Analiza ryzyka w procesach logistyki farmaceutycznej

ANALIZA RYZYKA W PROCESACH LOGISTYKI FARMACEUTYCZNEJ
WARSZTATY

8 CZERWCA 2017, WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
Mariusz Kowalski
tel. 22 651 80 75, 501 165 652, fax: 22 203 40 52
e-mail: m.kowalski@cge.edu.pl

Główne zagadnienia szkolenia:

  • Otoczenie regulacyjne branży – analizy ryzyka a wymagania Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej
  • definicja ryzyka i zarządzania ryzykiem – wymagania ISO, ICH Q9
  • atrybuty procesu zarządzania ryzykiem – cechy efektywnego procesu
  • przykładowa mapa procesu do wdrożenia w przedsiębiorstwie
  • metodologia analizy ryzyka – co trzeba wiedzieć, by skutecznie wdrożyć w przedsiębiorstwie
  • FMEA – Failure Mode and Effect Analysis – założenia metody, etapy wdrażania
  • studium przypadku – część warsztatowa

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:

  • Uzyskanie wiedzy z zakresu wymagań prawnych w odniesieniu do analizy ryzyka w logistyce farmaceutycznej
  • Prześledzenie pełnego procesu przygotowania i wdrożenia analizy ryzyka w przedsiębiorstwie
  • Poznanie i ugruntowanie metodologii analizy ryzyka
  • Możliwość usystematyzowania dotychczasowej wiedzy oraz szansa na wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami w trakcie ćwiczenia zespołowego
  • Sposobność uczestnictwa w stworzeniu analizy ryzyka dla rzeczywistego przypadku

 Do kogo kierowane jest szkolenie:

  • Specjaliści i menadżerowie zapewnienia jakości
  • Kierownicy hurtowni farmaceutycznych
  • Osoby Odpowiedzialne w hurtowniach farmaceutycznych
  • Specjaliści i menadżerowie działów logistyki i supply chain

PROGRAM SZKOLENIA
09.00 Otoczenie regulacyjne branży
wymogi DPD w odniesieniu do analizy ryzyka – czego oczekują ustawodawcy
– spis procesów logistycznych przedsiębiorstwa zarządzanych przez analizę ryzyka
10.30 Przerwa na kawę
10.45 Definicje
Mówimy tym samym językiem – ryzyko, zarządzanie ryzykiem, szacowanie ryzyka, niebezpieczeństwo, sytuacja niebezpieczna ….
– Co mówią normy ISO, ICH Q9
– Jakie są atrybuty procesu – co musimy zagwarantować, by proces był efektywny
12.00 Projektowanie procesu
przykładowa mapa procesu – praktyczne aspekty krok po kroku
– role i odpowiedzialności w procesie – kto to zrobi?
– pełen obraz stanu faktycznego w kilku pytaniach – pytania pomocnicze dla każdego kroku procesu
13.00 Przerwa na obiad
14.00 Metodologia analizy ryzyka
rejestr ryzyka w przedsiębiorstwie – co zawiera, jak go przygotować i nim zarządzać
– kwantyfikacja – jak zmierzyć ryzyko i co z tego wynika
– „Z tym da  się żyć” – czy wszystkie ryzyka trzeba minimalizować?
– FMEA – Failure Mode and Effect Analysis – założenia metody i etapy wdrażania
14.30 studium przypadku – praca w grupach
Uczestnicy zostaną podzieleni na zespoły, których zadaniem będzie opracowanie analizy ryzyka na podstawie zadanego stanu faktycznego – analiza procesu logistycznego pod kątem możliwego ryzyka, jego kwantyfikacji działań i minimalizacyjnych

  • Stworzenie mapy procesu dla zadanego przypadku
  • Opracowanie rejestru ryzyka dla zadanego przypadku
  • Kwantyfikacja określonych ryzyk i plan minimalizujący – stan przed i po

16.00 Omówienie opracowanej analizy ryzyka
Uwagi
– Dyskusja uczestników
16.30 Zakończenie i wręczenie certyfikatów

PROWADZĄCA SZKOLENIE:

Dominika Goebel-Majewska
Dominika Goebel-Majewska,
ostatnio Senior Manager QA Compounding, Baxter Healthcare UK

Absolwentka Wydziału Chemii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 17 lat związana z przemysłem farmaceutycznym, pracując w GlaxoSmithKline i Baxter Healthcare. Doświadczona w zarządzaniu systemami jakości z zakresu GMP, GDP, ISO, HACCP zarówno w Polsce jak i za granicą (Europa Centralna, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Turcja, Izrael, Anglia). Ostatnio pełniła funkcję Osoby Wykwalifikowanej oraz audytora wiodącego, pracując jako Senior Manager QA w Baxter Polska oraz zarządzała jakością w 4 zakładach compoundingowych w Baxter Healthcare UK. Aktualnie doradza klientom z branży farmaceutycznej współtworząc biuro doradcze Pharmfood (www.pharmfood.pl)

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w kursie:
do dnia 24 maja 2017 – 995 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 25 maja 2017 – 1295 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER