Analiza Finansowa dla Product Managera

WARSZTATY KOMPUTEROWE

23-24 LUTEGO 2015 r., WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl

PROGRAM
Zagadnienia wstępne
– Konstrukcja P&L (układ kalkulacyjny, układ porównawczy, układ kosztów zmiennych)
– Wielostopniowy rachunek zysków i strat z marżami pokrycia
– Koszt jednostkowy pełny i koszt jednostkowy zmienny – różnice w interpretacji
– Najważniejsze miary analizy finansowej sprawozdania P&L (EBIT, EBITDA, marża pokrycia, narzut)
– Wpływ rezerw na wynik finansowy
– Zależności między rachunkiem zysków i strat i pozostałymi sprawozdaniami finansowymi
Koncepcja progu marży pokrycia oraz progu w ocenie rentowności i perspektyw produktów
– Minimalny przychód gwarantujący określony poziom zysku
– Minimalny przychód gwarantujący zadany poziom wymaganej stopy zwrotu (WACC) w nieograniczonym horyzoncie czasowym
– Minimalny przychód gwarantujący zadany poziom WACC w ograniczonym horyzoncie czasowym
Analiza rachunku zysków i strat – analiza przypadku
– Wprowadzenie do sytuacji rynkowej – cykl życia produktu, działania konkurencji,
– Porównanie wyników oraz udziałów w rynku, dynamika marży oraz
– Wyznaczenie progów rentowności oraz podjęcie decyzji o przyszłości produktu na bazie cyklu życia produktu oraz działań konkurencji
Analiza przypadku “Producent”, analiza wpływu sposobu alokacji kosztów na wyniki finansowe poszczególnych produktów oraz na decyzje w zakresie przyszłości poszczególnych produktów
Narzędzia analizy wpływu polityki kredytowania odbiorców na wynik finansowy przedsiębiorstwa
– Szacowanie kosztu kapitału uzyskanego poprzez udzielenie rabatu za szybszą zapłatę
– Kompleksowa analiza wpływu zmiany polityki kredytowej na wyniki finansowy przedsiębiorstwa (termin płatności, upust a koszt finansowania należności, utracone należności oraz koszty rabatów) – cykl życia produktu, działania konkurencji,
– Porównanie wyników oraz udziałów w rynku, dynamika marży oraz
– Wyznaczenie progów rentowności oraz podjęcie decyzji o przyszłości produktu na bazie cyklu życia produktu oraz działań konkurencji
Elementy analizy finansowej kontrahenta
– Symptomy pogarszania się sytuacji kontrahenta
– Schemat analizy sytuacji kontrahenta na bazie informacji o jego wyniku finansowym oraz nakładach inwestycyjnych
– Analiza przypadku “Wilbo – historia upadku”
Prezentacja danych finansowych – elementy
– Zasady prezentacji danych finansowych
– Przygotowanie do wystąpienia
Rozwiązywanie problemów i ćwiczenia uczestników z przykładami z ich firm.

Rozkład zajęć:
9.30 Rozpoczęcie I dnia szkolenia
9:00 Rozpoczęcie II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I dnia szkolenia
16:00 Zakończenie II dnia szkolenia

PROWADZĄCY
Dr Paweł Mielcarz
kluczowe kompetencje:
– Przeprowadzenie ponad 60 warsztatów szkoleniowych z zakresu oceny projektów inwestycyjnych (szkolenia zamknięte dla domów maklerskich, firm consultingowych, ministerstw i agencji rządowych, największych polskich przedsiębiorstw, szkolenia otwarte oraz kursy prowadzone przez firmy szkoleniowe, specjalistyczne studia podyplomowe prowadzone dla Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, Kufstain University, ESSCA – École de Management, FAP University of Porto)
– Współautor książki “Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa”, PWN 2013
– Uczestnictwo lub kierowanie zespołem prowadzącym wyceny oraz doradztwo transakcyjne dla ponad 50 podmiotów
– Biegły sądowy w zakresie wyceny przedsiębiorstw
– Uczestnictwo jako ekspert w postępowaniach KNF w zakresie wyceny przedsiębiorstw
– Ponad 40 publikacji z zakresu wyceny przedsiębiorstw, pakietów mniejszościowych oraz składników aktywów

Cel szkolenia:
Pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy w zakresie analizy finansowej dla Product Managera.
Metody:
wykład, analizy przypadków, wspólne rozwiązywanie przykładów.

Do uczestnictwa zapraszamy:
Product Managerów, specjalista ds. Marketingu, osoby pracujące w dziale marketingu i sprzedaży, specjaliści ds. Analiz rynkowych, specjaliści ds. Promocji

Materiały szkoleniowe
Opracowane na potrzeby szkolenia materiały dydaktyczne dla uczestników w tradycyjnej formie skryptu będą zawierały: najważniejsze informacje dotyczące teoretycznych fragmentów szkolenia, treści zadań przeznaczonych do rozwiązania przez uczestników w trakcie warsztatów. Ponadto, każdy uczestnik otrzyma komplet arkuszy kalkulacyjnych z przykładami oraz modelami budowanymi oraz omawianymi podczas szkolenia.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 6 lutego 2015 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 7 lutego 2015 – 1795 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Eductaion Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

 

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER