Najnowsze zmiany w obowiązkach informacyjnych

NAJNOWSZE ZMIANY W OBOWIĄZKACH INFORMACYJNYCH

PARTNER MERYTORYCZNY
RKKW_logo_full

6  CZERWCA 2016 r., WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl

Od 3 lipca 2016r. zmiany w przepisach obowiązków informacyjnych. (Wychodzi w życie dyrektywa MAD)
Nowe reguły w wykonywaniu obowiązków informacyjnych
Nowa definicja informacji poufnej
– Nowe zasady publikacji,ujawniania, wykorzystywania i opóźniania informacji poufnych
– Tworzenie list dostępu oraz przekazywanie informacji poufnych na zewnątrz
– Zmiany przepisów prawa związanych z raportami okresowymi
– Zmiany przepisów prawa dot. transakcji insiderów oraz nabywców znacznych pakietów

W dniu 12 czerwca 2014 r. w dzienniku Urzędowym UE opublikowano Rozporządzenie
w sprawie nadużyć na rynku („Rozporządzenie MAR”) oraz Dyrektywę w sprawie sankcji karnych za nadużycia na rynku („Dyrektywa MAD”). Ww. akty prawne weszły w życie w dniu 3 lipca 2014 r.– wówczas rozpoczął się
24 miesięczny okres, w którym Komisja Europejska będzie musiała przyjąć środki wykonawcze do Rozporządzenia MAR, a państwa członkowskie implementować Dyrektywę MAD do prawa krajowego. Od dnia 3 lipca 2016 r. Rozporządzenie MAR stanie się bezpośrednio skuteczne w państwach członkowskich. Powyższe zmiany spowodują istotne przemodelowanie reżimu dotyczącego obowiązków informacyjnych spółek publicznych, choćby poprzez wprowadzenie nowej definicji „informacji poufnej”, a także zmianę zasad związanych z obiegiem oraz upublicznianiem tak klasyfikowanych wiadomości dotyczących emitentów.
Wynikiem powyższego będzie konieczność usunięcia z systemu prawa krajowego znacznej części przepisów znanych już emitentom oraz inwestorom, a także dostosowania pozostałych do nowej rzeczywistości wynikającej z Rozporządzenia MAR. Zaznajomienie się już w chwili obecnej z projektowanym kształtem podstawowych instytucji oraz reguł dotyczących wykonywania obowiązków informacyjnych pozwoli emitentom na odpowiednio wcześniejsze przygotowanie się do nadchodzących zmian prawnych. Powyższe dotyczy również spółek notowanych obecnie w alternatywnym systemie obrotu – na mocy przywołanych wyżej regulacji zostaną one bowiem objęte takimi samymi obowiązkami raportowania, jak spółki notowane na rynku regulowanym.
Jednocześnie w dniu 26 listopada 2013 r. weszła w życie Dyrektywa w sprawie harmonizacji wymogów dotyczących przejrzystości informacji o emitentach, których papiery wartościowe dopuszczane są do obrotu na rynku regulowanym („Dyrektywa Transparency”).
Na jej mocy zmianie uległy wymogi dotyczące prowadzenia przez spółki publiczne polityki informacyjnej w zakresie przygotowywania oraz publikowania raportów okresowych. Wspomniana dyrektywa zmodyfikowała również reguły dotyczące dokonywania notyfikacji przez nabywców znacznych pakietów akcji omawianych emitentów oraz innych szczególnych, powiązanych z nimi, instrumentów finansowych.

PROGRAM SZKOLENIA
Wprowadzenie

  • źródła nowych regulacji
  • najważniejsze zmiany wynikające z nowych regulacji
  • istotne daty dotyczące nowych regulacji
  • sankcje grożące za nieprzestrzeganie nowych regulacji

Nowa definicja „informacji poufnej” oraz nowe zasady publikacji, ujawniania, wykorzystywania i opóźniania informacji poufnych

  • różnice w odniesieniu do aktualnego stanu prawnego
  • wewnętrzna polityka informacyjna spółki bez ustalonego odgórnie katalogu zdarzeń powodujących obowiązki raportowe – złudna pokusa milczenia
  • terminy przekazywania „informacji poufnych” do publicznej wiadomości – czy aby na pewno emitent może zwlekać 24 godziny oraz co oznacza pojęcie „niezwłocznie”?
  • zasady przekazywania „informacji poufnych” do publicznej wiadomości – jak będą wyglądały po zmianach?
  • zasady opóźniania publikacji „informacji poufnych”

Listy osób mających dostęp do „informacji poufnych”
tworzenie listy osób mających dostęp do „informacji poufnych”

  • udostępnianie „informacji poufnych” przed ich publikacją – czy zewnętrzny doradca lub podmiot prowadzący due diligence emitenta może mieć dostęp do nieupublicznionych „informacji poufnych”?

Zmiany przepisów prawa dot. transakcji insiderów oraz nabywców znacznych pakietów akcji

  • zasady notyfikowania transakcji na akcjach emitenta dokonywanych przez insiderów
  • reguły dotyczące okresów zamkniętych oraz osoby nimi dotknięte
  • instrumenty finansowe, których nabycie powoduje powstanie po stronie „akcjonariusza” obowiązku notyfikacyjnego
  • zasady notyfikowania transakcji na znacznych pakietach akcji emitenta
  • zasady oraz sankcje za naruszenie obowiązków informacyjnych emitenta oraz notyfikacyjnych „akcjonariusza”

Rozkład zajęć:
9:00 Rozpoczęcie I i II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17:00 Zakończenie I i II dnia szkolenia

PROWADZĄCY SZKOLENIE

Kwaśnicki
dr Radosław L. Kwaśnicki
R
adca prawny, Prezes Zarządu w Kancelarii RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy.
Specjalizuje się w prawie spółek, prawie rynku kapitałowego oraz postępowaniach sądowych. Uzyskał prestiżową rekomendację Global Law Experts jako jedyny polski prawnik w zakresie prawa spółek. Także w ww. zakresie został wyróżniony przez European Legal Experts oraz wskazany przez Legal 500 w zakresie prawa spółek oraz fuzji i przejęć (M&A), gdzie wskazano m.in., iż „ … Radosław Kwaśnicki jest skutecznym menadżerem i opiekunem. Kwaśnicki doradza przedsiębiorstwom w sektorach energii, górnictwa, FMCG, farmaceutycznych oraz budowlanych.“ . Laureat I. miejsca w Konkursie Profesjonaliści Forbesa 2014 r. – Zawody Zaufania Publicznego w województwie mazowieckim. Arbiter krajowy i międzynarodowy, w tym Prezes a następnie Wiceprezes Stałego Sądu Polubownego przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie (obecnie arbiter tego Sądu), arbiter Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej, arbiter Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan, arbiter Międzynarodowego Sądu Arbitrażowego przy Międzynarodowej Izbie Handlowej (ICC) w Paryżu oraz arbiter Sądu Polubownego (Arbitrażowego) przy Związku Banków Polskich.  Bogate doświadczenie w nadzorze korporacyjnym zdobył m.in. jako członek  wielu rad nadzorczych. Obecnie pełni m.in. funkcję Członka Rady Nadzorczej PKN ORLEN S.A. zasiadając w Komitecie Audytowym, Komitecie ds. Ładu Korporacyjnego oraz Komitecie ds. CSR. Członek  Korpusu Polskiego Instytutu Dyrektorów, wpisany na listę kandydatów na Profesjonalnych Członków Rad Nadzorczych Polskiego Instytutu Dyrektorów. Uczestnik prac legislacyjnych i strategicznych związanych z rozwojem prawa gospodarczego. Redaktor oraz autor a także współautor kilku podręczników i komentarzy oraz ponad trzystu innych publikacji lub wypowiedzi poświęconych praktycznym aspektom prawa gospodarczego, członek Kolegium Redakcyjnego „Monitora Prawa Handlowego”. Wykładowca na zajęciach dla aplikantów radcowskich (Okręgowa Izba Radców Prawnych w Warszawie). Wykładowca podczas wielu konferencji i seminariów poświęconych prawu gospodarczemu. Biegle posługuje się językiem angielskim i niemieckim. Prowadzi blog poświęcony prawu gospodarczemu „PRAWO BIZNESU – LAW IN ACTION” (www.kwasnicki.com.pl).
Karol Szymański1
Karol Szymański
Of Counsel kancelarii prawnej RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy, Certyfikowany Doradca w Alternatywnym Systemie Obrotu.
Wieloletni współpracownik Kancelarii RKKW. Wiceprezes Zarządu doradczej spółki RKKW – Business Advisory sp. z o.o. Doradza przy transakcjach dokonywanych w ramach rynku publicznego, wrogich oraz przyjaznych przejęciach, a także w zakresie polityki informacyjnej spółek, których akcje notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Posiada przyznawany przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. tytuł Certyfikowanego Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu. Bogate doświadczenie w nadzorze korporacyjnym zdobył jako członek rad nadzorczych spółek działających w różnych sektorach, w tym spółek publicznych. Aktualnie pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej oraz członka Komitetu Audytu spółki W Investments S.A. z siedzibą w Warszawie. Autor, a także współautor, publikacji poświęconych praktycznym aspektom prawa gospodarczego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa rynku kapitałowego. Wykładowca podczas wielu konferencji i seminariów poświęconych prawu gospodarczemu. Biegle posługuje się językiem angielskim.

WARUNKI UCZESTNICTWA

Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 20 maja 2016 – 995 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 200 PLN
od dnia 21 maja 2016 – 1195 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Eductaion Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER