Komunikacja IT – biznes

Komunikacja pomiędzy działem IT a otoczeniem biznesowym – warsztaty

Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 604 152 181, fax: 22 651 80 75
e-mail: anna.milewska@certge.pl

PROGRAM
13-14 listopada 2014 r.
1. Jak wyginęły smoki wielogłowe – czyli dlaczego dobra jakość komunikacji na linii Działu IT – reszta biznesu jest taka ważna
– Okiem uczestnika komunikacji – czyli:
– co sprawia, że jest on obiektywnie dobrze poinformowany
– co sprawia, że czuje się on subiektywnie dobrze poinformowany
– Nastawienie na pozostałych uczestników komunikacji – żelazne zasady postępowania według założenia: traktuj partnera tak, jak sam byś chciał być potraktowany, czyli:
– każdego partnera traktuj indywidualnie
– każdy problem traktuj indywidualnie
– zawsze uznawaj problem partnera za istotny i konieczny do załatwienia
– przekraczaj oczekiwania co do standardów
2. Rozwój umiejętności komunikacji interpersonalnej w kontaktach z użytkownikami:
2.1. Jak dogadać się z każdym – czyli dlaczego branie pod uwagę osobowości swojej i partnerów komunikacji jest takie ważne:
– Typy komunikacyjne i ich praktyczne rozpoznawanie
– Zasady efektywnego porozumiewania się z poszczególnymi typami komunikacyjnymi
– Jak uniknąć pułapek i wykorzystać atuty kryjące się we własnej osobowości
2.2. Przede wszystkim okaż zainteresowanie Jego sprawą i Nim samym
– rola słuchania w pozyskaniu życzliwości partnera komunikacji
– sposoby aktywnego słuchania przez telefon i w kontakcie bezpośrednim
2.3. Dowiedz się dokładnie o co chodzi
– pytania jako narzędzie rozpoznawania oczekiwań i kierowania rozmową – ćwiczenia w zadawaniu pytań nawiązujących kontakt, rozpoznających potrzeby, określających przebieg rozmowy
– język dialogu i jego dostosowanie do partnera (używanie lub nie – slangu, wyrażeń technicznych itp.)
– jak dopytywać i używać parafrazy, nie doprowadzając jednocześnie partnera do białej gorączki
2.4. Wyjaśnij dokładnie co zamierzasz zrobić lub co powinien zrobić partner
– zasady jasnego formułowania wypowiedzi – czyli slangowi mówimy nasze stanowcze “NIE!”, spójności i logiczności – stanowcze “TAK!”
– metodologia sprawdzenia, czy zostałeś dobrze zrozumiany
– skąd partner wie że podczas kontaktów z nim jesteś cierpliwy i życzliwy lub zirytowany
3. Prawdziwy profesjonalizm poznaje się w akcji – czyli Reakcja na trudne sytuacje z użytkownikiem
3.1. Metodyka kierowania rozmową – czyli jak prowadzić rozmowę a nie dać rozmowie kierować sobą
– notowanie
– używanie pytań
– używanie parafrazy
– używanie podsumowań
3.2. Zasady pracy z partnerem zdenerwowanym i agresywnym
– Procedura przebiegu rozmowy
– Jak “wyciszyć” emocje towarzyszące rozmowie
– Jak zapanować nad własnymi emocjami
– Podstawy higieny psychicznej – czyli jak nie przenosić do domu “złego dnia” w pracy
3.3. Radzenie sobie z partnerem, który stara się uzyskać przewagę przy pomocy “nieczystych zagrań”
– Najczęściej używane przez partnerów komunikacji “chwyty” manipulacyjne i sposoby radzenia sobie z nimi
– Sposoby radzenia sobie z krytyką
– Zamiana oceny na opinię
3.4. Powiadamianie partnerów o nieprzyjemnych dla nich faktach
Zasady przekazywania niepomyślnych wiadomości w sposób umożliwiający utrzymanie dobrych relacji
Jak być jednocześnie grzecznym i asertywnym podczas przekazywania trudnych informacji
4. Jak rozwijać jakość komunikacji pomiędzy Działem IT a otoczeniem biznesowym – czyli rzecz o elastyczności poddanej procedurom
– Rola audytu komunikacyjnego
– Proces nabierania kompetencji w zakresie komunikacji poprzez szkolenia

PROWADZĄCY

Ryszard Lichuta
Psycholog, trener, konsultant. Ukończył studia magisterskie na kierunku psychologii pracy w Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie (obecnie Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego). Szkolił się w różnorodnych formach pomocy psychologicznej oraz wykorzystania psychologii w biznesie, wykorzystaniu metafor i przypowieści w psychoterapii i pracy z grupą, przeszedł zaawansowane szkolenia z dziedziny wykorzystania NLP w terapii systemów i w biznesie. Od 1995 roku opracowuje i wdraża różnorodne szkolenia z zakresu: zarządzania, sprzedaży profesjonalnej obsługi klienta (w różnych punktach styku klienta z firmą), profesjonalnej obsługi reklamacji, wdrażania programów lojalnościowych dla klientów, rozwoju pracowników, Total Quality Management, relacji z klientem wewnętrznym, komunikacji interpersonalnej wewnątrz firmy, budowy i rozwoju zespołów roboczych – zarówno zespołów specjalistów jak i zespołów menedżerskich dedykowanych do rozwoju biznes, pracy zespołowej. Szczególnym obszarem zainteresowań jest praktyczne zastosowanie metodyki myślenia kreatywnego do osiągania wymiernych efektów ekonomicznych.

Korzyści z uczestnictwa w warsztatach: Zajęcia przekazują pakiet wiedzy i umiejętności dotyczących efektywnej komunikacji w specyfice kontaktów między działem IT a “resztą” biznesu. Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatowej – uczestnicy zaznajamiają się z wszystkimi zagadnieniami w formie ćwiczeń, w których mogą sami “dotknąć” tematu i sprawdzić skuteczność proponowanych metod.

Do uczestnictwa zapraszamy:
Przedstawicieli działów IT oraz działów współpracującymi z działem IT.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 24 października 2014 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 25 października 2014 – 1795 PLN + 23% VAT

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Warunkiem uczestnictwa jest dokonanie wpłaty przed szkoleniem (w ciągu 14 dni od zgłoszenia) na konto:
Nordea Bank Polska S.A. Nr R-ku: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551
W przypadku odwołania zgłoszenia później niż 30 dni przed rozpoczęciem kursu pobieramy opłatę manipulacyjną w wysokości 500 PLN. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu wpłata na poczet uczestnictwa nie podlega zwrotowi. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w kursie spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa. Odwołanie zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu nie zwalnia uczestnika z obowiązku zapłaty za kurs. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w programie.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER