Administracyjne kary pieniężne w ochronie zabytków

Administracyjne kary pieniężne w ochronie zabytków i opiece nad zabytkamiwybrane zagadnienia na tle ostatnich zmian przepisów prawa
28 LUTEGO  2018, WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
tel. 22 651 80 75, kom. 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: info@certge.pl

CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z zasadami nakładania administracyjnych kar pieniężnych w ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Wyjaśnić należy, że administracyjne kary pieniężne w ochronie zabytków i opiece nad zabytkami są nowym zjawiskiem w polskim porządku prawnych, bowiem pojawiły się w nim dopiero w dniu 1 stycznia 2018 roku. Podczas szkolenia wyczerpująco omówione zostaną poszczególne podstawy nakładania tych kar, tak aby uczestnik szkolenia mógł przewidzieć jakie zachowanie może doprowadzić do nałożenia na niego jednej z nich. Niezależnie od tego omówione zostaną również zasady ich nakładania (m.in. w zakresie miarkowania ich wysokości czy też odstąpienia od ich nałożenia) oraz zasady wykonania decyzji je nakładających (m.in. w zakresie terminu płatności nałożonych kar oraz ich przymusowej egzekucji). Szkolenie kierowane jest od wszystkich osób których aktywność zawodowa związana jest z szeroko pojętymi zabytkami m.in. do urzędników czy też administratorów i zarządców nieruchomości.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
Podstawową korzyścią dla uczestnika szkolenia będzie znajomość aktualnych regulacji prawnych dot. problematyki administracyjnych kar pieniężnych w ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Uczestnik szkolenia nabędzie praktyczną wiedzę niezbędną w swojej codziennej pracy. Będzie wiedział jakie zachowanie obarczone jest ryzkiem nałożenia administracyjnej kary pieniężnej oraz jak kwestionować taką karę lub jej wysokość.

PROGRAM SZKOLENIA
1.
Administracyjne kary pieniężne – uwagi ogólne
– Administracyjna kara pieniężna – pojęcie
– Podstawy prawne nakładania administracyjnych kar pieniężnych w ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
2. Administracyjne kary pieniężne w ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
– Naruszenie obowiązków informacyjnych (art. 107a u.o.z.)
– Naruszenie przepisów o przywozie zabytkuna terytorium RP (art. 107b u.o.z.)
– Uniemożliwianie lub utrudnianie dostępu do zabytku (art. 107c u.o.z.)
Podejmowanie działań bez pozwolenia lub wbrew pozwoleniu wojewódzkiego konserwatora ochrony zabytków (art. 107d u.o.z.)
Niewykonanie zaleceń pokontrolnych (art. 107e u.o.z.)
3. Wydanie decyzji nakładającej administracyjną karę pieniężną
– Procedura nakładania administracyjnej kary pieniężnej
– Dyrektywy wymiaru administracyjnej kary pieniężnej
– Odstąpienie od nałożenia administracyjnej kary pieniężnej
– Administracyjna kara pieniężna a siła wyższa
– Terminy przedawnienia nakładania administracyjnych kar pieniężnych
3. Wykonanie decyzji nakładającej administracyjną karę pieniężną
– Termin płatności oraz naliczanie odsetek od zaległej administracyjnej kary pieniężnej
– Udzielanie ulg w płatnościach administracyjnych kar pieniężnych
– Terminy przedawnienia egzekucji administracyjnych kar pieniężnych
4. Egzekucja obowiązków wynikających z decyzji o nałożeniu administracyjnej kary pieniężnej

ROZKŁAD ZAJĘĆ:
9:30 Rozpoczęcie szkolenia
10:30 przerwa na kawę
12:30 – 13:15 Obiad
15:00 przerwa na kawę
16:00 Zakończenie szkolenia

PARTNER SZKOLENIA:

PROWADZĄCY SZKOLENIE:


MICHAŁ OKOŃ, RADCA PRAWNY, KANCELARIA STANKIEWICZ I WSPÓLNICY

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doktorant w Katedrze Prawa i Postępowania Administracyjnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz w Centrum Studiów Samorządu Terytorialnego i Rozwoju Lokalnego Uniwersytetu Warszawskiego. Współzałożyciel i ekspert Instytutu Wspierania Rozwoju Inwestycji.
Specjalizuje się w prawie administracyjnym i postępowaniu administracyjnym, w tym w szczególności w zagadnieniach związanych z szeroko rozumianym procesem inwestycyjno – budowlanym. Reprezentował i doradzał deweloperom w licznych postępowaniach administracyjnych oraz sądowo-administracyjnych mających za przedmiot uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, decyzji o warunkach zabudowy, czy też decyzji w przedmiocie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę. Reprezentował również deweloperów w innych postępowaniach administracyjnych zmierzających do uzyskania dokumentacji niezbędnej do prowadzenia robót budowlanych w tym m.in: zmierzających do uzyskania pozwoleń konserwatorskich, pozwoleń wodnoprawnych, pozwoleń na wycinkę drzew czy też pozwoleń na niszczenie siedlisk. Doradzał również w wielu procedurach planistycznych. Autor lub współautor licznych opinii i ekspertyz prawnych w zakresie prawa i postępowania administracyjnego. Autor lub współautor wielu publikacji naukowych. Ekspert Ośrodka Badań, Studiów i Legislacji Krajowej Rady Radców Prawnych. Prowadził liczne szkolenia z zakresu prawa i postępowania administracyjnego.

WOJCIECH GRECKI, ADWOKAT, KANCELARIA STANKIEWICZ I WSPÓLNICY

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Studiował także na Georg-August Universität w Getyndze. Współzałożyciel i ekspert Instytutu Wspierania Rozwoju Inwestycji.
Specjalizuje się w prawie i postępowaniu administracyjnym, w tym zwłaszcza problematyce szeroko rozumianego procesu inwestycyjnego oraz zagadnieniach prawnośrodowiskowych. Jego doświadczenie obejmuje doradztwo i reprezentację w postępowaniach w przedmiocie uzyskania pozwolenia na budowę, jak również w postępowaniach należących do właściwości organów nadzoru budowlanego. W ramach swojej praktyki zajmuje się także m.in. obsługą prawną w zakresie przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w tym analizą postanowień miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, doradztwem w toku procedur planistycznych (w tym sporządzaniem uwag do projektów planów miejscowych) oraz doradztwem i reprezentacją w postępowaniach o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu). Świadczy pomoc prawną w postępowaniach dotyczących oceny oddziaływania na środowisko (decyzje środowiskowe), odpowiedzialności administracyjnej podmiotów korzystających ze środowiska, pozwolenia na wycinkę drzew czy też pozwolenia wodnoprawnego. Doradza również w postępowaniach regulowanych przepisami o gospodarce nieruchomościami (w tym procedurach podziału nieruchomości) oraz prowadzonych przed organami ochrony zabytków.
Autor bądź współautor licznych opinii i ekspertyz prawnych, w szczególności z zakresu prawa i postępowania administracyjnego. Współautor monografii “Samowola budowlana w polskim prawie budowlanym” (Wolters Kluwer, Polska 2013) oraz pozycji “Wycinka drzew i krzewów. Procedura administracyjna” ( C.H. Beck, Warszawa 2017). Prowadził liczne szkolenia z zakresu prawa i postępowania administracyjnego.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu przy zgłoszeniu się:
do dnia 13 lutego 2018 – 795 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 200 PLN
od dnia 14 lutego 2018 – 995 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER