Narzędzia i techniki efektywnego rozwiązywanie konfliktów

Narzędzia i techniki efektywnego rozwiązywania konfliktów
WARSZTATY

Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 604 152 181, fax: 22 651 80 75
e-mail: anna.milewska@certge.pl

PROGRAM WARSZTATÓW
25-26 WRZEŚNIA 2014 r., WARSZAWA

1. Konflikt i jego natura
– Rozwój i dynamika konfliktów. Rodzaje konfliktów. Konflikt czy kłótnia? Konsekwencje konfliktów
– Rozpoznawanie przyczyn konfliktów. Konflikt pozorny i faktyczny. Rozróżnienie pomiędzy ‘stanowiskiem’ a faktycznym interesem stron konfliktu
– Komunikowanie się w konflikcie; wpływ zniekształceń komunikacyjnych na powodowanie i eskalację sytuacji konfliktowej.
– Jakie są typowe ludzkie reakcje w sytuacji konfliktowej? Jakie najczęstsze zachowania utrudniają rozwiązywanie konfliktów?
– Znaczenie kontroli emocji i posługiwania się argumentami w sytuacji konfliktowej.
– Model Thomasa-Kilmanna, jako podstawowe narzędzie zarządzania konfliktem
2. Wiedza i umiejętności niezbędne do zarządzania konfliktem
W konflikcie postawa to podstawa – ASERTYWNA, oczywiście. Tylko… co to rzeczywiście znaczy?
o Właściwe rozumienie – skuteczne stosowanie Najczęstsze błędy w rozumieniu asertywności i ich konsekwencje. Asertywność czy Arogancja? Doprecyzowanie rozumienia znaczenia pojęcia asertywności. Przegląd różnorodnych definicji istniejących w organizacjach. Opracowanie roboczej definicji Asertywności.
o Analiza transakcyjna Erica Berne’a – schematy zachowań w stosunkach międzyludzkich i ich konsekwencje w sytuacjach konfliktowych. Postawa – “Dorosły”, i jej znaczenie dla skutecznego rozwiązywania konfliktów.
o Macierz Thomasa A. Harris’a: Ja jestem OK – Ty jesteś OK. Jakie postawy psychologiczne przyjmujesz najczęściej? Konsekwencje poszczególnych postaw i pozycja zdrowia psychologicznego.
Bez niej nie rozwiążesz żadnego konflikt – WYSOKA KOMUNIKATYWNOŚĆ. Możesz za to wywołać całkiem sporą ich liczbę…
o W jaki sposób komunikacja może budować lub niszczyć relacje międzyludzkie i wywoływać konflikty?
o Jakie są niezbędne części składowe komunikatywności? Jakie są praktyczne efekty braku poszczególnych elementów? Kompetencyjny wymiar komunikatywności – praktyczne wnioski
o Wrażliwe obszary komunikacji mogące wywoływać lub eskalować konflikt
– Język kobiet a język mężczyzn – czy istnieją istotne różnice?
– Typowe filtry, bariery i błędy w komunikowaniu się
– Kompletność komunikacji i jej znaczenie
– Właściwe dopasowanie komunikacji do osób
– Komunikacja niewerbalna – najczęstsze błędy i zagrożenia poszczególnych kanałów. Które popełniasz? Jak nad nimi pracować?
Pomoże Ci bardziej niż się spodziewasz – KREATYWNOŚĆ. Trzecia istotna kompetencja przy rozwiązywaniu konfliktów.
o Czym jest kreatywność i dlaczego jest tak ważna przy rozwiązywaniu konfliktów?
o Umiejętność zmiany perspektywy – ćwiczenia praktyczne
3. Metody, techniki i narzędzia, czyli – jak stworzyć atmosferę sprzyjającą rozwiązywaniu konfliktu?
Kontrola emocji. Poznanie i praktyczne przećwiczenie technik rozwijania świadomości sygnałów wysyłanych przez własne ciało oraz własnych emocji. Proste i przydatne na co dzień techniki natychmiastowej redukcji stresu – fizyczne i umysłowe.
Strategia postępowania w sytuacji konfliktowej – od czego zaczynać? Którędy podążać? Konsekwencje niewłaściwej ścieżki postępowania. Oś rozwiązań asertywnych w modelu Thomasa-Kilmanna
Złote zasady zachowań w sytuacji konfliktowej – reguły Dale Carnegie.
Właściwe komunikaty w sytuacji konfliktu. Jak formułować swoje wypowiedzi, aby zwiększyć szansę na skuteczne rozwiązanie konfliktu – znaczenie komunikatu “ja”? Techniki UF i UFO oraz 5P+/5P-.
Asertywne techniki reakcji w obliczu krytyki, agresji, manipulacji
– Narzędzie do udanego prowadzenia konfliktowej rozmowy – algorytm prowadzenia trudnej rozmowy.
– Przykładowe techniki analizy i rozwiązywania problemów
– Uruchamianie postaw kreatywnych – praktyczne techniki
– Wybór właściwego czasu i miejsca
4. Trening zarządzania sytuacjami konfliktowymi
Uczestnicy warsztatu wezmą udział w emocjonujących sytuacjach konfliktowych, w których będą mieli okazję wykorzystać nabytą wiedzę oraz przećwiczyć poznane metody, techniki i narzędzia.
5. Podsumowanie warsztatu i przygotowanie Osobistych Planów Wdrożeniowych

Rozkład zajęć:
9.00 Rozpoczęcie szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I dnia warsztatów
16.00 Zakończenie II dnia warsztatów

PROWADZĄCY

Jacek Małkowski – Project manager, trener, konsultant, coach
– 18-letnie doświadczenie menedżerskie, zdobyte m.in. w międzynarodowych korporacjach sektora finansowego,
– Od 16 lat jest menedżerem i coachem projektów realizowanych w największych firmach w Polsce, zarówno w sektorze komercyjnym, jak i państwowym, – 12-letnie doświadczenie trenerskie i coachingowe,
– Prowadzi szkolenia dla kadry menedżerskiej (od średniej do najwyższej) oraz dla pracowników liniowych,
– Uczestnik m.in programów:
– Train the Trainer w zakresie Project Management, Akzo Nobel, Bruksela,
– programu coachingowego w zakresie Project Management, ING Bank NV,
– programu Management Skills, ING Bank NV,
– Autor szeregu publikacji z zakresu polityki szkoleń i rozwoju oraz zarządzania zmianą: “Serwis HR”, “Asystent Personalny” (Wolters Kluwer), “Manager” (Infor),
– Jedna z dwóch osób w Polsce posiadająca unikalne doświadczenie w badaniu rentowności projektów szkoleniowych metodą J. Phillipsa.

Cel szkolenia
Dostarczenie uczestnikom narzędzi, wiedzy i umiejętności i pozwalających na skuteczne rozpoczęcie samodzielnych działań w zakresie skutecznego zarządzania sytuacjami konfliktowymi oraz doskonalenia kompetencji do tego niezbędnych.

Korzyści dla uczestników:
– Uzyskanie wiedzy niezbędnej do pełnego zrozumienia wyzwań związanych z konfliktami we wszystkich sferach ich życia
– Rozwinięcie umiejętności koniecznych do skutecznego zarządzania sytuacjami konfliktowymi,
– Otrzymanie lub wspólne wypracowanie praktycznych technik i narzędzi pomocnych w sytuacjach konfliktowych
– Praktyczne przećwiczenie wiedzy, umiejętności i narzędzi w emocjonujących sytuacjach konfliktowych w trakcie warsztatu
– Możliwość indywidualnych konsultacji z prowadzącym oraz uzyskania od niego wskazówek

Program jest autorskim opracowaniem eksperta systemów HR, praktykującego Project Managera, menedżera, trenera oraz Prezesa Zarządu Fundacji ‘Projekt Polacy’, w jednej osobie. Rzadko spotykana synteza wiedzy, doświadczenia i pasji sprawia, że nie ma drugiego takiego programu szkoleniowego na rynku – i to nie tylko polskim!

Metody szkoleniowe
Warsztat ma formułę całkowicie interaktywną – elementy teoretyczne prowadzone są również w formie angażującej uczestników dzięki moderowanej dyskusji. Oprócz najlepszych praktyk nowoczesnego warsztatu (ćwiczenia praktyczne – indywidualne i grupowe), prowadzący stosuje autorską metodykę Szkolenia Skoncentrowanego na Wdrożeniu. Oznacza to między innymi pracę na zagadnieniach przedstawianych przez uczestników oraz tworzenie zindywidualizowanych planów działań poszkoleniowych.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 12 września 2014 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 13 września 2014 – 1795 PLN + 23% VAT

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Warunkiem uczestnictwa jest dokonanie wpłaty przed szkoleniem (w ciągu 14 dni od zgłoszenia) na konto:
Nordea Bank Polska S.A. Nr R-ku: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551
W przypadku odwołania zgłoszenia później niż 30 dni przed rozpoczęciem kursu pobieramy opłatę manipulacyjną w wysokości 500 PLN. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu wpłata na poczet uczestnictwa nie podlega zwrotowi. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w kursie spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa. Odwołanie zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu nie zwalnia uczestnika z obowiązku zapłaty za kurs. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w programie.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER