Compliance czyli zarządzanie ryzykiem braku zgodności

Compliance, czyli zarządzanie ryzykiem braku zgodności w instytucji finansowej –
PRAKTYCZNY WARSZTAT PISANIA REGULACJI WEWNĘTRZNYCH

23 – 24 MAJA 2017 r., WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
Mariusz Kowalski
tel. 22 652 80 75, kom. 501 165 652, fax: 22 651 80 75
e-mail: m.kowalski@cge.edu.pl

Do kogo adresowany jest praktyczny warsztat regulacji compliance?
Przede wszystkim do pracowników i kierujących działami zgodności/ compliance  w różnych instytucjach finansowych: bankach detalicznych, inwestycyjnych, domach maklerskich, firmach ubezpieczeniowych…. w szczególności do pracowników instytucji funkcjonujących w formie notowanej spółki akcyjnej. Pożytek z warsztatu wyniosą także członkowie kadry kierowniczej tych instytucji nadzorujący pracę działów zgodności.

Co zyskasz biorąc udział w warsztacie?
Orientacja na praktyczne rozwiązania w przebiegu warsztatu, jak również udział praktyków z innych podobnych instytucji jest doskonałą okazją do wymiany doświadczeń, dyskusji nad zróżnicowanych podejściem w różnych typach instytucji finansowych, z których każdy uczestnik wyniesie nowe idee do wdrożenia w swojej praktyce. Planowany warsztat podchodzi kompleksowo do różnych typów wymaganych regulacji wewnętrznych  z zakresu zapewnienia zgodności, pomagając uporządkować “wewnętrzną bibliotekę regulacji zgodności.”

PROGRAM WARSZTATÓW
I dzień

Blok I Wprowadzenie
9:00 – 10:30 Kluczowe wymogi regulacyjne z zakresu zapewnienia zgodności (compliance) i spodziewane zmiany:
Bankowość detaliczna:
– Prawo Bankowe ( art. 9)
– Uchwała KNF 258/2011 (spodziewane rozporządzenie Ministra Finansów)
– Wybrane rekomendacje
Firmy inwestycyjne:
Ustawa o Obrocie Instrumentami Finansowymi
– Rozporządzenie MF w sprawie określenia szczegółowych warunków technicznych i organizacyjnych dla firm inwestycyjnych, banków…
Firmy ubezpieczeniowe
Ustawa o działalności ubezpieczeniowej
Wszystkie rodzaje instytucji finansowych:
Zasady ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych
Blok II Zagadnienia uniwersalne dla wszystkich typów instytucji finansowych
10:45 – 12:30 Polityka compliance (zgodności)/ zarządzania ryzykiem compliance (braku zgodności) – NAPISZMY JĄ RAZEM!

W tym punkcie także:
– Elementy dot. zagadnień compliance w aktach korporacyjnych takich jak: statut, Regulamin Rady Nadzorczej / Komitetu Audytu i Compliance przy Radzie Nadzorczej, Regulamin Zarządu – ich relacja do niniejszej polityki.
– Lista zadań jednostki compliance jako kluczowy element Regulaminu organizacyjnego tej jednostki.
13:30 – 15:00 Procedura samooceny i raportowania ryzyka compliance (braku zgodności):
Możliwe modele
– Rodzaje organizacji procesu
– Czy jest możliwa synergia z samooceną ryzyka operacyjnego, audytem, doradztwem prawnym?
15:15 – 17:00 Procedura monitoringu testowego (audytu zgodności):
Roczny plan monitoringu
– Monitoring compliance a audyt zgodności
– Przeprowadzanie i dokumentowanie testów zgodności
– Monitorowanie działań naprawczych
Dzień II
Blok II Zagadnienia uniwersalne dla wszystkich typów instytucji finansowych c.d.
9:00 – 10:30 Kodeks Etyki:
Jaki powinien być?
– Jak go wdrożyć (embed) w kulturę organizacyjna – podpowiedzi (hints and tips)
– Czy uczciwa sprzedaż to wymóg regulacyjnych wobec pewnych produktów, czy też część dobrowolnego Kodeksu Etyki?
Blok 3 W firmie inwestycyjnej, ale.. nie tylko
10:45 – 12:30 W kierunku specjalizacji na rynku inwestycyjnym – Regulamin zapobiegania konfliktom interesów
W zakresie wymaganym Ustawą o obrocie instrumentami finansowymi
– W zakresie tzw. konfliktów generalnych (także banki i ubezpieczyciele… również we wzajemnej współpracy, czyli słowo o bankassurance)
13:30 – 15:00 Regulamin ochrony przepływu informacji poufnych:
Regulacyjne minimum
– Na co szczególnie zwrócić uwagę?
15:15 – 17:00 Regulamin transakcji własnych osób powiązanych z firma inwestycyjną:
Regulacyjne minimum
– Obowiązki instytucji a obowiązki zobowiązanego pracownika
– Bariery techniczne oraz prawne i jak je można przezwyciężać

Rozkład zajęć:
9:00 Rozpoczęcie I i II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I i II dnia szkolenia

PROWADZĄCY
dkilanowska

Danuta Kilanowska, Ekspert w Departamencie Zgodności PeKaO S.A.
Praktyk bankowy od wielu lat, zaangażowany w szczególności w rozwój obszarów kontroli i audytu wewnętrznego, a także zarządzania ryzykiem operacyjnym  i zapewnienia zgodności w Banku Zachodnim WBK S.A. Najdłużej zatrudniona w roli menedżera i dyrektora ds. ryzyka i monitoringu w Obszarze Zapewnienia Zgodności, gdzie zajmowała się początkowo rozwojem i wdrażaniem narzędzi identyfikacji, szacowania i monitoringu ryzyka braku zgodności oraz nadzorowała prowadzenie bezpośrednich testów mechanizmów kontrolnych dla zapewnienia zgodności działalności Banku z przepisami prawa i wymogami regulacyjnymi. W kolejnym etapie pracy w jednostce zgodności specjalizowała się w  implementacji i obsłudze operacyjnej regulaminów wewnętrznych wymaganych w firmach inwestycyjnych. Interesuje się także narzędziami zarządzania ryzykiem operacyjnym (samoocena, baza zdarzeń, analizy scenariuszowe), a w szczególności wskaźnikami metrycznymi (KRI, KPI) do szacowania ryzyka i jakości środowiska kontrolnego. Absolwentka psychologii w Uniwersytecie Adama Mickiewicza oraz podyplomowych studiów coachingowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, jednak od ponad 20 lat związana z BZWBK, gdzie wiedzę finansową uzupełniała równolegle praktyką i dodatkowymi studiami w poznańskiej Akademii Ekonomicznej. W 2006 roku pozyskała także certyfikaty Instytutu Audytorów Wewnętrznych (The Institude of Internal Auditors) – Certified Internal Auditor i Certification in Control Self-Assesment.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 8 maja 2017 – 1595 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 9 maja 2017 – 1895 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER