Nieprawidłowości w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego

Nieprawidłowości w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego
a odpowiedzialność kierownika zamawiającego i jego pracowników

Szkolenie dla JST i spółek komunalnych

6-7 czerwca 2017 r.,WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 22 651 80 75, kom. 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl

WARSZTATY PODCZAS SZKOLENIA:
Warsztaty 1: przygotowanie powierzenia obowiązków służbowych dla pracownika
Warsztaty 2: konstruowanie zarządzenia o korektach finansowych i regulaminu udzielania  zamówień z uwzględnieniem odpowiedzialności osób po stronie Zamawiającego

 Dzięki szkoleniu:
poznasz procedury funkcjonujące u innych zamawiających
– przygotujesz i wdrożysz procedury wewnętrzne w sytuacji wystąpienia korekt     finansowych w projektach z dofinansowaniem zewnętrznym
przygotujesz i wdrożysz regulaminy udzielania zamówień w trybach ustawy i zamówień do 30.000 EURO
poprawisz efektywnośćudzielanych zamówień i ich prawidłowość
zapewnisz lepszą kontrolę w swojej jednostce i nauczysz się wykrywać nieprawidłowości zanim zrobi to organ kontroli
w ramach warsztatów wykonasz ćwiczenia praktyczne z zastosowania przepisów ustawy
– uzyskasz odpowiedzi na swoje pytania i nurtujące Cię wątpliwości

PROGRAM SZKOLENIA
Dzień I
1.
Nowa definicja nieprawidłowości zgodnie z nowym prawodawstwem unijnym
2. Male zamówienia do 30.000 EURO- główne zasady ich udzielania
3. Naruszenia w zakresie zasad opisu przedmiotu zamówienia i szacowania wartości zamówienia – omówienie i ćwiczenia
4. Naruszenia zasady uczciwej konkurencji w aspekcie nieprawidłowego ustanowienia warunków udziału w postępowaniu i określeniu kryteriów oceny ofert- omówienie i ćwiczenia
5. Nieprawidłowości związane z badaniem i oceną ofert (wybór oferty najkorzystniejszej) oraz kwalifikacją Wykonawców w aspekcie nowych zasad  w tym: Jednolity Dokument Europejski Zamówienia- JEDZ (forma oraz treść dokumentu) i inne zmiany w składanych przez wykonawców ofertach w postępowaniach powyżej i poniżej progu unijnego (żądane dokumenty), poleganie na zasobach podmiotów trzecich- omówienie i ćwiczenia
6. Błędy w zakresie ogłoszeń o zamówieniach i zmian ogłoszeń
7. Niedozwolona modyfikacja treści SIWZ
8. Kwestia konfliktu interesów w aspekcie zmienionych przesłanek dotyczących wykluczenia wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia (100 % korekty dla Beneficjenta)
9. Naruszenia przesłanek wyboru trybu zamówienia publicznego
10. Nieprawidłowości w związku ze zmianami w umowach – zakres możliwej modyfikacji z uwzględnieniem orzecznictwa ETS
Dzień II
1.
Odpowiedzialność Zamawiającego i jego pracowników na gruncie ustawy Prawo zamówień publicznych
2. Odpowiedzialność Zamawiającego i jego pracowników finansowa, dyscyplinarna i karna związana z przygotowaniem, prowadzeniem i udzielaniem zamówień publicznych
3. Warsztaty – przygotowanie powierzenia obowiązków służbowych  dla pracownika
4.
Warsztaty – konstruowanie zarządzenia o korektach finansowych i regulaminu udzielania zamówień z uwzględnieniem odpowiedzialności osób po stronie Zamawiającego
5. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników- na bieżąco, w trakcie całego szkolenia.

Rozkład zajęć:
9.30 Rozpoczęcie szkolenia I dnia
9.00 Rozpoczęcie szkolenia II dnia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.15 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie szkolenia I dnia
16.00 Zakończenie szkolenia II dnia

PROWADZĄCY SZKOLENIE

Dr. Justyna Olszewska – Stompel

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzani.  Od ponad 12 lat na stanowisku naczelnika biura Zamówień Publicznych  w Zabrzu.  17 letnie doświadczenie w doradztwie, w tym doradztwo w zakresie zamówień publicznych i zarządzania dla sektora energetycznego ( w latach 2002 – 2004 była doradcą PEC S.A.  w Dąbrowie Górniczej w zakresie Zamówień Publicznych) śląskich spółek komunalnych, spółek skarbu Państwa i korporacji międzynarodowych. Współpraca z Deloitte Business Consulting. Były ekspert Instytutu Zamówień Publicznych Wicik, Wiśniewski w Warszawie.  Współautorka trzech książek o zamówieniach Publicznych wydanych przez Wolters Kluwer Polska z których jedna „Zamówienia Publiczne nie są trudne” znalazła się na drugim miejscu najlepiej sprzedawanych pozycji książkowych Wolters Kluwer za rok 2012.  Autorka artykułów o charakterze ekonomicznym i z zakresu Zamówień Publicznych publikowanych w prasie ogólnopolskiej w tym w kwartalniku C-H Beck „Prawo Zamówień Publicznych” oraz wydawnictwach Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Uniwersytetu Warszawskiego i Szczecińskiego.  Szkoliła wiele Warszawskich i Śląskich instytucji w tym: Telewizyjną Agencję Informacyjną, Telewizję Polską, Stołeczne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Warszawie, Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Krakowie i Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Dąbrowie Górniczej oraz wybrane odziały regionalne Poczty Polskiej.  Jako pełnomocnik wygrała wiele postępowań odwoławczych reprezentując strony przed zespołami arbitrów i Krajową Izbą Gospodarczą.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu przy zgłoszeniu się:
do dnia 19 maja 2017 – 995 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 20 maja 2017 – 1295 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER