Certyfikowany Trade Marketing Manager

Certyfikowany Trade Marketing Manager – kurs on-line

SZKOLENIE ON-LINE

DATA:

7 – 8 września 2021 r.

KOSZT UCZESTNICTWA:

do 27.08   1495 PLN + 23% VAT
od 28.08   1695 PLN + 23% VAT

CERTYFIKOWANY TRADE MARKETING MANAGER
warsztaty z serii – PRAKTYCY PRAKTYKOM

7 – 8  WRZEŚNIA 2021 r.

Kontakt/Zgłoszenia:
tel. 22 651 80 75, kom. 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: info@certge.pl

Szkolenie Certyfikowany Trade Marketing Manager to program kompleksowy w którym poruszymy szereg zagadnień związanych z planowaniem biznesu, doborem właściwych metod komunikacji i inwestycji. Ich ewaluacją i wyciąganiem wniosków na przyszłość. Będzie przestrzenią do dyskusji o trendach i rozwoju rynku w nadchodzących latach. Udział w szkoleniu nie tylko zwiększy kompetencje funkcyjne, lecz otworzy myślenie na sposób efektywnej komunikacji i proces sprzedażowy – konieczny, by plany przekuć w egzekucję.
Warsztatowa forma prowadzenia szkolenia da przestrzeń na dyskusję i wymianę doświadczeń z praktykami życia biznesowego, a praca na rzeczywistych casach biznesowych będzie podstawą do przećwiczenia różnych modeli działania.
Najważniejsze zagadnienia:
Moduł I – EFEKTYWNY TRADE MARKETING
Moduł II – JAK WYKORZYSTAĆ OGÓLNOPOLSKĄ KAMPANIĘ PROMOCYJNĄ (ATL) NA POZIOMIE DZIAŁAŃ TRADE  MARKETINGOWYCH (BTL) ?
Moduł III – TRADE MARKETING MANAGER w PRAKTYCE
Moduł IV – STRATEGIA TRADE MARKETINGOWA TRADE MARKETING MANAGER w PRAKTYCE


PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ I (9:00 – 16:00)
Moduł I – EFEKTYWNY TRADE MARKETING
1. Czym tak naprawdę jest Trade Marketing? Metody pomiaru efektywności działań
2. Trendy w FMCG i ich wpływ na otoczenie biznesowe w którym działamy.
3. Czynniki wzrostu kategorii czyli dlaczego rośnie lub spada?
4. Spojrzenie na działania trade-marketingowe z perspektywy kupującego;
5. Wizja trade-marketera, a  skuteczność działań w punkcie sprzedaży
6. Ucieczka ze spirali promocyjnej – synchronizacja działań trade marketingowych z działaniami Revenue Managementu.
7. Revenue Management – zagrożenie czy zbawienie. Techniki i metody optymalizacji w poszczególnych wymiarach działań Trade Marketingowych.
8. Zarządzanie 6P w zależności od roli kategorii dla kupującego.
Prowadzący:  Bartosz Woźnicki; Sales Director CEE w Hasbro
Moduł II – JAK WYKORZYSTAĆ OGÓLNOPOLSKĄ KAMPANIĘ PROMOCYJNĄ (ATL) NA POZIOMIE DZIAŁAŃ TRADE MARKETINGOWYCH (BTL) ?
1. Komunikacja kampanii promocyjnej jednym z najważniejszych  czynników sukcesu;  ścieżka shoppera w erze smartfona; materiały w POSM – jakie? gdzie? po co?
2. Komunikacja z brand marketingiem; narzędzie do sprawdzenia czy przygotowana aktywność (ATL) będzie mogła być z sukcesem przełożona w terenie (BTL); narzędzie do ewaluacji projektu
3. Komunikacja do działu handlowego o aktywności ogólnopolskiej m.in. jak ułożyć prezentację dla handlowców; co działa co nie działa; narzędzia do kanałów nowoczesnego i hurtowego; narzędzia na wsparcie egzekucji promocji w terenie
4. Budowanie relacji B2C – konkretny bussines case (kanał nowoczesny); podstawy shopper marketingu i catman by sprawnie budować relacje B2C w tym misje zakupowe
5. Budowanie relacji B2B -> konkursy odsprzedażowe – konkretny business case (kanał detaliczny); najlepsze praktyki i najczęściej popełniane błędy; co decyduje o sukcesie programu odsprzedażowego
6. Budowanie relacji B2B  -> programy lojalnościowe (kanał detaliczny; rynek farmaceutyczny)  – jak zbudować program lojalnościowy od podstaw – krok po kroku na przykładzie;  co działa a co nie działa – sprawdzone rozwiązania; aspekt biznesowy w programie; kluczowe czynniki sukcesu
Prowadząca:  Roksana Rezulak, Trade Marketing Manager, L’Oréal Polska Sp. z o.o.
Dzień II, (9:00 – 16:00)
Moduł III  – TRADE MARKETING MANAGER w PRAKTYCE
1. Komunikacja w dziale marketingu handlowego
a. Ogólne zasady (Cel, forma, odbiorca, częstotliwość)
b. Klient wewnętrzny (współpraca, briefingi, aktualizacja, wymagania, ewentualne procesy)
– Marketing & Sprzedaż
– Sprzedaż w terenie
– Inni (logistyka, prawnicy , finanse)
c. Klient zewnętrzny
– Budowanie relacji z sieciami handlowymi
– Elementy idealnego Trade Story (Od power pointa do shoppera)
– Studium Przypadku – opracowanie szkieletu własnego “Trade Story” (wprowadzenie produktu na rynek, marki, relaunch marki – wybrane przykłady),
d. Środowisko Konkurencji
– etyka
– wyróżnij się
– “Less is more” zarządzanie informacją na wielu płaszczyznach
– Ćwiczenie POSM
2. Smart shopper w Polsce – zarządzanie promocją
– “Sprytne zakupy” dzisiejsze zachowania kupujących w Polsce
– Czym jest promocja?
– Założenia finansowe (profit, marża, strategia, VOD DOD)
– Budowanie trade planu
– Egezkucja
– ROI czyli post ewaluacja
3. Narzędzia klienckie kanału nowoczesnego – przegląd możliwości inwestycji w narzędzia klientów
– DYSKONTY
– HIPERMARKETY
– SUPERMARKETY
– DROGERIE
4. Wstęp do E-Commerce
5. Podsumowanie – QUIZ
Prowadząca: Małgorzata Pukszta, Trade Marketing Manager,  De Care Group
Moduł IV – TWORZENIE STRATEGII TRADE MARKETINGOWEJ
1. Różnice między strategią PUSH i PULL:
– Czym jest strategia PUSH
– Czym jest strategia PULL
2. Wzrost kategorii danej marki poprzez tworzenie strategii trade marketingowej
– Określenie celów marki wewnętrznych i celów zewnętrznych
– Elementy istotne przy tworzeniu strategii trade marketingowej
– Model biznesowy zarządzania marką jako istotny czynnik przygotowania strategii
3. Wdrażanie strategii trade marketingowej i wprowadzenie nowych produktów do punktu sprzedaży – przełożenie planów marketingowych danej marki na działania na poziomie punktu sprzedaży:
– Praca zespołowa w tworzeniu strategii trade marketingowej jako ważny element sukcesu w egzekucji
– Cele/ wskaźniki – bieżąca ocena i ich komunikacja wewnętrzna jako istotny element wdrażania
4. Strategia trade marketingowa – pokazane na przykładach:
– Strategii promocyjnej
– Strategii cenowej
– Strategii featuringowej
Prowadząca: Ewa Smyk, Trade Marketing Channel Manager Beverages & Snacks, Pepsico


ROZKŁAD ZAJĘĆ

8.45 logowanie do platformy szkoleniowej
9:00 Rozpoczęcie I i II dnia szkolenia
10.30 przerwa
12.30 – 13.00 przerwa
15.30 przerwa
16.00 Zakończenie I i II dnia szkolenia


PROWADZĄCY SZKOLENIE


Bartosz Woźnicki, Sales Director CEE w Hasbro

Menadżer z wieloletnim doświadczeniem w wiodących firmach z sektora dób szybko zbywalnych. W przeciągu ostatnich piętnastu lat pełnił funkcje specjalistyczne i zarządcze w strukturach sprzedażowych, trade marketingowych i marketingowych w firmach Unilever, Johnson&Johnson oraz Tchibo. Obecnie odpowiedzialny za trade marketing, category management, revenue management oraz wsparcie i rozwój sprzedaży w Tchibo w Polsce i krajach Bałtyckich. Bezpośrednie doświadczenie w pracy z wygrywającymi klientami rynku  drogeryjnego, dyskontowego i hipermarketowego, siłami terenowymi i strukturami regionalnymi. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, Wyższej Szkoły Handlu i Prawa, Uniwersytetu Walijskiego oraz wielu specjalistycznych kursów i szkoleń. W swojej pracy skoncentrowany na praktycznym zastosowania wiedzy i rozwoju potencjału ludzkiego.

Ewa Smyk, Trade Marketing Manager, PepsiCo Polska

Doświadczony menadżer, praktyk w dziale Sprzedaży i Trade Marketingu. Z biznesem jest związana od 1995 roku, kiedy to rozpoczęła swoją karierę zawodową w sektorze FMCG wiążąc się na kilkanaście lat z globalną firmą Procter & Gamble. Przez pierwsze 3 lata nabierała doświadczenia w dziale logistyki (Customer Service), a następnie kontynuowała swój rozwój zawodowy w dziale Sprzedaży i dziale Trade Marketingu przechodząc przez poszczególne szczeble kariery zawodowej od przedstawiciela handlowego do Lidera Trade Marketingu.
Posiada bogate, 19-letnie doświadczenie sprzedażowe oraz menadżerskie, w tym ponad 10 lat w trade marketingu zdobyte poprzez pracę na różnych kategoriach m.in. Pielęgnacja Włosów (szampony i odżywki), Odświeżacze powietrza, Baterie, obecnie kategoria Napojów Gazowanych i Niegazowanych oraz Przekąski Słone, odpowiadając za 9 rynków Europy Centralnej, a także pracę z klientami rynku tradycyjnego i nowoczesnego. Zarządzała i kierowała międzynarodowym zespołem Trade Marketing menadżerów w ramach Europy Centralnej, jednocześnie będąc dla nich mentorem i coachem. Wyznając zasadę „Strategia musi iść w parze z dobrze przygotowaną egzekucją na poziomie sklepów” prowadziła różne projekty przekładając cele poszczególnych marek, kategorii na praktyczne działania w sklepach.
Łącząc doświadczenie sprzedażowe i trade marketingowe:
– tworzyła i wprowadziła w życie strategie trade marketingowe dla kilkunastu marek m.in. Pantene, Head & Shoulders, Duracell, Ambi Pur obejmujących budowanie dystrybucji, strategie promocyjne, strategie cenowe oraz prezentacje produktu na poziomie sklepu poprzez materiały POS i zarządzanie kategorią
– poprowadziła z sukcesem w 2010 roku unikalny projekt wprowadzenia marki Ambi Pur w struktury P&G od strony trade marketingowej i sprzedażowej tworząc od podstaw i wprowadzając w życie strategię trade marketingową
– przygotowywała i wdrażała strategie trade marketingowe dla poszczególnych kanałów sprzedaży na rynkach Europy Centralnej, co wymagało dogłębnej znajomości struktury poszczególnych rynków
Obecnie przewodzi zespołowi odpowiedzialnemu za przygotowywanie i wdrażanie strategii trade marketingowej dla kanału dyskontowego w kategorii napojów i przekąsek słonych.

Roksana Rezulak  – Trade Marketing Manager, L’Oréal Polska Sp. z o.o.
Manager z pasją dla marketingu handlowego. Mówi o sobie, że ponad dekada  doświadczeń  w pracy u liderów w swoich kategoriach nauczyła ją, by rozpoczynać projekt z wizją końca. To jedyna szansa by projekt był efektywny i potwierdzał to pozytywny ROI. W rynku fmcg pracowała z dla firmy Danone zaczynając jako reprezentant . Pracując jako  trade marketing manager  zajmowała się zarówno kanałem  modern trade, rynkiem  detalicznym oraz hurtowniami. Szukając najlepszych rozwiązań dla rozwoju biznesu rekomenduje  by współpracować nie tylko w ramach jednej organizacji,  ale poszukiwać rozwiązań również z  innymi potencjalnymi partnerami w celu tworzenia jeszcze bardziej skutecznych i dopasowanych do potrzeb klientów programów shopperowych lub nowych kanałów sprzedaży. W rynku farmaceutycznym pracuje od ponad 5 lat, zajmując się dermokosmetykami.   W LOreal stworzyła wizję, misję i taktyki działu trade marketingu dla dywizji aptecznej.  Prowadziła dział trade marketingu w kanale farmaceutycznym dla 5 marek, zarządzając zespołami  dermokonsultantek i merchandiserów. Od 5 lat  wpływa na zmiany w obrazie aptek. Specjalizuje się w customer patch w aptece, doradza w zarządzaniu kategorią dermokosmetyczną oraz   projektowaniu przestrzeni aptecznej by maksymalizować  obrót apteki.
Od 2010 life coach ICC, zapalona joginka, mama Malinki i partnerka motocyklisty.

MAŁGORZATA PUKSZTA – Trade Marketing Manager, De Care Group
Pasjonatka marketingu handlowego od 15 lat.
Swoje doświadczenie zdobywała w firmach Kamis, Agros Nova, ostatnio marketing manager ds. HoReCa w Ambra S.A (Centrum Wina) obecnie Trade Marketing Manager w De Care Group w różnych kanałach sprzedaży.
Jej motto: „najważniejszy jest konsument.”


WARUNKI UCZESTNICTWA

Koszt uczestnictwa w szkoleniu on-line przy zgłoszeniu się:
do dnia 27 sierpnia 2021 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 200 PLN
od dnia 28 sierpnia 2021 – 1695 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Dostęp do platformy
– Materiały szkoleniowe w formie pdf

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER