Certyfikowany Compliance Officer w spółce Skarbu Państwa

Certyfikowany Compliance Officer w spółce Skarbu Państwa

MIEJSCE SZKOLENIA:

Warszawa

DATA:

21 – 22 kwietnia 2020 r.

KOSZT UCZESTNICTWA:

1895 PLN + 23% VAT

Certyfikowany Compliance Officer w spółce Skarbu Państwa
PRAKTYCZNE SZKOLENIE COMPLIANCE

21 – 22 KWIETNIA 2020 r., WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
tel. 22 651 80 75, kom. 501 165 652, fax: 22 203 40 52
e-mail: info@certge.pl

KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU COMPLIANCE:
Wiedza specjalistyczna: zastosują Państwo zdobytą wiedzę w zakresie Compliance w praktyce z uwzględnieniem specyfiki spółek Skarbu Państwa
Praktyka Compliance: liczne praktyczne przykłady zaprezentowane podczas kursu znajdą zastosowanie w Państwa codziennej działalności
Najnowsze zmiany prawne z obszaru Compliance, w tym projekt Ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych
Wymiana doświadczeń: zaprezentowana przez ekspertów wiedza oraz dyskusje z pozostałymi uczestnikami szkolenia umożliwią zdobycie nowych doświadczeń i praktyk rynkowych w obszarze compliance
Certyfikat: otrzymają Państwo certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę podczas szkolenia compliance


PROGRAM SZKOLENIA


Dzień I – 21 kwietnia (9.00-17.00)
Sesja I: 9.00 – 13.00 Funkcja compliance w spółce Skarbu Państwa – aspekty prawne
Jakie przepisy musi znać Compliance Officer w spółce Skarbu Państwa? Płaszczyzna krajowa i międzynarodowa
– Najnowsze zmiany prawne dla spółek Skarbu Państwa istotne z perspektywy compliance
– Kodeksy branżowe jako źródło obowiązków z zakresu compliance
– Jak skutecznie zbudować i egzekwować kodeksy etyczne i procedury compliance?
– Compliance officer a przepisy prawa ochrony konkurencji i ochrony danych osobowych
– Jaka jest rola compliance officera w związku z nieprawidłowościami w spółce Skarbu Państwa?
– Współpraca z organami nadzorczymi
Prelegent: Wojciech Kapica, Counsel, współkierujący praktyką prawa rynków finansowych w kancelarii SMM Legal
13.00 – 14.00 obiad
Sesja II: 14.00-17.00 Oficer Compliance i tworzenie funkcji Compliance
Definicja roli jednostki zgodności (różnice interpretacyjne co do dziedziny zadań o tym profilu)
– Zadania i obszary działalności jednostki zgodności; program compliance, polityki i procedury compliance
– Compliance – doradca czy policjant? Jaki powinien być oficer Compliance? W jaki sposób zbudować dobre relacje z innymi jednostkami i pracownikami?
– Metodyka tworzenia funkcji Compliance, w tym szczególna rola jednostki zgodności: umiejscowienie w strukturze, niezależność, relacje z Zarządem, Radą Nadzorczą, pracownikami
– Możliwa lokalizacja jednostki Compliance w strukturach i wewnętrzne podziały zadań
– Współpraca z innymi obszarami: audytem, prawnym, kadrami, jednostką ryzyka operacyjnego
Identyfikacja, szacowanie i monitoring ryzyka braku zgodności
Ryzyko braku zgodności (Compliance) / ryzyko prawne i regulacyjne a ryzyko operacyjne
– Czy wydzielać ryzyko reputacji?
– Identyfikacja i szacowanie ryzyka (macierz wyceny ryzyka, samoocena, ryzyko inherentne i rezydualne)
– Identyfikacja i szacowanie ryzyka poszczególnych zobowiązań
– Kluczowe Wskaźniki Ryzyka
– Ryzyka „nachodzące” (up-stream risks) a analizy luki
– Program compliance / zgodności a program monitoriowania / testowania zgodności
– Różne znaczenie terminu „monitoring” w procesach zapewnienia zgodności
Prelegent: Piotr Bieniasz, Conduct, Financial Crime and Compliance Governance Director (CFCC Governance), Standard Chartered Bank
Dzień II – 22 kwietnia (9.00 – 16.00)
Sesja I: 9.00-11.00 Nadużycia gospodarcze w spółkach Skarbu Państwa
– Przyczyny występowania nieprawidłowości
– Rodzaje nadużyć gospodarczych
– Sprawcy nadużyć. Skala nadużyć. Sposoby ujawniania
– Symptomy – czerwone flagi
– Case studies – rzeczywiste przykłady nadużyć
– Przeciwdziałanie nadużyciom w organizacji – nowe obowiązki w świetle projektu nowej ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych
Prelegent: Jakub Szczepaniak, Menedżer, Dział Zarządzania Ryzykiem Nadużyć, EY
11.00-11.15 przerwa na kawę

Sesja II 11.15-12.15 Due diligence stron trzecich jako element compliance w spółkach Skarbu Państwa
– Weryfikacja standardów etycznych dostawców
– Zakres weryfikacji dostawców oraz dostępne źródła danych
– Konsekwencje braku rozpoznania kontrahentów
– Compliance Due Diligence case study
Prelegent: Jarosław Grzegorz, Associate Partner, Dział Zarządzania Ryzykiem Nadużyć, EY
12.15-13.00 obiad

Sesja III: 13.00-16.00 O Compliance w korporacyjnej rzeczywistości – wyzwania, trudności, wątpliwości…
– Wyzwania na “dzień dobry”, czyli czy i dlaczego potrzebujemy systemu Compliance;
– Bajki o Compliance, czyli “jeden, uniwersalny, wszystkomający system Compliance”;
– Możliwe elementy systemu Compliance i zadania komórki ds. Compliance;
– Stan Compliance w Polsce;
– Korzyści ze zgodności, czyli komu się to opłaca
– Case study – o wdrażaniu systemu Compliance w praktyce…
Prelegent: Krzysztof Motylski, ekspert Compliance (branża energetyczna)
16.00 Zakończenie szkolenia


ROZKŁAD ZAJĘĆ

9.00 Rozpoczęcie I i II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie szkolenia I dnia
16.00 Zakończenie szkolenia II dnia


PROWADZĄCY KURS


Wojciech Kapica – Counsel, współkierujący praktyką prawa rynków finansowych w kancelarii SMM Legal
Wojciech jest ekspertem w obszarze compliance, regulacji sektora finansowego i relacji z regulatorem o unikalnych kompetencjach w skali kraju. W swojej codziennej pracy pomaga w sposób efektywny i otwarty czołowym polskim bankom, firmom inwestycyjnym i instytucjom płatniczym. Specjalizuje się w prawie bankowym (prywatnym i publicznym), prawie kapitałowym, prawie ubezpieczeniowym, polityce nadzorczej i ładzie korporacyjnym w podmiotach regulowanych. Brał udział w przygotowaniu wdrażania CRD IV / CRR (Bazylea III), EMIR i BRRD w Polsce.
Koordynował liczne postępowania licencyjne dotyczące banków, domów maklerskich i instytucji płatniczych przed polskim i zagranicznymi organami nadzoru finansowego. Posiada rozbudowane doświadczenie w tworzeniu skutecznych systemów compliance w instytucjach finansowych.
Redaktor naukowy i współautor przewodnika po nowej ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy (Wolter Kluwer, planowane wydanie październik 2018 r.). Autor kilkunastu artykułów na temat regulacji bankowych, ubezpieczeniowych i przeciwdziałaniu praniu pieniędzy. Prelegent na licznych polskich konferencjach dotyczących bankowości, przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz rynku kapitałowego.
Wojciech ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowe Studium Menedżersko-Finansowe Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Praktykę zawodową rozpoczął w Komisji Nadzoru Finansowego, gdzie pracował przez ponad 3,5 roku w pionie nadzoru bankowego, następnie był Głównym Prawnikiem w Domu Maklerskim TMS Brokers S.A., członkiem zarządu domu maklerskiego na Malcie oraz doradcą nowopowstającego europejskiego banku.

Piotr Bieniasz, Conduct, Financial Crime and Compliance Governance Director (CFCC Governance), Standard Chartered Bank
Absolwent studiów ekonomicznych oraz kierunków uzupełniających jak zarządzanie bankiem komercyjnym, doradztwo finansowe, studia menadżerskie. Zawodowo od kilkunastu lat związany z Compliance w bankach. Pełnił funkcje Dyrektora Departamentu Zapewnienia Zgodności w Banku BGŻ BNP Paribas  S.A., Dyrektora Departamentu ds. Zapewnienia Zgodności w Fortis Banku Polska SA. Był odpowiedzialny m.in. za wdrożenie polityki zarządzania ryzykiem braku zgodności, regulaminów ochrony przepływu informacji poufnych, zarządzania konfliktami interesów oraz transakcji własnych osób powiązanych. Uczestnik licznych projektów grupowych, w tym na przykład projektu dostosowania banku do wymogów MiFID. Odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmów monitoringu i kontroli ryzyka braku zgodności.

Jarosław Grzegorz, Associate Partner, Dział Zarządzania Ryzykiem i Nadużyć, EY
Associate Partner w Dziale Zarządzania Ryzykiem Nadużyć EY odpowiedzialny za realizację dochodzeń gospodarczych, audytów zgodności oraz projektów z zakresu doradztwa w sprawach spornych i zarządzania ryzykiem nadużyć. Posiada doświadczenie w analizie procesów biznesowych, weryfikacji transakcji, a także ocenie systemów kontroli wewnętrznej. Zanim dołączył do EY, zdobył kilkuletnie doświadczenie w departamencie audytu ogólnego jednej z firm tzw. “wielkiej czwórki”. Posiada kwalifikacje ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) jak również certyfikaty Biegłego ds. Wykrywania Oszustw i Nadużyć Gospodarczych (CFE – Certified Fraud Examiner), Certyfikowanego Audytora Wewnętrznego (CIA – Certified Internal Auditor) oraz Project Management Professional (PMP). Jest członkiem ACCA, Stowarzyszenia Biegłych ds. Wykrywania Oszustw i Nadużyć Gospodarczych (ACFE) oraz Instytutu Audytorów Wewnętrznych (IIA).

Jakub Szczepaniak, Menedżer, Dział Zarządzania Ryzykiem Nadużyć, EY
Jakub jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jakub jest Menedżerem w Dziale Zarządzania Ryzykiem Nadużyć (EY Forensics) EY w Warszawie. Jakub posiada ośmioletnie doświadczenie zawodowe. Przed dołączeniem do zespołu EY Forensics pracował w dziale Audytu Ogólnego w EY. Jakub jest Biegłym Rewidentem oraz posiada kwalifikację Biegłego ds. Wykrywania Przestępstw i Nadużyć Gospodarczych (CFE). Jest także członkiem Stowarzyszenia Biegłych ds. Przestępstw i Nadużyć Gospodarczych (ACFE). W ciągu pierwszych 5 lat w EY Jakub uczestniczył w ponad 40 projektach z zakresu audytu ogólnego realizowanych dla polskich i międzynarodowych podmiotów. Posiada on doświadczenie w pracy dla podmiotów z sektora motoryzacyjnego, energetycznego, budownictwa oraz centrów usług wspólnych.  Projekty te miały na celu przegląd procedur i kontroli wewnętrznej, weryfikację zgodności procesów z regulacjami wewnętrznymi oraz weryfikację danych finansowo-księgowych. Jakub posiada doświadczenie w prowadzeniu audytów sprawozdań finansowych. Był odpowiedzialny za weryfikację sprawozdań finansowych i ich zgodności z polskimi oraz międzynarodowymi standardami rachunkowości. Jego klienci to zarówno polskie podmioty, jak i duże międzynarodowe korporacje. W kolejnych latach Jakub brał udział w projektach dotyczących analizy powiązań personalnych między władzami spółek a jej kontrahentami, Jakub był odpowiedzialny za przegląd procedur wewnętrznych, analizowanie nieścisłości, przegląd komunikacji i opracowywanie analiz typu background-search.

Jakub prowadził projekt dla jednej z największych spółek energetycznych w Polsce. Projekt dotyczył kompleksowej analizy postępowań przetargowych w jednym z kluczowych obszarów działalności tego podmiotu. Jakub prowadził serię szkoleń dla pracowników firmy produkcyjnej z tematyki przeciwdziałania nadużyciom i prawa konkurencji. Jakub prowadził szkolenie dla biegłych rewidentów związane obligatoryjnym doskonaleniem zawodowym z tematyki raportowania niefinansowego.

Krzysztof Motylski, ekspert Compliance (branża energetyczna)
Koordynator ds. systemu zgodności (Compliance) w jednym z największych krajowych przedsiębiorstw energetycznych. Wcześniej związany z sektorem finansowym, kilkanaście lat pracował na stanowiskach eksperckich i menedżerskich w obszarze zarządzania ryzykiem braku zgodności w bankach komercyjnych. Pomysłodawca i pełniący funkcję Rzecznika Klientów w jednym z banków, trener i prelegent podczas szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych konferencji.


WARUNKI UCZESTNICTWA

Koszt uczestnictwa w szkoleniu przy zgłoszeniu się:
do dnia 3 kwietnia 2020 – 1895 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 4 kwietnia 2020 – 2195 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER