Najnowsze zmiany w obowiązkach informacyjnych

WARSZTATY PRAWNE
NAJNOWSZE ZMIANY W OBOWIĄZKACH INFORMACYJNYCH
ROZPORZĄDZENIE MAR / DYREKTYWA MAD / DYREKTYWA TRANSPARENCY

PARTNER MERYTORYCZNY
RKKW_logo_full

14-15 MAJA 2015 r., WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl

W dniu 12 czerwca 2014 r. w dzienniku Urzędowym UE opublikowano Rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku („Rozporządzenie MAR”) oraz Dyrektywę w sprawie sankcji karnych za nadużycia na rynku („Dyrektywa MAD”). Ww. akty prawne weszły w życie w dniu 2 lipca 2014 r. – wówczas rozpoczął się 24-miesięczny okres, w którym Komisja Europejska będzie musiała przyjąć środki wykonawcze do Rozporządzenia MAR, a państwa członkowskie implementować Dyrektywę MAD do prawa krajowego. Od dnia 3 lipca 2016 r. Rozporządzenie MAR stanie się bezpośrednio skuteczne w państwach członkowskich.
Powyższe zmiany spowodują istotne przemodelowanie reżimu dotyczącego obowiązków informacyjnych spółek publicznych, choćby poprzez wprowadzenie nowej definicji „informacji poufnej”, a także zmianę zasad związanych z obiegiem oraz upublicznianiem tak klasyfikowanych wiadomości dotyczących emitentów.
Zmiany dotyczą również spółek notowanych obecnie w alternatywnym systemie obrotu New connect – na mocy przywołanych wyżej regulacji zostaną one bowiem objęte takimi samymi obowiązkami raportowania jak spółki giełdowe.
INFORMACJA POUFNA – przykłady kar nałożonych przez KNF w latach 2010-2014 (do pobrania)

PROGRAM
DZIEŃ I
BLOK I Wprowadzenie

  • jakie są najważniejsze zmiany wynikające z regulacji UE?
  • jakie zagrożenia / trudności są związane z nowymi regulacjami UE?

BLOK II Nowa definicja informacji poufnej

  • nowa definicja „informacji poufnej” – różnice w odniesieniu do aktualnego stanu prawnego

BLOK III Nowe zasady publikacji, ujawniania, wykorzystywania i opóźniania informacji poufnych

  • bieżąca polityka informacyjna spółki bez ustalonego odgórnie katalogu zdarzeń powodujących obowiązki raportowe – złudna pokusa milczenia
  • terminy przekazywania „informacji poufnych” do publicznej wiadomości – czy aby na pewno emitent może zwlekać 24 godziny oraz co oznacza pojęcie „niezwłocznie”?
  • zasady przekazywania „informacji poufnych” do publicznej wiadomości – jak będą wyglądały po zmianach?
  • zasady opóźniania publikacji „informacji poufnych”

BLOK IV Tworzenie list dostępu oraz przekazywanie informacji poufnych na zewnątrz

  • tworzenie listy osób mających dostęp do „informacji poufnych”
  • udostępnianie „informacji poufnych” przed ich publikacją – czy zewnętrzny doradca lub podmiot prowadzący due diligence emitenta może mieć dostęp do nieupublicznionych „informacji poufnych”?

BLOK V Podsumowanie I dnia warsztatów

DZIEŃ II
BLOK VI Zmiany przepisów prawa związanych z raportami okresowymi

  • terminy przekazywania do publicznej wiadomości raportów okresowych oraz zasady ich archiwizowania – czy po 10 latach raport roczny w dalszym ciągu jest dla inwestorów istotnym źródłem informacji o emitencie?
  • publikacja informacji finansowych poza raportami okresowymi
  • warunki upubliczniania prognoz finansowych oraz ich aktualizacja
  • informowanie o zdarzeniach jednorazowych – czy można poczekać do raportu okresowego?
  • rozpowszechnianie nierzetelnych informacji o stanie finansów emitenta jako przykład zakazanej manipulacji –„a zarząd zapewniał, że pojawi się zysk”
  • informacje o płatnościach emitenta na rzecz administracji rządowych

BLOK VII Zmiany przepisów prawa dot. transakcji insiderów oraz nabywców znacznych pakietów akcji

  • zasady notyfikowania transakcji na akcjach emitenta dokonywanych przez insiderów
  • reguły dotyczące okresów zamkniętych oraz osoby nimi dotknięte
  • instrumenty finansowe, których nabycie powoduje powstanie po stronie „akcjonariusza” obowiązku notyfikacyjnego
  • zasady notyfikowania transakcji na znacznych pakietach akcji emitenta
  • zasady oraz sankcje za naruszenie obowiązków informacyjnych emitenta oraz notyfikacyjnych „akcjonariusza”
  • czy utrata możliwości wykonywania prawa głosu z akcji spółki publicznej jest / będzie wyłącznie chwilowa?

BLOK VIII Nadużycia na rynku według Rozporządzenia MAR

BLOK IX Podsumowanie II dnia warsztatów

Rozkład zajęć:
9.30 Rozpoczęcie I dnia szkolenia
9:00 Rozpoczęcie II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
16:00 Zakończenie szkolenia

PROWADZĄCY

Joanna Czekaj – Aplikant adwokacki w kancelarii prawnej RKKW-KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy, LL.M. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Universitat Pompeu Fabra w Barcelonie (LL.M.). Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz programu LLP Erasmus. W czasie studiów podjęła współpracę z jedną z warszawskich kancelarii zajmując się tematyką związaną z prawem nieruchomości oraz prawem karnym. Po studiach pracowała w dziale nieruchomości i transakcji jednej z warszawskich kancelarii prawnych. Specjalizuje się w prawie nieruchomości, prawie spółek handlowych oraz sporach korporacyjnych. Zajmuje się bieżącą obsługa korporacyjną spółek handlowych, doradza przy transakcjach, w tym transakcjach dokonywanych w ramach rynku publicznego. Wykładowca na konferencjach i seminariach poświęconych praktycznym aspektom prawa gospodarczego, w szczególności zaś prawa spółek.  Posługuje się językiem angielskim i hiszpańskim.

Dariusz Kulgawczuk – Partner, radca prawny kancelarii prawnej RKKW-KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy, LL.M. Specjalizuje się w bieżącej obsłudze spółek, w tym  z branży ubezpieczeniowej, produkcyjnej oraz budowlanej, jak też spółek z udziałem Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego. Doradzał w złożonych sporach prawnych o charakterze korporacyjnym, nieruchomościowym, ubezpieczeniowym oraz związanych z własnością intelektualną i inwestycjami budowlanymi. Doradzał przy transakcjach M&A oraz transakcjach związanych z obrotem nieruchomościami. Autor publikacji z zakresu prawa handlowego i procesowego, współautor pozycji „Orzecznictwo Sądu Najwyższego w sprawach z zakresu prawa spółek handlowych” wyd.: 2006 – 2009, 2009 – 2010, oraz 2011- 2012. Wykładowca na krajowych i międzynarodowych konferencjach i seminariach dotyczących prawa gospodarczego, w szczególności zaś poświęconych prawu spółek oraz rozwiązywaniu sporów prawnych. Arbiter Sądu Polubownego przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie.  Biegle posługuje się językiem angielskim i niemieckim.  Specjalizacja w zakresie: Prawo spółek, Spory korporacyjne, Własność intelektualna, Umowy, Postepowanie sądowe i arbitraż 

dr Radosław L. Kwaśnicki – Radca prawny, Prezes Zarządu w Kancelarii RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy. Specjalizuje się w prawie spółek, prawie rynku kapitałowego oraz postępowaniach sądowych. Uzyskał prestiżową rekomendację Global Law Experts jako jedyny polski prawnik w zakresie prawa spółek. Także w ww. zakresie został wyróżniony przez European Legal Experts oraz wskazany przez Legal 500 w zakresie prawa spółek oraz fuzji i przejęć (M&A), gdzie wskazano m.in., iż „ … Radosław Kwaśnicki jest skutecznym menadżerem i opiekunem. Kwaśnicki doradza przedsiębiorstwom w sektorach energii, górnictwa, FMCG, farmaceutycznych oraz budowlanych.“ . Laureat I. miejsca w Konkursie Profesjonaliści Forbesa 2014 r. – Zawody Zaufania Publicznego w województwie mazowieckim. Arbiter krajowy i międzynarodowy, w tym Prezes a następnie Wiceprezes Stałego Sądu Polubownego przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie (obecnie arbiter tego Sądu), arbiter Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej, arbiter Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan, arbiter Międzynarodowego Sądu Arbitrażowego przy Międzynarodowej Izbie Handlowej (ICC) w Paryżu oraz arbiter Sądu Polubownego (Arbitrażowego) przy Związku Banków Polskich.  Bogate doświadczenie w nadzorze korporacyjnym zdobył m.in. jako członek  wielu rad nadzorczych. Obecnie pełni m.in. funkcję Członka Rady Nadzorczej PKN ORLEN S.A. zasiadając w Komitecie Audytowym, Komitecie ds. Ładu Korporacyjnego oraz Komitecie ds. CSR. Członek  Korpusu Polskiego Instytutu Dyrektorów, wpisany na listę kandydatów na Profesjonalnych Członków Rad Nadzorczych Polskiego Instytutu Dyrektorów. Uczestnik prac legislacyjnych i strategicznych związanych z rozwojem prawa gospodarczego. Redaktor oraz autor a także współautor kilku podręczników i komentarzy oraz ponad trzystu innych publikacji lub wypowiedzi poświęconych praktycznym aspektom prawa gospodarczego, członek Kolegium Redakcyjnego „Monitora Prawa Handlowego”. Wykładowca na zajęciach dla aplikantów radcowskich (Okręgowa Izba Radców Prawnych w Warszawie). Wykładowca podczas wielu konferencji i seminariów poświęconych prawu gospodarczemu. Biegle posługuje się językiem angielskim i niemieckim. Prowadzi blog poświęcony prawu gospodarczemu „PRAWO BIZNESU – LAW IN ACTION” .

 Agnieszka Nalazek – Radca prawny w kancelarii prawnej RKKW-KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy, Certyfikowany Doradca w Alternatywnym Systemie Obrotu
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (summa cum laude). Absolwentka The Center for American Law Studies prowadzonego przez Uniwersytet Warszawski we współpracy z University of Florida Levin College of Law. Specjalizuje się w prawie rynku kapitałowego, prawie spółek handlowych oraz sporach korporacyjnych. Doradza przy transakcjach dokonywanych w ramach rynku publicznego, wrogich oraz przyjaznych przejęciach, a także w zakresie polityki informacyjnej spółek, których akcje notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., w tym również należących do grup kapitałowych. Posiada przyznawany przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. tytuł Certyfikowanego Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu. Autorka publikacji poświęconych praktycznym aspektom prawa rynku kapitałowego oraz prawa spółek. Wykładowca na konferencjach i seminariach poświęconych praktycznym aspektom prawa gospodarczego, w szczególności zaś rynku kapitałowego. Biegle posługuje się  językiem angielskim.

Damian Staszewski – Prawnik w Kancelarii RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy.
Absolwent Kolegium Prawa Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. W czasie studiów odbył staż w dziale prawnym jednej z wiodących firm z branży ubezpieczeniowej, wspierając prace w zakresie bieżącej obsługi korporacyjnej oraz aktywnie udzielał się jako wolontariusz w Studenckiej Poradni Prawnej przy Akademii Leona Koźmińskiego, jednocześnie podejmując współpracę z Kancelarią RKKW. Zainteresowania zawodowe skupia wokół prawa spółek oraz prawa rynków kapitałowych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień z zakresu sporów korporacyjnych. Biegle posługuje się językiem angielskim i włoskim.

Karol Szymański – Of Counsel kancelarii prawnej RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy, Certyfikowany Doradca w Alternatywnym Systemie Obrotu.
Wieloletni współpracownik Kancelarii RKKW. Wiceprezes Zarządu doradczej spółki RKKW – Business Advisory sp. z o.o. Doradza przy transakcjach dokonywanych w ramach rynku publicznego, wrogich oraz przyjaznych przejęciach, a także w zakresie polityki informacyjnej spółek, których akcje notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Posiada przyznawany przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. tytuł Certyfikowanego Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu. Bogate doświadczenie w nadzorze korporacyjnym zdobył jako członek rad nadzorczych spółek działających w różnych sektorach, w tym spółek publicznych. Aktualnie pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej oraz członka Komitetu Audytu spółki W Investments S.A. z siedzibą w Warszawie. Autor, a także współautor, publikacji poświęconych praktycznym aspektom prawa gospodarczego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa rynku kapitałowego. Wykładowca podczas wielu konferencji i seminariów poświęconych prawu gospodarczemu. Biegle posługuje się językiem angielskim.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 30 kwietnia 2015 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 1 maja 2015 – 1795 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Eductaion Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER