Certyfikowany Pharma Logistyk Manager

CERTYFIKOWANY PHARMA LOGISTYK MANAGER

24-25 LISTOPADA 2016, WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
Mariusz Kowalski
tel. 22 651 80 75, 501 165 652, fax: 22 203 40 52
e-mail: m.kowalski@cge.edu.pl

Główne zagadnienia kursu:
Implementacja Dyrektywy 2011/62 i jej wpływ na obszar logistyki
– Dobra Praktyka Dystrybucyjna – wybrane wątpliwości natury prawnej
– Naruszenie praw ze znaków towarowych lub patentów w farmacji (logistyce) – jak się zabezpieczyć?
– Współpraca działu jakości i działu logistyki w przedsiębiorstwie
– Procesy logistyczne z perspektywy auditora
– Podatki w logistyce – zarządzanie ryzykiem i dostępne ulgi podatkowe w obszarze farmacji
– Automatyzacja procesów logistycznych
– Operator logistyczny – czy outsourcing dalej się opłaca?
– Rotacja pracowników magazynowych
– Motywowanie pracowników magazynu i produkcji
Dlaczego warto wziąć udział w kursie:
Uzyskanie szerokiej wiedzy  z zakresu aktualnych, prawnych aspektów dystrybucji farmaceutycznej
– Poznanie ciekawych studiów przypadku z zakresu współpracy działu jakości i działu logistyki, doświadczeń auditora wewnętrznego czy też kierownika magazynu z zakresu rotacji pracowników
– Próba znalezienia odpowiedzi na dylemat powierzenia operatorowi logistycznemu procesów magazynowo-dystrybucyjnych Spółki
– Wymiana doświadczeń w obszarze przyczyn i możliwości zarządzania ryzykiem rotacji pracowników

PROGRAM KURSU
Dzień I
Prawne aspekty procesów logistycznych w branży farmaceutycznej

09.00 Implementacja Dyrektywy 2011/62 i jej wpływ na obszar logistyki
Omówienie aktów wykonawczych
– Proces implementacji dyrektywy w Polsce
– Czy jednostki obrotu hurtowego będą miały swój udział w realizacji przepisów dyrektywy?
Prowadzący: Piotr Merks, Dyrektor ds. Rozwoju Aegate Limited, Katarzyna Krupa, Adwokat, R. Olszewski J. Tokarski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza spółka komandytowa
10.10 Implementacja Dyrektywy 2011/62 na gruncie przedsiębiorstwa
jakie procedury?
– jakie instrukcje?
– jak wdrożyć?
– zakresy odpowiedzialności uczestników procesu
Prowadzący: Piotr Merks, Dyrektor ds. Rozwoju Aegate Limited, Katarzyna Krupa, Adwokat, R. Olszewski J. Tokarski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza spółka komandytowa
11.10 Przerwa na kawę
11.25 NOWA Dobra Praktyka Dystrybucyjna – z perspektywy prawnika
trudności z wdrożeniem DPD
– odpowiedzialność za niezgodność z postanowieniami DPD
– konsekwencje niespójności polskiego DPD z wytycznymi UE
Prowadząca: mec. Katarzyna Czyżewska, Czyżewscy Kancelaria Adwokacka
12.25 Naruszenie praw ze znaków towarowych lub patentów w farmacji (logistyce) – jak się zabezpieczyć?
naruszenie praw ze znaków towarowych lub patentów w farmacji
– jak skutecznie zablokować naruszenie praw ze znaków towarowych lub patentów – wniosek o zabezpieczenie
– jak postąpić w przypadku, gdy naruszymy czyjeś prawa  ze znaków towarowych lub patentów?
Prowadzący: Dorota Brzosko, Prawnik, Kancelaria KONDRAT i Partnerzy
13.15 Obiad
Logistyka i jakość
14.15 Współpraca działu jakości i działu logistyki w przedsiębiorstwie
– jak prawidłowo zdefiniować i opisać procesy logistyczne aby odpowiadały wymogom jakościowym?
– gdzie znajduje się „złoty środek” pomiędzy oczekiwaniami działu jakości a możliwościami biznesowymi i kosztowymi działu logistyki?
– w jaki sposób współdziałać aby wymogi jakościowe zostały spełnione, a budżet kosztowy pozostawał w racjonalnych, dopuszczalnych ramach?
Prowadząca: Damian Siepietowski, Osoba Odpowiedzialna (DPD), Osoba Wykwalifikowana, Baxter Polska Sp. z o.o.
15.00 Przerwa na kawę
15.15 Procesy logistyczne z perspektywy auditora
najczęściej występujące odchylenia
– wzór prawidłowo sporządzonej dokumentacji
– obszary szczególnego zainteresowania
Prowadząca: Dominika Goebel-Majewska, ostatnio Senior Manager QA Compounding, Baxter Healthcare UK,  aktualnie doradca Pharmfood
16.15 Zakończenie pierwszego dnia warsztatów
Dzień II
Możliwości ograniczania kosztów logistycznych
08.30 Podatki w logistyce – zarządzanie ryzykiem i dostępne ulgi podatkowe w obszarze farmacji
działania trademarketingowe – aspekty podatkowe
– rozliczanie usług przed dystrybutorów w łańcuchu dostaw
– restrukturyzacja funkcji biznesowych
– ulga technologiczna i specjalne strefy ekonomiczne
Prowadzący: Szymon Bernat, ekspert podatkowy, KPMG
09.30 Hurtownia farmaceutyczna – prowadzona samodzielnie czy powierzona operatorowi logistycznemu?
kiedy hurtownia prowadzona samodzielnie jest optymalnym rozwiązaniem?
– jakie przesłanki przemawiają za powierzeniem obsługi logistycznej podmiotowi trzeciemu?
– czym kierować się przy wyborze operatora?
– w jaki sposób zabezpieczyć interesy zlecającego? – na co zwracać uwagę konstruując umowę na obsługę logistyczną?
– próba rachunku zysków i strat

10.45 Przerwa na kawę
11.00 Automatyzacja procesów logistycznych
co automatyzować? procesy najczęściej automatyzowane
– poziomy generowanych oszczędności
– czy automatyzacja zawsze jest możliwa i konieczna?
– niezawodność i droga do niej
Prowadzący: Dariusz Szymański, Prezes/ Właściciel, LOGISYSTEM Sp z o.o.
12.00 Obiad
Zarządzanie zasobami kadrowymi
13.00 Rotacja pracowników magazynowych
tendencje – rok 2016 rokiem pracownika
– kwalifikacje personelu w kontekście rotacji – czy możliwe zachowanie ciągłości szkolenia?
– outsourcing pracowniczy – rozwiązanie tymczasowe czy stałe?
– personel bez znajomości języka polskiego – bliska przyszłość? jak przygotować przedsiębiorstwo do nowej organizacji pracy?
Prowadzący: Paweł Misiarek, Kierownik Magazynu, Centrala Farmaceutyczna CEFARM SA
14.15 Przerwa na kawę
14.30 Motywowanie pracowników magazynowych, produkcji i spedycji – WARSZTATY
– czy istnieje wspólny mianownik dla powyższych grup pracowników?
– w jaki sposób mówić abyśmy byli słuchani?
– czy jedynym sposobem na zatrzymanie pracownika są motywatory płacowe?
– z czego wynikają błędy zarządzających?
– w jaki sposób wzbudzić poczucie przynależności do zespołu i nakłaniać do raportowania nieprawidłowości i zgłaszania inicjatyw?
Prowadząca:  Dagmara Głowacka, Globalny dyrektor ds. logistyki, Kongsberg Automotive, dyplomowany coach i mentor
16.00 Zakończenie warsztatów i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

PRELEGENCI:
Piotr Merks

Piotr Merks, Dyrektor ds. Rozwoju Aegate Limited

Ekspert w zakresie opieki farmaceutycznej o uznanych osiągnięciach, ceniony w Polsce i na świecie. Doktorant Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, z ponad 16-letnim doświadczeniem w branży farmaceutycznej. Posiada międzynarodowe doświadczenie w różnych sektorach: placówki naukowe, organy rządowe i pozarządowe, firmy komercyjne, szpitale, apteki. Ambasador, działający na rzecz poprawy zdrowia publicznego, bezpieczeństwa stosowania leków i eliminacji leków fałszowanych z obrotu detalicznego. Członek wielu branżowych organizacji. Wynalazca i koordynator narzędzia opieki farmaceutycznej Lekolepki. Autor projektów, publikacji, uczestnik międzynarodowych konferencji. Umiejętnie współpracuje i porozumiewa się z ludźmi na różnym szczeblu zawodowym, energiczny, prezentujący otwarty styl komunikacji.
Katarzyna-Czyzewska
Katarzyna Czyżewska, Adwokat, Czyżewscy Kancelaria Adwokacka

Wspólnik, adwokat, posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie na rzecz podmiotów z sektora szeroko pojętych life sciences, w tym zwłaszcza firm farmaceutycznych. Katarzyna Czyżewska świadczy usługi doradztwa prawnego w zakresie zagadnień regulacyjnych związanych z wytwarzaniem i wprowadzaniem do obrotu produktów leczniczych, wyrobów medycznych, kosmetyków czy środków żywieniowych. Zajmuje się zagadnieniami refundacji i finansowania świadczeń opieki zdrowotnej, a także dystrybucji i bezpieczeństwa stosowania leków oraz badań klinicznych. Katarzyna Czyżewska reprezentuje Klientów z branży life sciences zarówno w postępowaniach prowadzonych przed organami administracji publicznej, jak i w postępowaniach sądowych. Katarzyna Czyżewska aktywnie uczestniczy, jako ekspert w konsultacjach społecznych dotyczących aktów prawnych z dziedziny life sciences i w pracach legislacyjnych, a także doradza jednej z najbardziej liczących się organizacji skupiających przedsiębiorców działających w branży farmaceutycznej w Polsce. Katarzyna Czyżewska uzyskała rekomendację prestiżowych rankingów prawniczych Chambers & Partners, Legal500 i dziennika  „Rzeczpospolita”. Jest ponadto laureatem innych rankingów i wyróżnień.

zdjecie_katarzyna-krupa
Katarzyna Krupa, Adwokat, R. Olszewski J. Tokarski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza spółka komandytowa

Specjalizuje się w prawie nowych technologii, prawie farmaceutycznym oraz w rozwiązywaniu sporów sądowych. Doradza Klientom w sprawach naruszenia praw na dobrach niematerialnych, w tym praw autorskich, znaków towarowych i wzorów przemysłowych. Prowadzi szkolenia dla przedstawicieli medycznych oraz osób zarządzających firmami farmaceutycznymi w zakresie nowelizacji branżowych przepisów prawnych, w tym dotyczących prowadzenia promocji produktów leczniczych i wyrobów medycznych, a także dyrektywy o lekach sfałszowanych. Przygotowuje umowy w przedmiocie opracowania i wdrożenia oprogramowania komputerowego w aptekach szpitalnych i szkoleniowych. Reprezentuje Klientów w procesach sądowych dotyczących ochrony praw na dobrach niematerialnych, a także w sporach z organami władzy publicznej nadzorującymi branżę farmaceutyczną, m.in. Głównym Inspektorem Farmaceutycznym, wojewódzkimi inspektorami farmaceutycznymi oraz Narodowym Funduszem Zdrowia. Ukończyła z wyróżnieniem magisterskie studia prawnicze oraz studia doktoranckie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W czasie studiów była stypendystką na Wydziale Prawa Międzynarodowego i Europejskiego Uniwersytetu Erazma w Rotterdamie (Holandia). Ponadto ukończyła Centrum Prawa Brytyjskiego i Europejskiego zorganizowane przez Juris Angliae Scientia, prowadzone na Uniwersytecie Warszawskim i zatrudniające wykładowców z Uniwersytetu w Cambridge. Jest autorem wielu publikacji prasowych dotyczących praw na dobrach niematerialnych oraz prawa farmaceutycznego.

Dorota Brzosko, Prawnik, Kancelaria KONDRAT i Partnerzy

Prawnik w Departamencie Life Sciences, specjalizuje się w szczególności w prawie farmaceutycznym. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, jest absolwentką Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu na kierunku Finanse i Rachunkowość oraz studiowała Międzynarodowy Biznes i Zarządzanie na uczelni Hanzehogeschool w Holandii.
damian-siepietowski
Damian Siepietowski, Osoba Odpowiedzialna (DPD), Osoba Wykwalifikowana, Baxter Polska Sp. z o.o.

Absolwent Wydziału Farmaceutycznego Akademii Medycznej w Warszawie oraz Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego. Od początku praktyki zawodowej związany z przemysłem farmaceutycznym. W latach 2007-2008 zdobywał doświadczenie w zakresie walidacji procesów wytwórczych. Od 2008 roku związany zapewnieniem jakości w dystrybucji i wytwarzaniu. Obecnie Osoba Odpowiedzialna oraz Osoba Wykwalifikowana.

Dominika Goebel-Majewska
Dominika Goebel-Majewska, Senior Manager QA, Baxter Polska Sp. z o.o.

Absolwentka Wydziału Chemii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od ponad 16 lat związana z przemysłem farmaceutycznym, pracując w GlaxoSmithKline i Baxter Healthcare. Doświadczona w zarządzaniu systemami jakości z zakresu GMP, GDP, ISO, HACCP zarówno w Polsce jak i za granicą (Europa Centralna, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Turcja, Izrael, Anglia). Pełni funkcję Osoby Wykwalifikowanej oraz audytora wiodącego. Obecnie pracuje jako Senior Manager QA w Baxter Polska.
Szymon Bernat
Szymon Bernat, ekspert podatkowy, KPMG

Szymon Bernat należy do zespołu doradztwa dla firm farmaceutycznych i z sektora ochrony zdrowia KPMG. Szymon od ponad ośmiu lat specjalizuje się w doradztwie dla firm farmaceutycznych w ramach firm doradczych Wielkiej Czwórki. Jego doświadczenie obejmuje  m. in. bieżącą obsługę podatkową, wsparcie podczas kontroli podatkowych, optymalizacje podatkowe, opracowywanie i wdrażanie procedur marketingowych i przekształcenia modeli biznesowych. Jest absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego i British Center for English and European Legal Studies.

Dariusz Szymański, Prezes/ Właściciel, LOGISTYSEM Sp. z o.o.
Od 19 lat zajmuje się projektowaniem i budowaniem systemów automatyki dla produkcji, logistyki i magazynowania. Od roku 2000 lat prowadzi firmę Plus-Automatyka realizującej wyżej wymienione projekty. Obecnie prezes Logisystem Sp z o. o.  specjalizującej się w projektowaniu i budowie kompleksowych systemów dla logistyki i magazynowania. Realizowane cele w budowanych systemach: jakość, niezawodność, standaryzacja, funkcjonalność, wydajność, optymalizacja systemów i procesów klientów.
Paweł Misiarek
Paweł Misiarek, Kierownik Magazynu, Centrala Farmaceutyczna CEFARM S.A.

Paweł Misiarek od ponad 10 lat efektywnie zarządza magazynem hurtowni farmaceutycznej Centrali Farmaceutycznej CEFARM SA. Na co dzień kieruje ponad 120 osobowym zespołem pracowników. Obok zadań typowo magazynowych – zarządzenie magazynem, zarządzanie procesem zmiany, tworzenie analiz ryzyka, aktywnie uczestniczy i kreuje politykę kadrową powierzonego sobie obszaru. W zakresie zadań Pawła Misiarka jest ustalanie składu osobowego, dobór kadry oraz skuteczne zarządzanie procesem rotacji pracowników.
Dagmara Głowacka
Dagmara Głowacka, Globalny dyrektor ds. logistyki, Kongsberg Automotive, Dyplomowany coach i mentor

Od początku swojej kariery zawodowej związana jest z zarządzaniem łańcuchem dostaw w bran­ży przemysłowej głównie automotive. W 2008 roku dołączyła do zespołu międzynarodowego koncernu Kongsberg Automotive. Od 2011 roku jest odpowiedzialna za procesy logistycz­ne w zakładach produkcyjnych w Chinach, Indiach, Słowacji, Francji, Szwecji, Meksyku oraz Brazylii. Jako przełożony łączy koncentrację na osiąganiu celów z holistycznym i coachingowym podejściem do rozwoju podległych pracowników. To samo podejście stosuje w czasie prowadzonych szkoleń, coachingów i sesji mentorskich. Dzięki swojemu zaangażowaniu otrzymała wyróżnienie „Kobieta w Logistyce 2013 przyznawane przez portal pracujwlogistyce.pl.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w kursie:
do dnia 10 listopada 2016 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 11 listopada 2016 – 1795 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER