Diagnozowanie i analiza kompetencji pracowników

DIAGNOZOWANIE I ANALIZA KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW
SZKOLENIE I CZĘŚĆ PRAKTYCZNA Z ĆWICZENIAMI

10 – 11  października  2017, WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 22 651 80 75, kom. 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl

CEL SZKOLENIA
Kompetencje – to od nich zależy, czy dana osoba osiągnie sukces w określonym obszarze. Dobre zdefiniowanie kompetencji oraz ich rzetelna ocena pozwolą więc z jednej strony wyłonić najlepszych kandydatów z drugiej zaś rozwijać ich tak, aby osiągali najlepsze rezultaty.
Proponujemy więc szkolenie, w trakcie którego uczestnicy poznają sposoby budowania modeli kompetencyjnych, przećwiczą opisywanie kompetencji, poznają różne metody diagnozy kompetencji oraz zapoznają się z różnymi narzędziami do oceny poziomu kompetencji wraz z rekomendacją ich zastosowania w różnych procesach.  Szkolenie będzie miało charakter warsztatowy z licznymi casami, przykładami, dyskusjami co pozwoli na praktyczne zapoznanie się z tematem oraz przećwiczenie wybranych umiejętności. Drugi dzień szkolenia poświęcony będzie metodologii Assessment Development Center jako jednej z metod oceny kompetencji.

KORZYŚCI UCZESTNICTWA:
Usystematyzowanie wiedzy w zakresie kompetencji
– Poznanie najpopularniejszych sposobów oceny kompetencji
– Omówienie wad i zalet różnych metod oceny kompetencji
– Poznanie sposobów wykorzystania metodologii Assessment/Development Center w ocenie kompetencji  pracowników
– Zapoznanie z rozwojem kompetencji przy zastosowania AC/DC w organizacji
– Przeprowadzenie sesji AC/DC w praktyce
– Zrozumienie odpowiedzialności pracy Assesora

PROGRAM SZKOLENIA
Dzień I
POWITANIE + PLAN
Moduł I, KOMPETENCJE
1. Czym są kompetencje
2. Podział kompetencji
3. Po co nam kompetencje?
4. Jak powinny być zdefiniowane kompetencje?
Moduł II, TRUDNOŚCI W DIAGNOZIE I OCENIE KOMPETENCJI + NAJCZĘSTSZE BŁĘDY
Moduł III,
SPOSOBY OCENY KOMPETENCJI (omówienie różnych metod + korzyści i ryzyka)

1. Wywiad kompetencyjny vs behawioralny
2. Obserwacja „on the job”
3. 360 /180 stopni
4. AC/DC
5. testy psychometryczne / naturalnych predyspozycji / wiedzy
a. podział testów (typologiczne vs wielka piątka)
– oparte na Jungu (Insights, ExtendedDisc, Disc, MBTI) – dokładniejsze omówienie na podstawie ExtendedDisc
– oparte na wielkiej piątce (TalentQ, SHL, Wave, Hogan) – dokładniejsze omówienie na podstawie TalentQ
– inne (Gallupa, role zespołowe Belbin’a, + FRIS)
b. zastosowanie poszczególnych testów – czy wszystkie testy można stosować w każdym procesie?
Moduł IV, WADY / ZALETY RÓZNYCH METOD OCENY – podsumowanie
Moduł V,
TRAFNOŚĆ RÓŻNYCH METOD OCENY
1. czym jest trafność
2. od czego ona zależy
3. jak oceniamy trafność badania
Moduł VI, ŁĄCZENIE RÓŻNYCH METOD OCENY
Prowadząca: Anna Gruszecka, praktyk HR, ekonomistka, psycholog
Dzień II
Moduł I,
ASSESSMENT/ DEVELOPMENT CENTER – KLUCZOWE ZAGADNIENIA
1. Wprowadzenie: Metodologia Assessment/Development Center jako jedna z metod oceny kompetencji
2. Czym się różni Assessment Center od Development Center
3. Czym jest AC/DC – główne cechy
4. Assessment/ Development Centre –w jakich obszarach zarządzania się sprawdza?
5. Korzyści i pułapki w stosowaniu metody AC/DC w organizacji
Moduł II, ROZWÓJ KOMPETENCJI MENEDŻERSKICH PRZY WYKORZYSTANIU METODOLOGII AC/DC NA PODSTAWIE LEROY MERLIN POLSKA
1. Wykorzystanie metodologii AC/DC w Leroy Merlin w rekrutacji zewnętrznej i wewnętrznej – różnorodność doświadczeń
2. AC/DC w diagnozowaniu potencjałów LMP
– Procesy rozwojowe w LMP
– Opis procesu
– Wykorzystane narzędzia
Moduł III, ĆWICZENIE PRAKTYCZNE
Moduł IV,
PLANOWANIE SESJI AC/DC
1. Planowanie – czyli szukajcie, a znajdziecie…
2. Odpowiedzialności osób zaangażowanych w proces – kryteria doboru i szkolenia
3. Sesja AC krok po kroku
4. Informacja zwrotna po sesji AC/DC – rola feedbacku w procesie rozwoju kompetencji
Moduł V,  ROLE I ODPOWIEDZIALNOSĆ OSÓB ZAANGAŻOWANYCH W PROCES
1. Kryteria doboru i szkolenia asesorów
2. Trudności w pracy asesora
3. Błędy w ocenie
4. Trudne sytuacje podczas sesji AC/DC
Prowadząca: Ewa Dudziuk, Senior Menedżer ds. zasobów ludzkich regionu, Leroy Merlin Polska
Sp. z o.o.

