoją  energią życiową – dbać o sprawność fizyczną, zdrowie oraz zarządzać stresującymi sytuacjami i stresem
– Mieli opracowany plan doskonalenia umiejętności menedżerskich

PROGRAM WARSZTATÓW

Moduł I – ZARZĄDZANIE BIZNESEM
Nie można rozwiązać problemów naszej egzystencji na tym samym poziomie myślenia,  na którym zostały wykreowane” ~Albert Einstein
Kim jestem? Kim jest moja firma?
Jakie wartości dostarczam klientowi?
Określenie tożsamości  i ról kierownika wobec różnych interesariuszy, znaczenia produktów firmy oraz jej misji  przełożone na korzyści interesariuszy.
Kim jest mój klient?
Dokonanie charakterystyki klientów – poprzez dokonanie segmentacji klientów według róznych kryteriów, określenie profilu potrzeb i oczekiwań klientów.
Jaka jest strategia pracy z klientami?
Określenie strategii działania wobec różnego rodzaju klientów ( kategoryzacja)
Moja strategiczna komunikacja
– Komunikowanie celów strategicznych i zmiany pracownikom, prezentowanie wizji i celów firmy interesariuszom zewnętrzny.
– Diagnoza swojego stylu komunikacji społecznej
– Model komunikacji strategicznej
Kierownik sprzedaży to łącznik pomiędzy interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi. Od jego tożsamości i świadomości ról zależy sposób, w jaki reprezentuje firmę, jej produkty oraz siebie na zewnątrz  oraz jak zarządza pracownikami.
W module I uczestnicy szkolenia wypracują swoją tożsamość „ambasadora” firmy   i produktów oraz określą obszar biznesowy którym zarządzają –produkty klientów oraz wartości, jakie im dostarczają.  Określona tożsamość zawodowa pozwali uczestnikom na świadome pełnienie ról w organizacji i na zewnątrz.

 Moduł II  – ZARZĄDZANIE PRACOWNIKAMI – sposoby komunikowanie się
“Są dwie trwałe rzeczy, które możemy dać uczniowi: pierwsza to korzenie – druga to skrzydła”
Wywierasz wpływ na innych poprzez nie tylko to co mówisz, ale w jaki sposób
KOMUNIKOWANIE SIĘ Z PRACOWNIKAMI
Charakterystyka stylów komunikacji i rodzaju wywieranego wpływu na innych
– Zasady komunikowania się z osobami o danym stylu
– Określenie  jak zdiagnozowany stylu komunikowania się  wpływu  na  innych       i co należy zrobić, aby dopasować go do róznych stylów komunikacji rozmówców
– Umiejętności komunikowania się – zadawanie otwierających pytań, słuchanie, komunikacja bez barier (bariery  w komunikowaniu się T. Gordona)
W tym module każdy uczestnik  – wypełniając kwestionariusz „Twój styl  komunikacji” –  dowie się jaki jest jego styl komunikowania i jaki wpływ wywiera on na innych. Wiedza o swoim stylu i umiejętność rozpoznawania stylu komunikacji innych  pozwoli na świadome dopasowanie  własnego stylu do sytuacji i stylu interlokutora w celu „nadawania na tych samych falach”. Wiedza o 4 stylach stanowi podstawę umiejętności rozpoznawania stylu komunikacji rozmówcy odpowiedniego dopasowania swojej komunikacji do niego.
Moduł III  – ZARZĄDZANIE PRACOWNIKAMI – motywowanie innych
To Ty jesteś źródłem motywacji lub demotywacji pracownika
MOTYWOWANIE LUDZI
Motywacja wewnętrzna i motywatory zewnętrzne  – model E.L. Deciego (sprawdzony model motywacji stosowany w kontekście organizacyjnych zachowań)
– Rozpoznawanie motywacji wewnętrznej u swoich pracowników  i wykorzystanie jej w realizacji celów zespołu i organizacji
– Odpowiedni sposób komunikowania motywatorów zewnętrznych oferowanych przez firmę pracownikom
– 3 czynniki motywujące podwładnych, które zapewnia menedżer
– Omówienie tych czynników i sposób ich zapewnienia pracownikom
– Tworzenie środowiska dla pracownika motywującego go do pracy
Diagnoza rodzaju wywieranego wpływu: Dajesz czy odbierasz ludziom energię? (kwestionariusz)
Uczestnicy warsztatu dowiedzą się co motywuje pracowników  i jak wydobyć z nich motywację wewnętrzną oraz jak pracować z motywatorami  organizacyjnymi i celami zewnętrznymi – oferowanymi przez firmę, aby zostały one zintegrowane  w motywację wewnętrzną i cele własne.
Moduł IV  ZARZĄDZANIE PRACOWNIKIEMnarzędzia komunikowania się
Twój styl zarządzania –kluczem do sukcesu pracowników
STYLE ZARZĄDZANIA
Micozarządzanie, zarządzanie sytuacyjne oraz dystrybuowane – kiedy zarządzać w danym  stylu? Na konkretnych przykładach z pracy w firmach farmaceutycznych uczestnicy poznają różne style zarzadzania pracownikami.
– Narzędzia komunikacji stosowane w każdym ze stylów
– Motywowanie innych  poprzez  stosowanie odpowiedniego stylu zarządzania
Jak wyznaczam i monitoruję oraz ewoluuję cele mojego działu i pracowników?
Wyznaczanie celów, monitoring ich realizacji oraz ewaluacja.
– Poznanie i praktyczne przećwiczenie modeli
– Ustalanie celu – model SMARTER
– Realizacja celów – model RACI
– Monitorowanie celów – model SSC
– Ewaluacja celu – model GOLD
Uczestnicy  w tym module poznają najnowsze style zarządzania pracownikami oraz dowiedzą się kiedy poszczególne style stosować. Poznają i przećwiczą różne modele – struktury rozmów stosowane  przy ustalaniu celów,  monitorowaniu przebiegu realizacji celów oraz ich ewaluacji.
2 DZIEŃ
Moduł V  – ZARZĄDZANIE PRACOWNKIEM –  narzędzia komunikowania się
Komunikacja menedżera  źródłem motywacji pracowników
Menedżerskie narzędzia komunikowania się
– Informacja zwrotna – korygująca zachowanie (model)
– Informacja zwrotna – wyrażająca uznanie (model)
– Delegowanie zadań i odpowiedzialności –  struktura rozmowy
Uczestnicy  w tym module poznają najnowsze style zarządzania pracownikami oraz dowiedzą się kiedy poszczególne style stosować. Poznają i przećwiczą różne modele – struktury rozmów stosowane  przy ustalaniu celów,  monitorowaniu przebiegu realizacji celów oraz ich ewaluacji.
Moduł VI  – ZARZĄDZANIE PRACOWNIKIEM –  wspieranie w rozwoju pracowników
W jaki sposób twój styl zarządzania wspiera rozwój pracownika?
ROZWÓJ PRACOWNIKÓW
Zarządzanie sytuacyjne – menedżer w roli coacha i mentora
-Model rozmowy wspierającej pracowników w znalezieniu rozwiązania
– model GROW
– Zasady udzielania rozwojowej informacji zwrotnej
– model rozmowy coachingowej
– Dzielenie się wiedzą z podwładnym
– struktura rozmowy
– Wydobywanie potencjału i mistrzostwa z pracowników
– Rozmowa motywująca
W tym module uczestnicy dowiedzą się  jak wykorzystać sytuacyjny styl zarządzania w zależności  od poziomu rozwoju kompetencji pracownika. Poznają i przećwiczą struktury rozmów wspierających pracownika w rozwoju ich kompetencji i braniu odpowiedzialności.
Uczestnik pozna i utrwali zachowania w roli coacha i mentora.
Moduł VII – ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
Osiągniecia organizacji są rezultatem połączonego wysiłku poszczególnych jednostek”~Vince Lombard
Jaki zespół budujesz?
Współzależny i zależny zespół. Zasady zbudowania współpracującego – współzależnego zespołu.
– Zarządzanie 4 rodzajami pracowników – fundamentem, gwiazdą, górą lodową oraz problematycznym dzieckiem
– Model 5 fundamentalnych aspektów efektywnego zespołu – Model P. Lencioni’ego
– Dobre praktyki budowanie efektownego zespołu
W tym modelu uczestnicy poznają główne czynniki, które decydują o sukcesie zespołu oraz dysfunkcje, które przeszkadzają. Poznają strategie zarządzania zespołem i poszczególnymi typami pracowników.
Moduł VIII – ZARZĄDZANIE SOBĄbudowanie odporności fizycznej i psychicznej
“Kto zna innych jest mądry.
Kto zna siebie jest oświecony”~Lao Tzu
Zasady budowania odporności fizycznej i psychicznej
– Rozwój 4 rodzajów inteligencji – fizycznej, emocjonalnej, intelektualnej oraz duchowej
– 4 Strategie wypoczywania i odnawiania energii
– Zarządzanie stresem
– Techniki zarządzania stresem – 3  rodzaje reakcji na stres  3 F (fight, fly lub freeze) – kiedy
– Techniki reakcji w sytuacji stresowej
– Narządzie 3 archetypicznych energii
– Technika 8 „O”
– Kształtowanie zrównoważonej postawy życiowej
Aby zarządzać biznesem i innymi należy umieć zarządzać sobą. Przemęczony  i zestresowany kierownik nie jest dobrym ambasadorem firmy ani nie stanowi przykładu dla swoich podwładnych. Kompetencje osobiste menedżera – umiejętność zarządzania sobą stanowią podstawowy czynnik inteligencji emocjonalnej, która decyduje o efektowności życiowej i zawodowej. W tym module uczestnicy poznają różne  strategie i technik budujące inteligencję emocjonalną.

Rozkład zajęć:
9.30 Rozpoczęcie I dnia szkolenia
9:00 Rozpoczęcie II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I dnia szkolenia
16:00 Zakończenie II dnia szkolenia

PROWADZĄCY

Nota o autorskim programie  warsztatu i  trenerze
Wioletta Małota – Konsultant HR i w zakresie strategii organziacji. Certyfikowany Executive Coach & Mentor. Trener biznesu. Certyfikowany Leadership Coach – Institute of Leadership and Management, UK (2012). Certyfikowany Coach z zakresu inteligencji emocjonalnej przywódców – Roche Martin, UK (2012), certyfikowany Użytkownik PRISM BRAIN MAPPING  (2015 r.)
Doświadczony MARKETING MANAGER. Posiada ponad 15 lat doświadczenia w pracy na stanowiskach menedżerskich  w globalnych korporacjach w działach produktów farmaceutycznych (3M, Novo Nordisk, SCA Hygiene Products). Od ponad 7 lat prowadzi warsztaty dla środowiska farmaceutycznego z zakresu kompetencji menedżerskich oraz doradza w zakresie strategii organizacji.
Autorka programów studiów podyplomowych dla kierowników aptek w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu, od 5 lat prowadzi szkolenia z zakresu umiejętności menedżerskich kierowników aptek.
W pracy dla środowiska farmaceutycznego integruje praktyczną wiedzę i umiejętności  z zakresu  zarządzania produktami, klientami farmaceutycznym oraz pracownikami z umiejętnościami trenera biznesu, doradcy strategicznego oraz executive coacha i  mentora.
Autorka programów studiów podyplomowych, kierownik studiów, opiekun merytoryczny oraz wykładowca przedmiotów  z zakresu przywództwa,  kompetencji dzielenia się wiedzą i HRM w Collegium Civitas   w Warszawie oraz w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu. Prowadzi warsztaty  na studiach MBA   w języku angielskim  z zakresu przywództwa, mentoringu i coachingu.
Autorka książki „Jak z menedżera stać się przywódcą?” dla menedżerów i coachów (Difin, grudzień 2012)
Propaguje mentoringową kulturę zarządzania – autorka artykułów z tego zakresu w prasie biznesowej  oraz HR (Personel i Zarządzanie) oraz na www.infor.pl. Jest założycielem i prezesem Fundacji Polski Instytut Mentoringu, który wspiera rozwój społeczeństwa obywatelskiego, dzielącego się wiedzą.
Zapraszany prelegent na międzynarodowe konferencje coachingowe i mentoringowe (Wenecja/Włochy- 2014, Mumbai/Indie -2014,  Adelajda/Australia – 2013, Warszawa – międzynarodowe konferencje naukowe na ALK).
W pracy Trenera, Konsultanta HR  Coacha i Mentora  stosuje narzędzia psychometryczne takie jak 360°,  Extended Disc, MBTI oraz kwestionariusz odkrywające silne strony StrenghtFinder, kwestionariusz dotyczący inteligencji emocjonalnej, style komunikacji Herona i inne. Prowadzi  kurs dla menedżerów i Coachów „Kompetencje Coacha”, który uzyskał akredytację Association for Coaching  w Wielkiej Brytanii. (Odbycie akredytowanego kursu stanowi podstawę do ubiegania się o międzynarodową akredytację Coacha na poziomie PCC w organizacji ICF lub AC).
Członek Association for Coaching w Wielkiej Brytanii.
Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu: zarządzania  w kulturze coachingowej  i mentoringowej  przywództwa,  narzędzi HR (na przykład:  zarządzania poprzez cele, systemu ocen pracowniczych), zarządzania zespołem, motywacji, komunikacji menedżerskiej, zarządzania zmianą, rozwiązywania konfliktów, umiejętności osobistych.
Absolwentka studiów doktoranckich na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie  w zakresie nauk  o zarządzaniu (2014 r.), jej praca doktorska dotyczy mentoringu prowadzonego przez kadrę menedżerską. Absolwentka studiów magisterskich SGPiS, na Wydziale Handlu Zagranicznego w Warszawie, studiów  podyplomowych na  UW w Warszawie, Wydziale Geografii, Specjalizacji – Kultury krajów rozwijających się.
Laureatka konkursu na najlepszy esej z zakresu zarządzania w XXI w zorganizowany przez School of Management at University of South Australia w Adelajdzie. Jej esej pt. ”Mentoring odwrócony narzędziem społecznego uczenia się oraz katalizatorem zmian” został jednym z 15 najlepszych esejów w  zakresie zarządzania na świecie.
Pracuje globalnie, prowadziła wykłady m.in.  w Indiach, Australii, Chinach. Za swój wkład w rozwój  coachingu przywódczego otrzymała Nagrodę Global Coaching Leadership Award  przez World Coaching Congress, Mumbai, India, luty 2014 r.
Certyfikowany Trener kompetencji międzykulturowych (UK). Szkoli i konsultuje w j. polskim i angielskim. Prowadzi blog międzykulturowy www.crossculturemanagement.com w języku angielskim.
Specjalizuje się w kulturach Azji, anglosaskich oraz europejskich.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu przy zgłoszeniu się:
do dnia 2 lutego 2016 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 3 lutego 2016 – 1795 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER