ZARZĄDZANIE KOMUNIKACJĄ KRYZYSOWĄ W FIRMACH FARMACEUTYCZNYCH
WARSZTATY
20 – 21 PAŹDZIERNIKA 2016 r., WARSZAWA
Kontakt/Zgłoszenia:
tel. 22 651 80 75, kom. 501 165 652, fax: 22 203 40 52
e-mail: info@certge.pl
Do kogo adresowane jest szkolenie
Szkolenie z zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych jest adresowane do specjalistów z działów komunikacji i marketingu firm farmaceutycznych, hurtowni farmaceutycznych oraz przedsiębiorstw zajmujących się importem, dystrybucją i rejestracją leków na zlecenie podmiotów zagranicznych. Szczególnie zapraszamy: PR Managerów, Product i Brand Managerów, Public Affairs Managerów, Market Access Managerów oraz wszystkie osoby zajmujące się na co dzień komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną w firmach.
Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu
Korzyści ze szkolenia – co uczestnicy będą potrafili i czego dowiedzą się na szkoleniu:
– będą potrafili zdefiniować sytuację kryzysową dla swojej organizacji i odróżnić ją od incydentu, czy sytuacji trudnej,
– zidentyfikują obszary ryzyka w działalności firm farmaceutycznych, by w przyszłości móc je uwzględnić w stosownych procedurach antykryzysowych,
– zidentyfikują grupy interesariuszy ważne w komunikacji podczas kryzysu,
– opracują przykładowy scenariusz zdarzenia kryzysowego, który jest swoistą mapą działania podczas kryzysu i którego model może być włączony do książki kryzysowej
– poznają specyfikę pracy mediów w sytuacjach kryzysowych – na przykładach z branży,
– poznają i przećwiczą przydatne techniki komunikacji oraz formułowanie komunikatów dla mediów,
– będą mieli okazję sprawdzić się w kilku formach kontaktu z mediami – podczas spotkania jeden na jeden z dziennikarzem, przy nagraniu tzw. “setki” na potrzeby tv, czy podczas symulowanej konferencji prasowej,
– po doświadczeniu wystąpień przed kamerą będą wiedzieli, na co zwrócić uwagę, by zapanować nad własnym ciałem, mimiką, gestykulacją i głosem.
Metody, które będą wykorzystywane podczas szkolenia:
– przekazywanie wiedzy w oparciu o prezentację i flipcharty
– praca indywidualna i praca w grupach
– dyskusje, burze mózgów
– analiza case studies
– role play – rozmowa z dziennikarzem (z wykorzystaniem kamery) i feedback trenera
PROGRAM WARSZTATÓW
I dzień szkolenia (9.00 – 17.00)Focus: identyfikacja kryzysogennych obszarów dla firm farmaceutycznych, mapowanie interesariuszy |
|
9.00 – 10.00 | Wprowadzenie do komunikacji kryzysowej – dyskusja
|
10.00 – 12.30 | Identyfikacja najbardziej prawdopodobnych obszarów kryzysogennych w otoczeniu firmy i w niej samej – praca w grupach i prezentacja wyników na forum
|
13.30 – 14.30 | Mapowanie interesariuszy – burza mózgów
|
14.30 – 16.30 | Opracowanie scenariuszy na wypadek kryzysu – trzy najbardziej prawdopodobne ryzyka wybrane przez uczestników – praca w grupach i prezentacja wyników na forum
|
16.30 – 17.00 | Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia Zadanie wdrożeniowe na drugi dzień szkolenia |
II dzień szkolenia (9.00- 17.00) Focus: specyfika mediów w Polsce, relacje z mediami w kryzysie – praktyczny warsztat z kamerą |
|
9.00 – 10.00 | Specyfika mediów w Polsce – krótki wykład (prezentacja)
|
10.00 – 11.30
|
Relacje z mediami – dyskusja i krótka prezentacja – warsztaty
|
11.30 – 16.30 (w tym przerwa na obiad i kawę)
|
Ćwiczenia z wypowiedzi dla mediów przed kamerą – warsztat i feedback trenera
|
16.30 – 17.00 | Podsumowanie szkolenia – runda uczestników |
Rozkład zajęć:
9.00 Rozpoczęcie I i II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I i II dnia szkolenia
PROWADZĄCY
Monika Bębnowska – ekspert Public Relations i trener biznesu, specjalizuje się w komunikacji kryzysowej, PR korporacyjnym oraz w relacjach z mediami. Prowadzi szkolenia dla klientów korporacyjnych z komunikacji w sytuacjach kryzysowych, zarządzania projektami PR i ich budżetowania oraz z relacji z mediami i wystąpień przed kamerą. Opracowuje i prowadzi symulacje sytuacji kryzysowych. Jest moderatorką sesji strategicznych z obszaru budowania wizerunku firmy, mapowania interesariuszy i zarządzania relacjami z nimi, jak też przygotowania do wdrożenia strategii CSR w firmach. Od pięciu lat prowadzi wykłady na podyplomowych studiach Public Relations i strategicznego komunikowania w firmach w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Była wykładowcą w London School of Public Relations (filia w Warszawie) i w Akademii Komunikacji Marketingowej przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.
W prowadzonych przez Monikę Bębnowską szkoleniach uczestniczyła kadra menadżerska i specjaliści działów PR z firm: AkzoNobel, Arcelor Mittal, Avon, 3M, DSV, Electrolux, Hispano-Suiza Polska, HJ Heinz, Kredyt Inkaso, Państwowa Agencja Atomistyki, Skoda Auto Polska, Wrigley oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN i in.
Na początku kariery zawodowej związana z mediami – pracowała jako redaktor w austriackim wydawnictwie Printernet,. Posiada ponad 15 lat doświadczenia zawodowego w branży Public Relations. Była Account Director w Partner of Promotion, jednej z największych agencji PR w Polsce. Była Dyrektor Zarządzająca w Garden of Words – pierwszej w Polsce i jednej z pierwszych na świecie agencji specjalizujących się w marketingu skierowanym do kobiet. Była szefowa działu zdrowia (Head of Healthcare Practice) w międzynarodowej agencji PR Grayling, gdzie koordynowała działania PR dla takich klientów jak: Bristol Myers Squibb, GE Medical i Sandoz oraz prowadziła kampanie CSR na rzecz profilaktyki zdrowia: Chroń Dziecięce Uśmiechy (Wrigley), Akademia Czerniaka (BMS).
Ukończyła z wyróżnieniem filologię germańską na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Była stypendystką Księstwa Liechtenstein na Uniwersytecie Fryburskim w Szwajcarii oraz Fundacji Konrada Adenauera w Bonn.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu przy zgłoszeniu się:
do dnia 5 października 2016 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 6 października 2016 – 1795 PLN + 23% VAT
Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.
W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe
Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:
PKO Bank Polski S.A.: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551
Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.
Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.