AKADEMIA MISTRZA PRODUKCJI – MODUŁ III
Zarządzanie konfliktem, komunikacja asertywna
3-4 listopada 2015 r., Warszawa
Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 22 651 80 75, 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl
Zadaniem szkolenia jest ułatwienie Mistrzowi poprawienia funkcjonowania zespołu poprzez praktyczną umiejętność rozwiązywania konfliktów. Dzięki temu energia zespołu nie jest marnotrawiona na “wewnętrzne rozgrywki”, ale w całości może być skierowana na uzyskiwanie maksymalnego wyniku biznesowego. Komunikacja asertywna jest z kolei narzędziem pozwalającym Mistrzowi na utrzymanie autorytetu szefa także w sytuacji, gdy podwładni mający dużą potrzebę dominacji próbują zachwiać pozycją Mistrza w zespole.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
– W zakresie technik zarządzania – doprowadzenie do sytuacji, gdy Mistrzowie będą zarządzali w sposób profesjonalny, oparty na dobrych praktykach, a nie na intuicji. Wzmocnienie autorytetu Mistrza wśród podwładnych – szczególnie w sytuacji, gdy musi on zarządzać zespołem osób, które do tej pory były jego kolegami.
– W zakresie emocji – decyzje Mistrzów, sposób załatwiania przez nich spraw będzie wynikał nie z ich “impulsów” emocjonalnych, ale z rzetelnej analizy sytuacji i racjonalnie podjętych decyzji
– W zakresie wsparcia potrzeb biznesowych Firmy – Mistrzowie będą nastawieni na realne wywiązywanie się z ich głównego zadania – nadzoru pracowników w celu uzyskiwania optymalnych wyników podległej jednostki produkcyjnej.
Do uczestnictwa zapraszamy:
Projekt adresowany jest do podstawowego stanowiska zarządzania opreracyjnego, które w firmach nosi rózne nazwy – Lider, Mistrz, Brygadzista. Dlatego w dalszym opisie nazwa tego stanowiska używana jest zamiennie.
Istnieją 2 możliwości skorzystania z przedstawionych szkoleń:
PROGRAM SZKOLENIA
1. “No więc mam być asertywny…” – czyli czym jest asertywność i dlaczego warto mieć postawę asertywną
– cechy postawy asertywnej
– uległość / asertywność / agresja – różnice i podobieństwa
– “cecha czy umiejętność?” – czyli: czy asertywności można się nauczyć
– “a co na to inni?” – czyli “ekologia” asertywności dla otoczenia i samego siebie
2. Gdy nie wszystko “gra” – czyli zasady egzekwowania swoich praw od współpracowników
– Co to jest komunikat JA
– Metodyka udzielania informacji zwrotnych dotyczących własnej oceny sytuacji
– Zasady wypowiadania ocen i opinii
– Wyrażanie własnych życzeń i oczekiwań – jak przeprowadzić trudną rozmowę tak, aby załatwić sprawę i jednocześnie utrzymać dobre relacje z rozmówcą
– Zarządzanie własnymi emocjami w trakcie prowadzenia trudnych rozmów
3. Radzenie sobie z próbami presji i manipulacji
– Czym różni się uczciwe wywieranie wpływu od opartego na presji i manipulacji
– Manipulowanie sytuacją
– Manipulowanie procesem poznawczym
– Nieczyste techniki wygrywania sporów słownych – czyli erystyka w praktyce i sposoby radzenia sobie z nią
– 21 najczęściej używanych metod manipulacji i sposoby ich rozbrajania
4. Efektywne postępowanie z konfliktami
Zarządzanie konfliktem w sytuacjach zawodowych
a) Pojęcie konfliktu i jego wpływ na biznesowe wyniki
b) Rodzaje konfliktów:
Interesów,
Wartości,
Danych,
Interpersonalny
Strukturalny
– Metodyka rozwiązywania poszczególnych rodzajów konfliktów na drodze:
– Negocjacji
– Mediacji
– Arbitralnych decyzji
PROWADZĄCY

Ryszard Lichuta
Psycholog, trener, konsultant. Ukończył studia magisterskie na kierunku psychologii pracy w Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie (obecnie Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego). Szkolił się w różnorodnych formach pomocy psychologicznej oraz wykorzystania psychologii w biznesie, wykorzystaniu metafor i przypowieści w psychoterapii i pracy z grupą, przeszedł zaawansowane szkolenia z dziedziny wykorzystania NLP w terapii systemów i w biznesie. Od 1995 roku opracowuje i wdraża różnorodne szkolenia z zakresu: zarządzania, sprzedaży profesjonalnej obsługi klienta (w różnych punktach styku klienta z firmą), profesjonalnej obsługi reklamacji, wdrażania programów lojalnościowych dla klientów, rozwoju pracowników, Total Quality Management, relacji z klientem wewnętrznym, komunikacji interpersonalnej wewnątrz firmy, budowy i rozwoju zespołów roboczych – zarówno zespołów specjalistów jak i zespołów menedżerskich dedykowanych do rozwoju biznes, pracy zespołowej. Szczególnym obszarem zainteresowań jest praktyczne zastosowanie metodyki myślenia kreatywnego do osiągania wymiernych efektów ekonomicznych.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 16 października 2015 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 17 października 2015 – 1795 PLN + 23% VAT
Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.
W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe
Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:
PKO Bank Polski S.A.: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551
Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.
Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.


Rejestracja online