Nowa strategia marketingowa produktów i usług

NOWA STRATEGIA MARKETINGOWA PRODUKTÓW I USŁUG
WARSZTATY

15-16 LUTEGO 2018, WARSZAWA

  • warsztaty z wykorzystaniem narzędzi grywalizacji – udział w złożonej symulacji oraz dwóch krótszych grach marketingowych
  • autorskie narzędzia w Excelu do planowania i realizacji strategii marketingowych produktów i usług
  • każdy z Uczestników warsztatów otrzyma książkę z narzędziem do opracowywania strategii wraz z dedykacją i autografem autora

Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – kierownik projektu
tel. 22 651 80 75, 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl

Proponujemy warsztaty w innowacyjnej formule, bazującej na bardzo aktywnych metodach przyswajania umiejętności. W zajęciach towarzyszyć nam będą narzędzia grywalizacji, aby w atmosferze pozytywnych emocji skuteczniej rozumieć złożone zagadnienia. Spotkaniu towarzyszyć będą trzy gry symulacyjne:
– profil kompetencji stratega – jak budować skuteczną współpracę
– w firmie wokół strategii produktów i usług
– inspirująca symulacja z wprowadzania nowych produktów i usług
– na rynek
– gra szkoleniowa z aspektów międzynarodowych strategii produktowych (kraje wybrane przez uczestników spotkania)
Głównymi celami szkolenia są:

  • zdobycie umiejętności strategicznych i praktycznych narzędzi do tworzenia strategii do wykorzystania w codziennej pracy
  • wzrost kompetencji strategów marketingu w obszarze prezentowania planów oraz wyników swojej pracy
  • wymiana doświadczeń, benchmarking rozwiązań oraz pozyskanie szeregu inspiracji do bezpośredniego zastosowania

PO UKOŃCZENIU WARSZTATU UCZESTNICY BĘDĄ POTRAFILI:

  • zaplanować od A do Z we właściwy sposób strategię rozwoju nowych produktów i usług
  • przeprowadzić analizy potencjału produktów i usług –
    z wykorzystaniem specjalnych praktycznych narzędzi w Excelu
  • zintegrować swoją wiedzę produktową z nowoczesnymi metodami budowania sukcesów rynkowych produktów i usług

KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA W SZKOLENIU

  • zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności do bezpośredniego wykorzystania w codziennej pracy
  • poszerzenie umiejętności analitycznych, coraz wyżej cenionych
    w pracy strategów i product managerów
  • rozwój kompetencji w obszarze myślenia strategicznego
    i budowania długofalowej przewagi rynkowej
  • benchmarking rozwiązań, poznanie najlepszych praktyk oraz nowoczesnych metod tworzenia przewagi konkurencyjnej
  • inspiracja w obszarze prezentowania planów i wyników swojej pracy – elemencie wpływającym na rozwój kariery zawodowej

NOWA STRATEGIA MARKETINGOWA PRODUKTÓW I USŁUG
Praca specjalistów i menedżerów marketingu odpowiedzialnych za strategie produktów i usług staje się coraz bardziej złożona. Obecnie nie wystarczy już znakomita znajomość techniczna produktów, branży czy też konkurentów. Na rynku zwyciężają rozwiązania bazujące na trafnej strategii, umiejętności przewidywania trendów oraz wpisywania się
w coraz bardziej złożone oczekiwania klientów.
Nowa Strategia Marketingowa Produktów i Usług bazuje na wykorzystaniu sprawdzonych narzędzi i rozwiązań, wzbogaconych o nowe trendy i techniki – takie jak content marketing, metodyki projektów marketingowych. Cechą warsztatów jest ich bardzo wysoka praktyczność, całe szkolenie ma bardzo aktywny charakter. Podobnie jak nie można nauczyć się pilotażu samolotu z podręcznika, tak samo podczas tego spotkania wykorzystywać będziemy symulatory strategii marketingowych oraz ćwiczyć kompetencje z wykorzystaniem merytorycznych narzędzi grywalizacji. Będzie to niewątpliwie jedno ze spotkań, które najmocniej zapadnie w naszej pamięci i dzięki któremu wdrożymy wiele rozwiązań do codziennych działań.

OSOBY, KTÓRE SKORZYSTAJĄ NAJWIĘCEJ
product managerowie, brand managerowie, specjaliści ds. marketingu, managerowie i dyrektorzy marketingu, analitycy marketingowi, badacze rynku, eksperci ds. komunikacji marketingowej, eksperci ds. sprzedaży pragnący poszerzyć swoją wiedzę rynkową, dyrektorzy i eksperci
z innych działów planujący poszerzyć perspektywy, controller marketingowi.
METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ
Trener realizujący zajęcia w tym projekcie jest pionierem i propagatorem tzw. Serious Games w szkoleniach. Są to metody oparte na rzeczywistej pracy product managerów i ekspertów marketingu (głęboka merytoryka zajęć) poszerzone o element emocjonalny – rywalizacji indywidualnej oraz zespołowej.
Dzięki takiej formule warsztatów są one niezwykle angażujące, w opinii Uczestników nie ma nawet kwadransa znużenia, dodatkowo formuła zajęć gwarantuje przekazanie jak największej liczby narzędzi, metod, technik i treści do wykorzystania w codziennej pracy
Metody Serious Games obejmować będą:

  • twórczą identyfikację celów i potrzeb każdego z uczestników,
  • inspirujące narzędzia (karty, naklejki) do zrozumienia kluczowych pojęć,
  • kilkugodzinną symulację NEW PRODUCT MANAGEMENT –
    w której uczestnicy na symulowanym rynku, z falsyfikatami banknotów ilustrujących budżet, wprowadzać będą nowe produkty na rynek,
  • krótką grę merytoryczną MY IDEAS na początku zajęć, pozwalającą aktywnie wejść w spotkanie i szybko poznać wszystkich Uczestników,
  • symulację z komunikacji międzykulturowej INTERNATIONAL PRODUCT ilustrującą różnice w zachowaniach klientów
    z wybranych krajów,
  • testy diagnostyczne (rywalizację indywidualną) i metody oceny własnych kompetencji oraz umiejętności,
  • grywalizację zespołową – tworzenie na specjalnych arkuszach strategii wybranych rozwiązań (także wybranych produktów i usług Uczestników szkolenia) oraz głosowanie za wyborem najlepszej opcji.

Metody grywalizacji są uzupełniane o następujące metody pracy:

  • prezentację multimedialną przedstawiającą praktyczne narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy – a nie teorię (nie więcej niż 10-15% całości czasu zajęć)
  • pracę przy komputerach na praktycznych metodach i technikach – w Excelu i Power Point – miło widziane notebooki u Uczestników (nie są jednak niezbędne, wystarczy jeden komputer na 3-4 osoby)
  • prezentacja i analiza przypadków (także w formie filmów ilustrujących konkretne kampanie i narzędzia).

PROGRAM SZKOLENIA
DZIEŃ I
09.00 – 09.30   Rejestracja Uczestników, przywitanie, poranna kawa, przygotowanie do warsztatów w komfortowym miejscu
09.30 – 10.15      Przywitanie, szansa na wymianę doświadczeń oraz wprowadzający incentive MY IDEAS – interakcyjne  poznanie inspirujących idei strategicznych
10.15 – 11.00      Zarządzanie produktami i usługami 2.0:
– czynniki zmieniające znany nam świat strategii produktów i usług
– nowi konsumenci i ich rosnące wymagania
– strategie off-on: jak firmy dopasowują się do nowych  warunków działania
11.00 – 11.15      Przerwa kawowa
11.15  – 12.30      Wprowadzenie do symulacji rynkowej NEW PRODUCT MANAGEMENT
– podział na rywalizujące ze sobą zespoły
– zapoznanie się z regułami i zasadami symulacji
– kluczowe decyzje strategiczne: STP, badania strategiczne i wykorzystane budżety
12.30 – 13.15      Przerwa na lunch
13.15-15.00  Kluczowe decyzje w symulacji rynkowej NEW PRODUCT MANAGEMENT:
– customer insights i polityka cenowa (pricing)
– dobór kanałów dystrybucji i sprzedaży
– wybór narzędzi komunikacji off-line i on-line
– dopasowanie narzędzi wsparcia sprzedaży
15.00-15.15   Przerwa kawowa
15.15-17.00   Wyniki symulacji NEW PRODUCT MANAGEMENT wraz z wnioskami oraz nowe kompetencje w strategiach produktów i usług:
– kreacja – element wspierający sukces produktu
– prognozowanie sprzedaży
– poznanie wyników końcowych symulacji, wnioski  i rekomendacje
– na zakończenie pierwszego dnia: testy diagnozujące indywidualny potencjał w zakresie myślenia lateralnego oraz dyscypliny we wdrażaniu strategii
DZIEŃ II
09.00 – 09.30
  Podsumowanie pierwszego dnia warsztatów:
– przegląd realizowanych strategii produktowych z symulacji NEW PRODUCT MANAGEMENT
– wskaźniki sukcesu strategii produktowych
– test diagnozujący naturalne role w zespole strategii produktowych
09.30 – 10.30   Narzędzia strategiczne zarządzania produktami w praktyce – część 1
– praktyczne metody i techniki oceny portfela produktów
– ocena potencjału produktów i usług w praktyce
opracowanie analiz dla wybranych produktów i usług uczestników szkolenia oraz na przykładach rynkowych
10.30 – 10.45   Przerwa kawowa
10.45 – 12.30   Narzędzia strategiczne zarządzania produktami w praktyce – część 2
– pozycjonowanie produktu na tle konkurencji
– strategie produktowo-rynkowe w praktyce
opracowanie analiz dla wybranych produktów i usług uczestników szkolenia oraz na przykładach rynkowych
12.30 – 13.15    Przerwa na lunch
13.15 – 14.30   Narzędzia strategiczne zarządzania produktami w praktyce – część 3
– wdrażanie projektów marketingowych
– KPI dla strategii i kampanii
– best practices realizowanych strategii
14.30 – 14.45    Przerwa kawowa
14.45 – 16.00    Nowe trendy i narzędzia zarządzania produktami:
– narzędzia content marketingu wspierające sukces rynkowy produktów
– marketing doświadczeń, permission marketing i inne metody rozwoju innowacyjności oferty
– aktywna gra szkoleniowa INTERNATIONAL PRODUCT na zakończenie warsztatów
16.00  Zakończenie warsztatów i wręczenie certyfikatów

PROWADZĄCY SZKOLENIE:

Michał Dziekoński, MBA/ACM
Interim manager, strateg, konsultant oraz trener szkolący ponad tysiąc menedżerów
i specjalistów rocznie. Specjalizuje się w szkoleniach bazujących na praktycznych doświadczeniach – dzięki warsztatom opartych na inspirującej grywalizacji. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu marketingiem na poziomie strategicznym w strukturach dużych firm międzynarodowych – m.in. w amerykańskiej części Grupy Siemens (działającej na rynku B2B).
Pełni rolę szefa modułu Mastering Metrics programów the Chartered Institute of Marketing (CIM), nazywanych „marketingowym MBA”. Ukończył studia MBA Oxford Brookes University, the Advanced Certificate in Marketing (CIM), marketing
i zarządzanie w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, Szkołę Strategii Marki SAR, program Marketing Training w Orlando (USA)  oraz kilka kierunków studiów podyplomowych – z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, badań rynku oraz marketingu internetowego.
Jest certyfikowanym trenerem CIM, twórcą planów i strategii marketingowych oraz systemów mierzenia efektywności działań strategicznych, zarówno z rynku B2C, jak
i B2B. Współautor książek: E-marketing, Wskaźniki marketingowe i Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy a także Projektowanie efektywnych szkoleń oraz autor kilkudziesięciu artykułów i praktycznych metod oceny skuteczności działań strategicznych.
Zwolennik metod grywalizacji strategicznej, zarówno w szkoleniach, jak i działaniach rynkowych. Stworzył kilkadziesiąt gier i symulacji marketingowych, prowadzi także m.in. 40-godzinny anglojęzyczny moduł Business Games na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim. Fascynują go nowe obszary wykorzystania narzędzi marketingu off-line i on-line.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w kursie:
do dnia 31 stycznia 2018 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 1 lutego 2018 – 1795 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER