Nowoczesny Product Manager

NOWOCZESNY PRODUCT MANAGER
4 CASE STUDY HARVARD BUSINESS SCHOOL

9-10 MAJA 2017 r., WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl

CEL SZKOLENIA
podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności marketingowych,
– wzmocnienie umiejętności rozwiązywania konkretnych problemów marketingowych,
– doskonalenie procesu strategicznego i taktycznego planowania marketingowego.

Proponujemy pracę z rozbudowanymi 4 CASE STUDY opracowanymi w jednej z najlepszych szkół biznesu Harvard Business School. Każdy z tekstów opisuje konkretną sytuację rynkową i jest opatrzony wieloma danymi rynkowymi i finansowymi:
1 CASE STUDY: Maybelline – wejście marki do nowej kategorii
2 CASE STUDY:
Song Airlines – kreacja nowej marki (a może nowej kategorii)
3 CASE STUDY:
Nestle – rozwój strategiczny
4 CASE STUDY:
SalesForce.com – tworzenie błękitnego oceanu w B2B

METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ
Całe szkolenie jest intensywnym “poligonem” opartym na metodzie analizy przypadków (case study). Jest to metoda, która, obok symulacji rynkowych, jest najbliższa pracy w jej codziennym wydaniu. Zaletami metody case study są:
– analiza realnych sytuacji rynkowych,
– możliwość analizy prawdziwych decyzji biznesowych i ich konsekwencji,
– możliwość rozpoznania kontekstu decyzyjnego i analiza scenariuszy,
– analiza przypadków jest znakomitym narzędziem rozwijania umiejętności myślenia strategicznego.

Proponujemy pracę z rozbudowanymi case study opracowanymi w jednej z najlepszych szkół biznesu Harvard Business School. Każdy z tekstów opisuje konkretną sytuację rynkową i jest opatrzony wieloma danymi rynkowymi i finansowymi. Są to teksty w języku angielskim o objętości ok. 20-30 stron każdy opisuje konkretną sytuację rynkową opatrzony jest wieloma danymi rynkowymi i finansowymi.

Przed szkoleniem:
Uczestnicy szkolenia na kilka dni przed zajęciami otrzymają od nas 4 teksty (case study) w języku angielskim, na których bazuje szkolenie  by się z nimi zapoznać i wykonać ich analizę na podstawie predefiniowanych pytań. Analiza ta służy rozwijaniu umiejętności strategicznego, całościowego myślenia biznesowego. Będziemy prosili o przemyślenie następujących kwestii:
– Na czym polega wyzwanie marketingowe?
– Jak można sobie z nim poradzić?
– Jakie są “za” i “przeciw” każdego potencjalnego rozwiązania?
Analiza przypadków jest uzupełniona o następujące metody pracy:
– wykład interaktywny z prezentacją multimedialną,
– prezentacja i analiza przykładów (także w formie edukacyjnych filmów marketingowych),
– ćwiczenia indywidualne i grupowe,
– kreatywne metody rozwiązywania problemów.
PO UKOŃCZENIU WARSZTATU UCZESTNICY BĘDĄ POTRAFILI
Przeprowadzić analizę rynku, w tym jego atrakcyjności i potencjału,
– Identyfikować kluczowe okazje rynkowe i budować na ich bazie strategię,
– Opracowywać plan działań, który zapewni realizację rynkowej strategii,
– Zarządzać rynkiem, marką i produktem a nie tylko produktem.
KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA W SZKOLENIU
Uzyskanie praktycznej wiedzy i umiejętności przydatnych w marketingu,
– Rozwój umiejętności analizy danych rynkowych,
– Rozwój umiejętności myślenia strategicznego,
– Poznanie przykładów najlepszych praktyk w zakresie zarządzania marketingowego,
– Poznanie ciekawych przykładów realizacji celów marketingowych,
– Uzyskanie praktycznej wiedzy i umiejętności do natychmiastowego wdrożenia w pracy.
OSOBY, KTÓRE SKORZYSTAJĄ NAJWIĘCEJ
Product managerowie, brand managerowie, specjaliści ds. marketingu, marketing managerowie, category managerowie, stratedzy, analitycy i badacze rynkowi, specjaliści ds. komunikacji marketingowej, osoby zarządzające wizerunkiem marki, specjaliści ds. rozwoju i aktywacji marek, zarządcy portfelami marek, koordynatorzy marketingu

PROGRAM WARSZTATÓW
Przypadek 1 – Maybelline – wejście marki do nowej kategorii
Maybelline, który jest liderem rynku kosmetyków kolorowych, zastanawia się nad wejściem do kategorii podkładów. Rynek jest niezwykle zatłoczony i pełen wyzwań. Trzeba rozważyć nawyki zakupowe różnych segmentów nabywczyń, silne strony licznych konkurentów, praktyki promocyjne branży, decyzje dystrybucyjne a nawet zdecydować o dynamice wprowadzania nowych produktów na rynek. To jeden z najciekawszych i najtrudniejszych przypadków z rynku FMCG, który nie ma oczywistego rozwiązania.
Przypadek 2 – Song Airlines – kreacja nowej marki (a może nowej kategorii)
Delta Airlines, traciła rynek i przychody. Ostatnią deską ratunku było powołanie nowej linii lotniczej w ramach linii lotniczej – Song. Nie była to jednak typowa linia lotnicza, ale nowa marka oparta na wyjątkowym doświadczeniu klienta. Powołanie linii było sukcesem, ale jej utrzymanie dużym wyzwaniem, przed którym staną uczestnicy szkolenia. Do podjęcia są decyzje o rynkowym pozycjonowaniu marki, kształcie i promocji usługi, polityce cenowej, ale także o relacji marki Song z marką-matką Delta.
Przypadek 3 – Nestle – rozwój strategiczny
Cel strategiczny Nestle jest jasny – zostać światowym liderem na rynkach odżywiania, zdrowia i wellness. Jednak droga do jego realizacji nie jest prosta na dynamicznym rynku, gdzie nie tylko Nestle pretenduje do pozycji lidera. Szczególnie złożony portfel marek i produktów wymaga racjonalnego strategicznego zarządzania. Które marki mają być kotwicami a które mają je osłaniać? Czy rynek, w dążeniu do jak najbardziej naturalnego odżywiania, nie odwróci się od produktów Nestle? Jak dopasować ofertę firmy do nowych trendów i oczekiwań konsumentów? Z tymi wyzwaniami zmierzą się uczestnicy szkolenia.
Przypadek 4 – SalesForce.com – tworzenie błękitnego oceanu w B2B
Podobno ponad 70% wszystkich wdrożeń systemów CRM nie spełnia pokładanych w nich nadziei. Założyciele SalesForce.com znaleźli formułę, która pozwoliła im zostać liderem rynku, na którym działali tacy gracze jak Oracle czy SAP. Jednak nie zrobili tego dzięki usprawnieniu rozwiązań konkurentów, lecz zaspokojeniu oryginalnej potrzeby rynku w nowy sposób. Analiza tego przypadku pozwoli zrozumieć, na czym polega tworzenie nowej kategorii rozwiązań, tzw. błękitnego oceanu, który nie tyle pozwala pokonać, co unieważnić konkurentów.

Rozkład zajęć:
9.30 Rozpoczęcie I dnia szkolenia
9:00 Rozpoczęcie II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I dnia szkolenia
16:00 Zakończenie II dnia szkolenia

PROWADZĄCY

jacek pogorzelski
dr Jacek Pogorzelski –
Konsultant w zakresie strategii marketingowej oraz zarządzania marką i doświadczeniem klienta. Posiada stopień doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu oraz ukończone zaawansowane kursy z zakresu innowacyjności i modeli biznesowych na Uniwersytecie Stanforda. Jest także certyfikowanym neurobadaczem. Były wykładowca programu Warsaw Executive MBA Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Minnesoty. Prowadził zajęcia z zakresu zarządzania marketingiem w ramach programu MBA The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty w Minneapolis jako visiting professor. Od wielu lat prowadzi zajęcia z zakresu komunikacji marketingowej, zarządzania marką, analizy marketingowej, marketingu wartości oraz innowacyjności w ramach certyfikowanych programów The Chartered Institute of Marketing z Londynu. Jest także trenerem szkoleń z zakresu zarządzania i marketingu (kilka tysięcy godzin szkoleniowych i warsztatowych). Współpracownik ministerstw oraz samorządów w zakresie polityki promocji. Przez siedem lat był ekspertem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w zakresie promocji funduszy europejskich. Aktualnie prowadzi projekty w zakresie rozwoju marek turystycznych dla Ministerstwa Sportu i Turystyki. Karierę zawodową zaczynał w Corporate Identity (w strategii) i reklamie (w mediach). Były pracownik międzynarodowych korporacji w branży FMCG i farmaceutycznej jako brand i marketing manager. Zarządzał 10 markami i wprowadził na polski rynek 15 nowych produktów. Autor książek Marka na cztery sposoby, Praktyczny marketing miast i regionów, Kod skuteczności, Mity marketingowe, (R)ewolucja marki, Pozycjonowanie produktu oraz wielu artykułów na temat pozycjonowania, strategii marek oraz innych zagadnień marketingu strategicznego. Współautor książki Wskaźniki marketingowe.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 7 kwietnia 2017 – 1995 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 8 kwietnia 2017 – 2295 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Obiady i przerwy kawowe podczas szkolenia
– Kolacja integracyjna I dnia szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER