Certyfikowany Trade Marketing Manager

CERTYFIKOWANY TRADE MARKETING MANAGER
warsztaty z serii – PRAKTYCY PRAKTYKOM

14 – 15 CZERWCA 2018 r., WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
tel. 22 651 80 75, kom. 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: info@certge.pl

Szkolenie Certyfikowany Trade Marketing Manager to program kompleksowy w którym poruszymy szereg zagadnień związanych z planowaniem biznesu, doborem właściwych metod komunikacji i inwestycji. Ich ewaluacją i wyciąganiem wniosków na przyszłość. Będzie przestrzenią do dyskusji o trendach i rozwoju rynku w nadchodzących latach. Udział w szkoleniu nie tylko zwiększy kompetencje funkcyjne, lecz otworzy myślenie na sposób efektywnej komunikacji i proces sprzedażowy – konieczny, by plany przekuć w egzekucję.
Warsztatowa forma prowadzenia szkolenia da przestrzeń na dyskusję i wymianę doświadczeń z praktykami życia biznesowego, a praca na rzeczywistych casach biznesowych będzie podstawą do przećwiczenia różnych modeli działania.
Najważniejsze zagadnienia:
Moduł I – EFEKTYWNY TRADE MARKETING
Moduł II – JAK WYKORZYSTAĆ OGÓLNOPOLSKĄ KAMPANIĘ PROMOCYJNĄ (ATL) NA POZIOMIE DZIAŁAŃ TRADE  MARKETINGOWYCH (BTL) ?
Moduł III – TRADE MARKETING MANAGER w PRAKTYCE
Moduł IV – STRATEGIA TRADE MARKETINGOWA TRADE MARKETING MANAGER w PRAKTYCE

PROGRAM SZKOLENIA
DZIEŃ I (9:00 – 17:00)
Moduł I – EFEKTYWNY TRADE MARKETING
1. Efektywny czy efektowny – co tak naprawdę się liczy?
2. Wpływ rozwoju kanałów na strategie trade marketingowe
3. Definiowanie kanałów strategicznych i taktyki tradowe
4. Percepcja kanałów i mechanizmów w oczach konsumentów, kupujących oraz klientów
5. Zarządząnie ceną/produktem w świetle taktyk cenowych partnerów handlowych
6. Ucieczka ze spirali promocyjnej – synchronizacja działań trade marketingowych, strategii promocyjnych i podwyżek cen.
7. Revenue Management – zagrożenie czy zbawienie. Techniki i metody optymalizacji w poszczególnych wymiarach działań Trade Marketingowych.
8. Quo Vadis Trade Marketingu? Rola w organizacjach i kreowanie agendy biznesowej w przyszłości;
Prowadzący:  Bartosz Woźnicki; Dyrektor Trade Marketingu i Wsparcia Sprzedaży w Polsce i krajach Bałtyckich; Tchibo Warszawa Sp. z o.o.
Moduł II – JAK WYKORZYSTAĆ OGÓLNOPOLSKĄ KAMPANIĘ PROMOCYJNĄ (ATL) NA POZIOMIE DZIAŁAŃ TRADE MARKETINGOWYCH (BTL) ?
1. Co to znaczy silna kampania ATL? jak komunikować się z brand marketingiem?
2. Cele / wskaźniki / post – ewaluacja – jeśli nie mierzysz to znaczy, że nie zarządzasz
3. Konkretny business case – omówienie
4. Kanały sprzedaży vs shopper – jak zrozumieć misje zakupowe i jak wykorzystać ogólnopolską promocję do zwiększenia sprzedaży?
5. Konkretny business case – detal nowoczesny / wykorzystanie ogólnopolskiej kampanii w formatach HM / SM / CONVINIENCE
6. Konkretny business case – hurt (mały i średni) / wykorzystanie ogólnopolskiej kampania w formatach dużych i średnich sklepów detalicznych
7. Konkretny business case – Cash & Carry / wykorzystanie ogólnopolskiej kampania w formatach średnich i małych sklepów spożywczych
8. POSM – jakie ? gdzie ? po co ? komunikacja działań promocyjnych jednym z najważniejszych czynników sukcesu
9.Podsumowanie / post – ewaluacja : jak dobrze podsumować aktywność ? dla kogo ? wnioski ? jak „sprzedać” dobre wyniki?
Prowadząca:  Roksana Rezulak, Trade Marketing Manager, L’Oréal Polska Sp. z o.o.
Dzień II, (9:00 – 17:00)
Moduł III  – TRADE MARKETING MANAGER w PRAKTYCE
1. Komunikacja w dziale marketingu handlowego
a. Ogólne zasady (Cel, forma, odbiorca, częstotliwość)
b. Klient wewnętrzny (współpraca, briefingi, aktualizacja, wymagania, ewentualne procesy)
– Marketing & Sprzedaż
– Sprzedaż w terenie
– Inni (logistyka, prawnicy , finanse)
c. Klient zewnętrzny
– Budowanie relacji z sieciami handlowymi
– Elementy idealnego Trade Story (Od power pointa do shoppera)
– Studium Przypadku – opracowanie szkieletu własnego „Trade Story” (wprowadzenie produktu na rynek, marki, relaunch marki – wybrane przykłady),
d. Środowisko Konkurencji
– etyka
– wyróżnij się
– „Less is more” zarządzanie informacją na wielu płaszczyznach
– Ćwiczenie POSM
2. Smart shopper w Polsce – zarządzanie promocją
– „Sprytne zakupy” dzisiejsze zachowania kupujących w Polsce
– Czym jest promocja?
– Założenia finansowe (profit, marża, strategia, VOD DOD)
– Budowanie trade planu
– Egezkucja
– ROI czyli post ewaluacja
3. Narzędzia klienckie kanału nowoczesnego – przegląd możliwości inwestycji w narzędzia klientów
– DYSKONTY
– HIPERMARKETY
– SUPERMARKETY
– DROGERIE
4. Wstęp do E-Commerce
5. Podsumowanie – QUIZ
Prowadząca: Małgorzata Pukszta, praktyk biznesu
Moduł IV – TWORZENIE STRATEGII TRADE MARKETINGOWEJ
1. Różnice między strategią PUSH i PULL:
– Czym jest strategia PUSH
– Czym jest strategia PULL
2. Wzrost kategorii danej marki poprzez tworzenie strategii trade marketingowej
– Określenie celów marki wewnętrznych i celów zewnętrznych
– Elementy istotne przy tworzeniu strategii trade marketingowej
– Model biznesowy zarządzania marką jako istotny czynnik przygotowania strategii
3. Wdrażanie strategii trade marketingowej i wprowadzenie nowych produktów do punktu sprzedaży – przełożenie planów marketingowych danej marki na działania na poziomie punktu sprzedaży:
– Praca zespołowa w tworzeniu strategii trade marketingowej jako ważny element sukcesu w egzekucji
– Cele/ wskaźniki – bieżąca ocena i ich komunikacja wewnętrzna jako istotny element wdrażania
4. Strategia trade marketingowa – pokazane na przykładach:
– Strategii promocyjnej
– Strategii cenowej
– Strategii featuringowej
Prowadząca: Ewa Smyk, Trade Marketing Channel Manager Beverages & Snacks, Pepsico

Rozkład zajęć:
9:00 Rozpoczęcie I i II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I i II dnia szkolenia

PROWADZĄCY KURS

Bartosz Woźnicki, Dyrektor Trade Marketingu i Wsparcia Sprzedaży w Polsce i krajach Bałtyckich; Tchibo Warszawa Sp. z o.o.

Menadżer z wieloletnim doświadczeniem w wiodących firmach z sektora dób szybko zbywalnych. W przeciągu ostatnich piętnastu lat pełnił funkcje specjalistyczne i zarządcze w strukturach sprzedażowych, trade marketingowych i marketingowych w firmach Unilever, Johnson&Johnson oraz Tchibo. Obecnie odpowiedzialny za trade marketing, category management, revenue management oraz wsparcie i rozwój sprzedaży w Tchibo w Polsce i krajach Bałtyckich. Bezpośrednie doświadczenie w pracy z wygrywającymi klientami rynku  drogeryjnego, dyskontowego i hipermarketowego, siłami terenowymi i strukturami regionalnymi. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, Wyższej Szkoły Handlu i Prawa, Uniwersytetu Walijskiego oraz wielu specjalistycznych kursów i szkoleń. W swojej pracy skoncentrowany na praktycznym zastosowania wiedzy i rozwoju potencjału ludzkiego.

Ewa Smyk, Trade Marketing Manager, PepsiCo Polska

Doświadczony menadżer, praktyk w dziale Sprzedaży i Trade Marketingu. Z biznesem jest związana od 1995 roku, kiedy to rozpoczęła swoją karierę zawodową w sektorze FMCG wiążąc się na kilkanaście lat z globalną firmą Procter & Gamble. Przez pierwsze 3 lata nabierała doświadczenia w dziale logistyki (Customer Service), a następnie kontynuowała swój rozwój zawodowy w dziale Sprzedaży i dziale Trade Marketingu przechodząc przez poszczególne szczeble kariery zawodowej od przedstawiciela handlowego do Lidera Trade Marketingu.
Posiada bogate, 19-letnie doświadczenie sprzedażowe oraz menadżerskie, w tym ponad 10 lat w trade marketingu zdobyte poprzez pracę na różnych kategoriach m.in. Pielęgnacja Włosów (szampony i odżywki), Odświeżacze powietrza, Baterie, obecnie kategoria Napojów Gazowanych i Niegazowanych oraz Przekąski Słone, odpowiadając za 9 rynków Europy Centralnej, a także pracę z klientami rynku tradycyjnego i nowoczesnego. Zarządzała i kierowała międzynarodowym zespołem Trade Marketing menadżerów w ramach Europy Centralnej, jednocześnie będąc dla nich mentorem i coachem. Wyznając zasadę „Strategia musi iść w parze z dobrze przygotowaną egzekucją na poziomie sklepów” prowadziła różne projekty przekładając cele poszczególnych marek, kategorii na praktyczne działania w sklepach.
Łącząc doświadczenie sprzedażowe i trade marketingowe:
– tworzyła i wprowadziła w życie strategie trade marketingowe dla kilkunastu marek m.in. Pantene, Head & Shoulders, Duracell, Ambi Pur obejmujących budowanie dystrybucji, strategie promocyjne, strategie cenowe oraz prezentacje produktu na poziomie sklepu poprzez materiały POS i zarządzanie kategorią
– poprowadziła z sukcesem w 2010 roku unikalny projekt wprowadzenia marki Ambi Pur w struktury P&G od strony trade marketingowej i sprzedażowej tworząc od podstaw i wprowadzając w życie strategię trade marketingową
– przygotowywała i wdrażała strategie trade marketingowe dla poszczególnych kanałów sprzedaży na rynkach Europy Centralnej, co wymagało dogłębnej znajomości struktury poszczególnych rynków
Obecnie przewodzi zespołowi odpowiedzialnemu za przygotowywanie i wdrażanie strategii trade marketingowej dla kanału dyskontowego w kategorii napojów i przekąsek słonych.

Roksana Rezulak  – Trade Marketing Manager, L’Oréal Polska Sp. z o.o.
Manager z pasją dla marketingu handlowego. Mówi o sobie, że ponad dekada  doświadczeń  w pracy u liderów w swoich kategoriach nauczyła ją, by rozpoczynać projekt z wizją końca. To jedyna szansa by projekt był efektywny i potwierdzał to pozytywny ROI. W rynku fmcg pracowała z dla firmy Danone zaczynając jako reprezentant . Pracując jako  trade marketing manager  zajmowała się zarówno kanałem  modern trade, rynkiem  detalicznym oraz hurtowniami. Szukając najlepszych rozwiązań dla rozwoju biznesu rekomenduje  by współpracować nie tylko w ramach jednej organizacji,  ale poszukiwać rozwiązań również z  innymi potencjalnymi partnerami w celu tworzenia jeszcze bardziej skutecznych i dopasowanych do potrzeb klientów programów shopperowych lub nowych kanałów sprzedaży. W rynku farmaceutycznym pracuje od ponad 5 lat, zajmując się dermokosmetykami.   W LOreal stworzyła wizję, misję i taktyki działu trade marketingu dla dywizji aptecznej.  Prowadziła dział trade marketingu w kanale farmaceutycznym dla 5 marek, zarządzając zespołami  dermokonsultantek i merchandiserów. Od 5 lat  wpływa na zmiany w obrazie aptek. Specjalizuje się w customer patch w aptece, doradza w zarządzaniu kategorią dermokosmetyczną oraz   projektowaniu przestrzeni aptecznej by maksymalizować  obrót apteki.
Od 2010 life coach ICC, zapalona joginka, mama Malinki i partnerka motocyklisty.

MAŁGORZATA PUKSZTA – praktyk biznesu
Ostatnio marketing manager ds. HoReCa Ambra S.A (Centrum Wina), w branży winiarskiej od 5 lat.
Pasjonatka marketingu handlowego od 15 lat.
Swoje doświadczenie zdobywała w firmach Kamis, Agros Nova, ostatnio w  Ambra w różnych kanałach sprzedaży.
Jej motto: „najważniejszy jest konsument.”

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu przy zgłoszeniu się:
do dnia 30 maja 2018 – 1595 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 31 maja 2018 – 1895 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

© 2018 Certified Global Education Sp. z o.o.
Ważne: w naszym serwisie wykorzystujemy pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w przeglądarce internetowej jednak może to uniemożliwić poprawne działanie witryny.