ROZKŁAD ZAJĘĆ:
9:00 Rozpoczęcie szkolenia I i II dnia
12:30 – 13:15 Obiad
17:00 Zakończenie szkolenia I dnia
16:00 Zakończenie szkolenia II dnia

PROWADZĄCY:

ANNA GRUSZECKA – Praktyk HR, ekonomistka, psycholog

Z  zawodu ekonomistka, z zamiłowania psycholog. Ukończyła Szkołę Główną Handlową ze specjalnością Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz Erickson Coaching International. Z branżą usług HR związana od ponad 10 lat. Swoją wiedzę i doświadczenie zdobywała w renomowanych firmach rekrutacyjnych i assessmentowych oraz na licznych szkoleniach w Polsce i Wielkiej Brytanii. Anna posiada doświadczenie biznesowe i HR – owe zdobyte w trakcie pracy dla firma z sektora FMCG, IT, finansowego, produkcyjnego, retail i usług. Jest współtwórcą polskiej wersji językowej narzędzia diagnostycznego Talent Q wspierającego rozwój osobisty w obszarze zawodowym. Jest też Certyfikowanym Trenerem FRIS i Extended Disce oraz certyfikowanym użytkownikiem SHL. Od ponad 10 lat zajmuje się diagnozą potencjału i rozwojem kompetencji, wspierając organizacje w budowaniu programów i wykorzystywaniu różnych  narzędzi oceny. Zanim związała się z branżą usług HR, przez wiele lat pracowała w sprzedaży i marketingu. Jej unikalne doświadczenie pozwala na projektowanie rozwiązań wspierających procesy  rozwojowe jak i cele biznesowe organizacji.

EWA DUDZIUK –
Senior Menedżer ds. Zasobów ludzkich regionu, Leroy Merlin Polska Sp. z o.o.
Wieloletni menedżer w HR z doświadczeniem w consultingu, branży farmaceutycznej, budowlanej oraz handlowej. Doświadczony Partner biznesu. Skuteczny rekruter na stanowiska średniego i wyższego szczebla menedżerskiego. Certyfikowany Asesor w dziesiątkach sesji AC oraz DC. Przeprowadziła setki feedbacków oraz tworzyła Indywidualne Plany Rozwojowe. Konsultant oraz mentor w kwestiach ZZL oraz przywództwa dla klienta wewnętrznego. Trener w zakresie rozwoju kompetencji menedżerskich. Współtwórca programów talentowych w organizacji. Posiadająca sukcesy w Rozwoju pracowników. Skuteczna w realizacji celów przy uwzględnianiu perspektywy pracowników. Z otwartą głową na nowe rozwiązania. Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku socjologii  oraz historii.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 25 września 2017 – 1 495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 26 września 2017 – 1 795 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER