Administracyjne kary pieniężne w ochronie zabytków i opiece nad zabytkami – wybrane zagadnienia na tle ostatnich zmian przepisów prawa
28 LUTEGO 2018, WARSZAWA
Kontakt/Zgłoszenia:
tel. 22 651 80 75, kom. 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: info@certge.pl
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z zasadami nakładania administracyjnych kar pieniężnych w ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Wyjaśnić należy, że administracyjne kary pieniężne w ochronie zabytków i opiece nad zabytkami są nowym zjawiskiem w polskim porządku prawnych, bowiem pojawiły się w nim dopiero w dniu 1 stycznia 2018 roku. Podczas szkolenia wyczerpująco omówione zostaną poszczególne podstawy nakładania tych kar, tak aby uczestnik szkolenia mógł przewidzieć jakie zachowanie może doprowadzić do nałożenia na niego jednej z nich. Niezależnie od tego omówione zostaną również zasady ich nakładania (m.in. w zakresie miarkowania ich wysokości czy też odstąpienia od ich nałożenia) oraz zasady wykonania decyzji je nakładających (m.in. w zakresie terminu płatności nałożonych kar oraz ich przymusowej egzekucji). Szkolenie kierowane jest od wszystkich osób których aktywność zawodowa związana jest z szeroko pojętymi zabytkami m.in. do urzędników czy też administratorów i zarządców nieruchomości.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
Podstawową korzyścią dla uczestnika szkolenia będzie znajomość aktualnych regulacji prawnych dot. problematyki administracyjnych kar pieniężnych w ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Uczestnik szkolenia nabędzie praktyczną wiedzę niezbędną w swojej codziennej pracy. Będzie wiedział jakie zachowanie obarczone jest ryzkiem nałożenia administracyjnej kary pieniężnej oraz jak kwestionować taką karę lub jej wysokość.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Administracyjne kary pieniężne – uwagi ogólne
– Administracyjna kara pieniężna – pojęcie
– Podstawy prawne nakładania administracyjnych kar pieniężnych w ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
2. Administracyjne kary pieniężne w ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
– Naruszenie obowiązków informacyjnych (art. 107a u.o.z.)
– Naruszenie przepisów o przywozie zabytkuna terytorium RP (art. 107b u.o.z.)
– Uniemożliwianie lub utrudnianie dostępu do zabytku (art. 107c u.o.z.)
– Podejmowanie działań bez pozwolenia lub wbrew pozwoleniu wojewódzkiego konserwatora ochrony zabytków (art. 107d u.o.z.)
– Niewykonanie zaleceń pokontrolnych (art. 107e u.o.z.)
3. Wydanie decyzji nakładającej administracyjną karę pieniężną
– Procedura nakładania administracyjnej kary pieniężnej
– Dyrektywy wymiaru administracyjnej kary pieniężnej
– Odstąpienie od nałożenia administracyjnej kary pieniężnej
– Administracyjna kara pieniężna a siła wyższa
– Terminy przedawnienia nakładania administracyjnych kar pieniężnych
3. Wykonanie decyzji nakładającej administracyjną karę pieniężną
– Termin płatności oraz naliczanie odsetek od zaległej administracyjnej kary pieniężnej
– Udzielanie ulg w płatnościach administracyjnych kar pieniężnych
– Terminy przedawnienia egzekucji administracyjnych kar pieniężnych
4. Egzekucja obowiązków wynikających z decyzji o nałożeniu administracyjnej kary pieniężnej
ROZKŁAD ZAJĘĆ:
9:30 Rozpoczęcie szkolenia
10:30 przerwa na kawę
12:30 – 13:15 Obiad
15:00 przerwa na kawę
16:00 Zakończenie szkolenia
PARTNER SZKOLENIA:

PROWADZĄCY SZKOLENIE:

MICHAŁ OKOŃ, RADCA PRAWNY, KANCELARIA STANKIEWICZ I WSPÓLNICY
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doktorant w Katedrze Prawa i Postępowania Administracyjnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz w Centrum Studiów Samorządu Terytorialnego i Rozwoju Lokalnego Uniwersytetu Warszawskiego. Współzałożyciel i ekspert Instytutu Wspierania Rozwoju Inwestycji.
Specjalizuje się w prawie administracyjnym i postępowaniu administracyjnym, w tym w szczególności w zagadnieniach związanych z szeroko rozumianym procesem inwestycyjno – budowlanym. Reprezentował i doradzał deweloperom w licznych postępowaniach administracyjnych oraz sądowo-administracyjnych mających za przedmiot uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, decyzji o warunkach zabudowy, czy też decyzji w przedmiocie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę. Reprezentował również deweloperów w innych postępowaniach administracyjnych zmierzających do uzyskania dokumentacji niezbędnej do prowadzenia robót budowlanych w tym m.in: zmierzających do uzyskania pozwoleń konserwatorskich, pozwoleń wodnoprawnych, pozwoleń na wycinkę drzew czy też pozwoleń na niszczenie siedlisk. Doradzał również w wielu procedurach planistycznych. Autor lub współautor licznych opinii i ekspertyz prawnych w zakresie prawa i postępowania administracyjnego. Autor lub współautor wielu publikacji naukowych. Ekspert Ośrodka Badań, Studiów i Legislacji Krajowej Rady Radców Prawnych. Prowadził liczne szkolenia z zakresu prawa i postępowania administracyjnego.

WOJCIECH GRECKI, ADWOKAT, KANCELARIA STANKIEWICZ I WSPÓLNICY
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Studiował także na Georg-August Universität w Getyndze. Współzałożyciel i ekspert Instytutu Wspierania Rozwoju Inwestycji.
Specjalizuje się w prawie i postępowaniu administracyjnym, w tym zwłaszcza problematyce szeroko rozumianego procesu inwestycyjnego oraz zagadnieniach prawnośrodowiskowych. Jego doświadczenie obejmuje doradztwo i reprezentację w postępowaniach w przedmiocie uzyskania pozwolenia na budowę, jak również w postępowaniach należących do właściwości organów nadzoru budowlanego. W ramach swojej praktyki zajmuje się także m.in. obsługą prawną w zakresie przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w tym analizą postanowień miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, doradztwem w toku procedur planistycznych (w tym sporządzaniem uwag do projektów planów miejscowych) oraz doradztwem i reprezentacją w postępowaniach o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu). Świadczy pomoc prawną w postępowaniach dotyczących oceny oddziaływania na środowisko (decyzje środowiskowe), odpowiedzialności administracyjnej podmiotów korzystających ze środowiska, pozwolenia na wycinkę drzew czy też pozwolenia wodnoprawnego. Doradza również w postępowaniach regulowanych przepisami o gospodarce nieruchomościami (w tym procedurach podziału nieruchomości) oraz prowadzonych przed organami ochrony zabytków.
Autor bądź współautor licznych opinii i ekspertyz prawnych, w szczególności z zakresu prawa i postępowania administracyjnego. Współautor monografii “Samowola budowlana w polskim prawie budowlanym” (Wolters Kluwer, Polska 2013) oraz pozycji “Wycinka drzew i krzewów. Procedura administracyjna” ( C.H. Beck, Warszawa 2017). Prowadził liczne szkolenia z zakresu prawa i postępowania administracyjnego.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu przy zgłoszeniu się:
do dnia 13 lutego 2018 – 795 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 200 PLN
od dnia 14 lutego 2018 – 995 PLN + 23% VAT
Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.
W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe
Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:
PKO Bank Polski S.A.: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551
Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.
Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.


Rejestracja online