Transformująca komunikacja dla Managera
Warsztat uczy budowania efektywnych relacji, komunikacji w trudnych sytuacjach oraz rozwiązywania konfliktów
6 – 7 GRUDNIA 2016 r., WARSZAWA
Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 22 651 80 75, 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl
Warsztat „Transformująca Komunikacja dla menedżerów” zawiera i integruje elementy wiedzy oraz umiejętności menedżerskie takie jak: motywowanie ludzi, zarządzanie poprzez cele, budowanie relacji, rozwiązywanie konfliktów, Coaching i mentoring, komunikację budującą porozumienie.
Program warsztatu prowadzony jest według metodologii Transforming Communication™ dr R. Bolstada, odnoszącej ogromny sukces na świecie, cenionej za skuteczność i etyczny wymiar.
Program warsztatu „Transformująca Komunikacja”, oparty jest na badaniach naukowych (m. innymi Johna i Mary Gottman, oraz Richarda Bolstada) w zakresie uczenia komunikowania się i budowania relacji oraz na metodzie „Komunikacji bez przemocy” osadzonej w kontekście biznesowym.
Warsztaty prowadzone są przez certyfikowanego trenera metody Transforming Communication™, doświadczonego trenera biznesu, Coacha i konsultanta .
Czym różni się Transforming Communication™ od innych warsztatów z zakresu komunikacji?
- Transformująca Komunikacja uczy rozpoznawania rodzaju sytuacji, w jakiej osoba się znajduje oraz doboru i wykorzystania odpowiedniego narzędzia komunikacji.
- Przedstawia on 4 sytuacje możliwe do wystąpienia w relacjach biznesowych i osobistych oraz odpowiednie narzędzia stosowane w konkretnej sytuacji w celu zbudowania dobrej relacji.
- Transformująca Komunikacja uczy nie tylko technik i narzędzi, ale zmiany podejścia do konfliktu i odpowiedniego zdefiniowania problemu.
Warsztat uczy w sposób praktyczny:
- budować relację współpracy i zaangażowania
- osiągnąć pozytywne nastawienie do rozmówcy
- zadbać o swój stan emocjonalny
- unikać barier w porozumiewaniu się i jak je zastąpić odpowiednią komunikacją
- postawy wspierania drugiej osoby, która ma problem w znalezieniu rozwiązania
- rozwiązywania swoich problemów z innymi – asertywności
- rozwiązywania konfliktów – relacji i wartości.
Ten warsztat nie tylko uczy narzędzi, które polepszają komunikację, ten warsztat sprawia, że ludzie zmieniają nastawienie do innych i do siebie, zmieniają swoje wartości, dokonuje się w nich transformacja.
Korzyści jakie odnoszą uczestnicy z warsztatu Transformującej Komunikacji, to korzyści jakie wynieśliby z dwóch innych warsztatów z zakresu komunikacji i zarządzania ludźmi i sobą. Ten warsztat bowiem integruje umiejętności z tych dziedzin.
Na warsztatach poznasz:
- Jak rozpoznawać różne sytuacje w komunikacji i jakie narzędzia komunikacyjne stosować
- Wzorce myślenia innych (meta programy) i systemy reprezentacje decydujące o twoim i innych sposobie komunikacji
- Zasady pomagania innym w rozwiązaniu przez nich ich problemów, unikając roli Ratownika
- Komunikat “JA” wyrażający asertywnie twoje zdanie i broniący twoich granic
- Schemat rozmowy coachingowej – pozwalającej podwładnemu na podejmowanie decyzji i branie odpowiedzialności za swoje działania
- Zasady rozwiązywania konfliktu interesów i wartości
- Budowanie relacji długotrwałej opartej na wartościach
- Udzielanie informacji zwrotnej – pozytywnej i korygującej
- Zasady chwalenia i wyrażania uznania
- Tworzenia w sobie stanu spokoju i zasobności
- Zarządzania swoimi reakcjami i stresem
PROGRAM
Rozpoznanie 4 sytuacji w relacjach międzyludzkich i stosowanie odpowiednich narzędzi budowania relacji
1. DOBROSTAN
Obie strony mają dobre relacje
Na warsztacie uczestnicy poznają techniki i narzędzia budujące dobre relacje:
- dopasowanie oraz dostrojenie
- zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz wywierania wpływu
- strategie myślenia, podejmowania decyzji oraz działania ludzi – rozpoznawania sposobu jak ludzie myślą i podejmują decyzją, aby komunikować się wykorzystując ich mapę świata
- systemy reprezentacji – nauczą się jak je rozpoznać i stosować w komunikacji
2. DRUGA OSOBA MA PROBLEM – POMAGANIE INNYM W ROZWIAZANIU ICH PROBLEMÓW
Na warsztacie uczestnicy poznają techniki i narzędzia wspierające innych w rozwiązaniu ich problemów:
- bariery komunikacyjne popełniane w takiej sytuacji
- narzędzia wspierające drugą stronę w rozwiązaniu jej problemu
- zasady konsultowania
- model GROW – rozmowy prowadzącej rozmówcę do rozwiązania problemu
- model udzielanie informacji zwrotnej
3. OSOBA MA PROBLEM – ZACHOWANIA ASERTYWNE
Na warsztacie uczestnicy poznają techniki i narzędzia stosowane w sytuacjach wymagających asertywności:
- model komunikacji asertywnej, biernej oraz agresywnej wraz z konsekwencjami ich stosowaniu
- model komunikatu JA budujący asertywne zachowania
- strategie radzenia sobie w komunikacjami z osobami agresywnymi
4. OBIE STRONY MAJĄ PROBLEM – ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI KONFLIKTOWEJ
Na warsztacie uczestnicy poznają wiedzę z zakresu rozwiązywania konfliktów oraz techniki i narzędzia stosowane w sytuacjach konfliktu:
- budowanie pozytywnej intencji – ramy partnerstwa jako pierwszy etap rozwiązywania konfliktu
- kształtowanie postawy wspierającej porozumienie
- konflikt wartości i interesów oraz modele ich rozwiązywania
- model RESOLVE rozwiązywania konfliktów
- zasada Future search rozwiązywania konfliktów w organizacji
Korzyści dla uczestników:
- Nauczysz się rozwiązywania konfliktów nie na bazie kompromisu, a obopólnej wygranej
- Dowiesz się osiągać dobry stan emocjonalny w komunikacji – w pracy, co przełoży się na jakość twojego życia
- Wyzbędziesz się postawy “Ratownika” – osoby rozwiązującej problemy za pracowników, co prowadziło do twojego przepracowania i niezadowolenia
- Wyzbędziesz się postawy “Ofiary” biernej akceptacji wpływu innych
- Nauczysz się rozpoznawania wzorców myślenia, podejmowania decyzji i komunikacji innych i własnych.
- Na warsztacie otrzymasz wiedzę i umiejętności praktyczne, które tworzą nową, jakość porozumiewania się w pracy i w relacjach osobistych.
- Metoda Transforming Communication™ odnosi ogromny sukces na świecie i jest uznawana, za niezwykle efektywną, metodę
- Uniwersalność tej metody powoduje, że jest ona efektywna i transformująca – zarówno relacje z innymi oraz siebie, tworząc nową, jakość twojego życia.
Metodyka prowadzenia szkolenia
Warsztat prowadzony jest metodą interaktywną, według międzynarodowego standardu Transforming Communication. Sposób pracy – mini wykłady, ćwiczenia w grupie, praca indywidualna, testy diagnostyczne, ćwiczenia z wykorzystaniem sytuacji zawodowych uczestników.
Rozkład zajęć:
9.30 Rozpoczęcie I dnia szkolenia
9:00 Rozpoczęcie II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I dnia szkolenia
16:00 Zakończenie II dnia szkolenia
TRENER
Dr Wioletta Małota
Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie zarządzania, specjalizuje się w zachowaniach organizacyjnych. Promotorka wiedzy, Konsultant HR, Certyfikowany Executive Coach & Mentor. Trener biznesu. Certyfikowany Leadership Coach – Institute of Leadership and Management, UK (2012). Certyfikowany Coach z zakresu inteligencji emocjonalnej przywódców – Roche Martin, UK (2012) oraz certyfikowany Trener Transformującej Komunikacji.Doświadczony MARKETING MANAGER. Posiada ponad 15 lat doświadczenia w pracy na stanowiskach menedżerskich w międzynarodowych korporacjach. Autorka programów studiów podyplomowych, kierownik studiów, opiekun merytoryczny oraz wykładowca przedmiotów z zakresem kompetencji menedżerskich, coachingowych, mentoringowych, dzielenia się wiedzą i HRM w Wyższej szkole Handlowej we Wrocławiu. Wykładowca akademicki na studiach MBA w języku angielskim z zakresu przywództwa, mentoringu i coachingu. Autorka książki „Jak z menedżera stać się przywódcą?” dla menedżerów i coachów (Difin , grudzień 2012). Propaguje mentoringową kulturę zarządzania – autorka artykułów z tego zakresu w prasie biznesowej oraz HR (Personel i Zarządzanie) oraz na www.infor.pl , Wykładowca na międzynarodowych konferencjach coachingowych i mentoringowych (Mumbai/Indie -2014, Adelajda/Australia – 2013, Warszawa – międzynarodowe konferencje naukowe na ALK).Certyfikowany konsultant narzędzi psychometrycznych – PRISM BRAIN MAPPING oraz Extended Disc.Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu: zarządzania w kulturze coachingowej i mentoringowej przywództwa, narzędzi HR (na przykład: zarządzania poprzez cele, systemu ocen pracowniczych), zarządzania zespołem, motywacji, komunikacji menedżerskiej, zarządzania zmianą, rozwiązywania konfliktów, umiejętności osobistych. Prowadzi zajęcia z zakresu przywództwa, negocjacji międzykulturowych oraz psychologii społecznej na Collegium Civitas w Warszawie.Absolwentka studiów magisterskich SGPiS, na Wydziale Handlu Zagranicznego w Warszawie, studiów podyplomowych na UW w Warszawie, Wydziale Geografii, Specjalizacji – Kultury krajów rozwijających się. Laureatka konkursu na najlepszy esej z zakresu zarządzania w XXI w zorganizowany przez School of Management at University of South Australia w Adelajdzie. Jej esej pt. ”Mentoring odwrócony narzędziem społecznego uczenia się oraz katalizatorem zmian” został jednym z 15 najlepszych esejów w zakresie zarządzania na świecie. Pracuje globalnie, prowadziła wykłady m.in. w Indiach, Australii, Chinach. Za swój wkład w rozwój coachingu przywódczego otrzymała Nagrodę Global Coaching Leadership Award przez World Coaching Congress, Mumbai, India, luty 2014 r. r. Certyfikowany Trener kompetencji międzykulturowych (UK). Szkoli i konsultuje w j. polskim i angielskim. Prowadzi blog międzykulturowy www.crossculturemanagement.com w języku angielskim. Specjalizuje się w kulturach Azji, anglosaskich oraz europejskich. Autorka bloga w j. angielskim o kompetencjach międzykulturowych www.crossculturemanagement.com.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 18 listopada 2016 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 19 listopada 2016 – 1795 PLN + 23% VAT
Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.
W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe
Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:
PKO Bank Polski S.A.: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551
Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.
Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.