Myślenie strategiczne

MYŚLENIE STRATEGICZNE
WARSZTATYPraktyczne wykorzystanie myślenia systemowego, analitycznego i innowacyjnego w pracy zarządczej

25 – 26 MAJA 2017 r., WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
tel. 22 651 80 75, kom. 501 165 652, fax: 22 203 40 52
e-mail: info@certge.pl

OPIS SZKOLENIA:
We współczesnym świecie wygrywają firmy, które potrafią stworzyć innowacyjny produkt, czy innowacyjny proces jego wytwarzania lub  kreując  innowację społeczną zaspokajającą potrzeby konsumentów w wielu aspektach. O innowacyjności firmy  decydują nie tylko nakłady finansowe, ale przede wszystkim stan umysłu kadry menedżerskiej nią zarządzającą.  To od ich umiejętności kreatywnego i innowacyjnego myślenia zależy czy stworzą kulturę organizacyjną wspierającą innowacyjność pracowników. Nowe pomysły (powinny być innowacyjne) stanowią rozwiązania zidentyfikowanych problemów i ich przyczyn. Aby dostrzec przyczyny – często odległe w czasie            i niepowiązane liniowo ze skutkami, istotne jest systemowe podeście (myślenie) do spraw, zadań           i wyzwań organizacyjnych. Każdy menedżer kreujący strategię organizacji czy działu, którym zarządza powinien posiadać zarówno umiejętności myślenia systemowego, analitycznego oraz innowacyjnego. Na tym szkoleniu uczestnicy poznają zarówno  modele i  narzędzia  stosowane w wymienionych sposobach myślenia jak i  będę mieli sposobność do ich doskonalenia      w ćwiczeniach osadzonych  w realnym kontekście organizacyjnym.
Dla kogo?
Dla każdego, kto jest odpowiedzialny za sukces organizacji:
– menedżerów opracowujących strategie rozwoju firmy
– menedżerów analizujących sytuację firmy i zespołów w celu identyfikacji wąskich gardeł i opracowania planów naprawczych
– osób, od których oczekuje się myślenia systemowego, kreatywnego i innowacyjnego
Wybrane cele szkolenia:
Nauczenie systemowego myślenia przy identyfikacji i rozwiązywaniu problemów
– Rozwój umiejętności myślenia innowacyjnego i postawy innowatora przy zarządzaniu procesami, systemami i ludźmi
– Poznanie zasad i technik myślenia systemowego, analitycznego i kreatywnego
– Wykorzystanie modeli z zakresu myślenia systemowego, analitycznego i kreatywnego      w praktycznych ćwiczeniach dotyczących realnych sytuacji biznesowych uczestników szkolenia
– Wypracowanie dobrych idei do zastosowania w praktyce zarządzania
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą:
– Znali modele i narzędzia myślenia systemowego, analitycznego i innowacyjnego i potrafili  je wykorzystywać w praktyce zarządzania
– Potrafili patrzeć na organizację jako na system, dostrzegać w niej wzajemne powiązania wpływające na jej efektywność
– Rozwiązywać problemy poprzez diagnozowanie symptomów i identyfikację przyczyn
– Zastosować narzędzia myślenia innowacyjnego

PROGRAM WARSZTATÓW
Moduł I – Myślenie systemowe
Nie zdołamy rozwiązać naszych problemów, używając tego samego sposobu myślenia, którego używaliśmy, gdy je tworzyliśmy. Albert Einstein

W tym module uczestnicy poznają różne modele wykorzystywane do analizy i syntezy systemowej organizacji – między innymi model 7S  stosowany przy opracowaniu procesu zmiany w organizacji w sposób systemowy, model R. Diltsa stosowany przy diagnozie systemowej źródeł braku efektywności, czy model scorecard – integrujący mierniki efektywności w organizacji. Poznają model  K. Ohmae  stosowany przy opracowaniu strategii organizacji.
Poznają również model strategicznej komunikacji „Etos–Patos–Logos” oraz  systemowe sposoby argumentowania (dedukcyjny i indukcyjny). W grze strategicznej „Jedwabny Szlak” będą mogli doskonalić poznane umiejętności. Uczestnicy poznają również zasady krytycznego myślenia, oparte na logicznym argumentowaniu i racjonalnym prowadzeniu rozumowania. Umiejętność ta jest ważna przy facylitacji dyskusji    i przy podejmowaniu decyzji.
Moduł II – Myślenie analityczne
System jest tak silny, jak silne jest jego najsłabsze ogniwo.

W tym module uczestnicy poznają narzędzia wykorzystywane do analizy i oceny sytuacji oraz modele stosowane do rozwiązywania problemów. Nauczą się holistycznego myślenia – integrującego podejście analityczne i systemowe.  Poznane narzędzia i modele  będą wykorzystane w ćwiczeniach osadzonych w kontekście zawodowym uczestników.
Moduł III – Myślenie kreatywne i innowacyjne
Wszyscy myśleli, że nie da się tego zrobić, a on o tym nie wiedział  i to zrobił.

W tym module uczestnicy poznają narzędzia myślenia kreatywnego i innowacyjnego – myślenie dywergencyjne, myślenie metaforyczne oraz wizualne. Zastosują w ćwiczeniach poznane modele kreatywnego myślenia – m. innymi model W. Disneya czy model metafor na przykładzie metafor organizacji. Poznają na czym polega innowacja produktowa, procesowa i społeczna. W ćwiczeniach będą kreować tego rodzaju innowacje w kontekście organizacji, w której pracują. Nauczą się jak wspierać ducha innowacyjności wśród pracowników poprzez kreowanie odpowiedniej kultury organizacyjnej.
Moduł IV –  Integracja wiedzy o narzędziach i modelach
Umiejętności systemowego i  kreatywnego myślenia stanowią podstawę przy rozwiązywaniu problemów.  W tym module uczestnicy zintegrują poznane sposoby myślenia stosując je w zadaniach, osadzonych w realiach swoich organizacji wypracowując konkretne rozwiązania problemów oraz  kreując nowe pomysły dla swojej organizacji.

Rozkład zajęć:
9.30 Rozpoczęcie I dnia szkolenia
9:00 Rozpoczęcie II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I dnia szkolenia
16:00 Zakończenie II dnia szkolenia

PROWADZĄCY
Wiola_Małota
Dr Wioletta Małota
Konsultant HR w zakresie strategii organizacji i zachowań organizacyjnych.

Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie nauk o zarządzaniu  na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie (2016 r.). Absolwentka studiów magisterskich na SGH w zakresie zarządzania, na Wydziale Handlu Zagranicznego w Warszawie oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim  w Warszawie, Wydziale Geografii, Specjalizacji – Kultury krajów rozwijających się. Certyfikowany Executive Coach & Mentor. Trener biznesu. Certyfikowany Leadership Coach – Institute of Leadership and Management, UK (2012). Doświadczony MARKETING MANAGER. Posiada ponad 15 lat doświadczenia w pracy na stanowiskach menedżerskich. Wiedzą i doświadczeniem z zakresu przywództwa oraz  kompetencji menedżerskich dzieli się na studiach MBA i podyplomowych w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu oraz na studiach dziennych w Collegium Civitas w Warszawie.  Autorka książki „Jak z menedżera stać się przywódcą?” dla menedżerów i coachów (Difin, grudzień 2012). Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu kompetencji menedżerskich i przywódczych – w tym myślenia systemowego i przywództwa globalnego. Autorka wystąpienia dotyczącego globalnego przywództwa na Festiwalu Nauki Polskiej  w Warszawie  z ramienia Collegium Civitas  (2016 r.) Laureatka konkursu na najlepszy esej z zakresu zarządzania w XXI w zorganizowany przez School of Management at University of South Australia w Adelajdzie. Jej esej pt. ”Mentoring odwrócony narzędziem społecznego uczenia się oraz katalizatorem zmian” został jednym z 15 najlepszych esejów w  zakresie zarządzania na świecie. Pracuje globalnie, prowadziła wykłady m.in.  w Indiach, Australii, Chinach. Za swój wkład w rozwój  coachingu przywódczego otrzymała Nagrodę Global Coaching Leadership Award  przez World  Coaching Congress, Mumbai, India, w lutym 2014  r. Szkoli i konsultuje w j. polskim i angielskim. Prowadzi blog międzykulturowy w języku angielskim www.crossculturemanagement.com.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu przy zgłoszeniu się:
do dnia 08 maja 2017 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 09 maja 2017 – 1795 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER