Certyfikowany Pharma SOP Manager

CERTYFIKOWANY PHARMA SOP MANAGER
Warsztaty: Tworzenie dokumentacji jakościowej w firmie farmaceutycznej

10-11 MAJA 2016, WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
Mariusz Kowalski
tel. 22 651 80 75, 501 165 652, fax: 22 203 40 52
e-mail: m.kowalski@cge.edu.pl

Główne zagadnienia kursu:
Otoczenie regulacyjne branży
– Inspekcja farmaceutyczna i sanitarna – zakres dokumentacyjny
– Inspekcja sanitarna – procedura odwoławcza
– Dokumentacja jakościowa przedsiębiorstwa – dokumenty kluczowe
– Podział kompetencji: ISO-QP-QA
– Metodyka tworzenia dokumentacji w Spółce
– Opracowanie przykładowej procedury na podstawie zadanego stanu faktycznego
– Szkolenia
– Przegląd dokumentacji i kontrola zmian

Dlaczego warto wziąć udział w kursie:
Uzyskanie wiedzy z zakresu ram prawnych inspekcji farmaceutycznych i sanitarnych pod kątem wymogów dokumentacyjnych oraz praw kontrolowanego
– Prześledzenie pełnego procesu opracowywania dokumentacji jakościowej w przedsiębiorstwie
– Możliwość usystematyzowania dotychczasowej wiedzy oraz szansa na wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami, szczególnie w trakcie ćwiczeń zespołowych
– Sposobność uczestnictwa w tworzeniu Dobrej Praktyki Dokumentacyjnej

PROGRAM KURSU
Dzień I, 10 maja 2016 (wtorek)

09.00 Otoczenie regulacyjne branży
Nowości w zakresie wymogów GMP i GDP
– Kwestie wątpliwe i próby znalezienia rozwiązania
– Proponowane zmiany
10.30 Przerwa na kawę
10.45 Inspekcja farmaceutyczna
Prawa kontrolowanego
– Zakres inspekcji – dokumenty kluczowe będące przedmiotem zainteresowania
– Zawartość protokołu końcowego
12.00 Inspekcja sanitarna
Prawa kontrolowanego
-Zakres inspekcji – dokumenty kluczowe będące przedmiotem zainteresowania
– Procedura odwoławcza
Prowadzący: Walery Arnaudow, Michał Tracz, Jan Pachocki, Kancelaria Prawna DZP
13.00 Przerwa na obiad
14.00 Zachowania Audytowe kluczem do sukcesu:
Co robić a czego unikać – 10 przykazań zachowania
– Więcej szkody niż pożytku – używanie właściwego języka
– Techniki zadawania pytań i umiejętne odpowiadanie
14.30 Dokumentacja jakościowa przedsiębiorstwa – dokumenty kluczowe
Jaki zakres procesów musi zostać udokumentowany?
– Wymogi regulatora
– Oczekiwania i wymogi inspektorów
– Harmonizacja
– Dobra Praktyka Dokumentacyjna? Czym jest? Czym powinna być? Czy warto utworzyć?
15.30 Przerwa na kawę
15.45 Podział kompetencji
Pełnomocnik Systemu ISO
– Osoba Wykwalifikowana
– Kierownik Działu Jakości/ Quality Assurance Manager
Prowadząca: Dominika Goebel-Majewska, Senior Manager QA, Baxter Polska Sp. z o.o.
16.30 Zakończenie pierwszego dnia

Dzień II, 11 maja 2016 (środa)
09.00 Metodyka tworzenia dokumentacji w Spółce
Od czego zacząć?
– Rozeznanie wewnętrznych potrzeb
– Powołanie zespołów czy praca indywidualna? Jaki model pracy wybrać?
10.00 Piszemy procedury
Dobór języka
– Właściwy dobór sygnatariuszy dokumentu
– Oznaczenie odpowiedzialności
– Czy korzystać z szablonów?
11.00 Przerwa na kawę
11.15 Zespołowe pisanie procedury – ćwiczenia
Uczestnicy zostaną podzieleni na zespoły, których zadaniem będzie opracowanie przykładowej procedury na podstawie zadanego stanu faktycznego
12.15 Przerwa na obiad
13.15 Omówienie opracowanej dokumentacji
Uwagi
– Opracowanie szablonu dokumentacji – elementy „must be
14.00 Szkolenia
Odbiorcy szkoleń
– Efektywne szkolenie, czyli jakie?
– Samoszkolenie czy jednak szkolenia wewnętrzne prowadzone przez właścicieli procesów?
15.00 Przerwa na kawę
15.15 Przegląd i zmiana
Przegląd dokumentacji? Jak często? Czy warto określać precyzyjnie?
– Kontrola zmian – czym jest? Czy być powinna?
– Zmiany wynikłe z przeprowadzonych inspekcji zewnętrznych i wewnętrznych
Prowadząca: Dominika Goebel-Majewska, Senior Manager QA, Baxter Polska Sp. z o.o.
16.15 Zakończenie i wręczenie certyfikatów

PRELEGENCI:

Dominika Goebel-Majewska
Dominika Goebel-Majewska, Senior Manager QA, Baxter Polska Sp. z o.o.

Absolwentka Wydziału Chemii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od ponad 16 lat związana z przemysłem farmaceutycznym, pracując w GlaxoSmithKline i Baxter Healthcare. Doświadczona w zarządzaniu systemami jakości z zakresu GMP, GDP, ISO, HACCP zarówno w Polsce jak i za granicą (Europa Centralna, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Turcja, Izrael, Anglia). Pełni funkcję Osoby Wykwalifikowanej oraz audytora wiodącego. Obecnie pracuje jako Senior Manager QA w Baxter Polska.

Arnaudow Walery_2922859@5
Walery Arnaudow, Prawnik, Kancelaria DZP

Walery specjalizuje się w prawie farmaceutycznym, w szczególności w zakresie regulacji dotyczących wytwarzania, rejestracji i dystrybucji produktów leczniczych przez firmy farmaceutyczne i hurtownie. Doradza w szczególności w zakresie prowadzenia obrotu hurtowego produktami leczniczymi, przestrzegania Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej i kontroli Inspekcji Farmaceutycznej. Obecnie pracuje nad regulacjami dotyczącymi Zintegrowanego Systemu Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi oraz sfałszowanych produktów leczniczych.

Tracz_Michał_3339289@5
Michał Tracz, Prawnik, Kancelaria DZP

Michał doradza w sporach z organami inspekcji, zwłaszcza organami inspekcji sanitarnej, inspekcji jakości handlowej artykułów rolno spożywczych oraz inspekcji farmaceutycznej. Zajmuje się również zagadnieniami związanymi z działalnością aptek, oceną prawną działań marketingowych w sektorze zdrowia, kwestiami compliance oraz regulacjami dotyczącymi wprowadzania na rynek leków  oraz produktów kosmetycznych.
Pachocki Jan_2931852@5
Jan Pachocki, Kancelaria Prawna DZP

Jan zajmuje się doradztwem prawnym dla firm farmaceutycznych, aptek, hurtowni oraz podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Specjalizuje się w dystrybucji oraz problematyce inspekcji podmiotów działających na rynku farmaceutycznym. Doradza hurtowniom podczas kontroli, a także podczas postępowań administracyjnych. Przed rozpoczęciem współpracy z kancelarią doświadczenie branżowe zdobywał jako Project Manager apteki internetowej.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w kursie:
do dnia 22 kwietnia 2016 – 1995 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 23 kwietnia 2016 – 2295 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER