Certyfikowany Insurance Product Manager

CERTYFIKOWANY INSURANCE PRODUCT MANAGER

7 – 8 grudnia 2017 r., WARSZAWA

Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska
tel. 22 651 80 75, kom. 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl

NAJWAŻNIEJSZE ZAGADNIENIA SZKOLENIA:
– Specyfika analizy potrzeb poszczególnych kanałów sprzedaży w firmie ubezpieczeniowej, identyfikacja zapotrzebowania na nowe produkty / modyfikację  istniejących, specyfikacja podmiotów i ich potrzeb
– Analiza Konkurencji
– Współpraca z Zarządem na etapie decyzji o rozpoczęciu wdrożenia / modyfikacji produktu
– Harmonogram wdrożenia / modyfikacji produktu i jego koordynacja
– Rodzaje dokumentacji produktowej (b. duże zróżnicowanie w firmach  Ubezpieczeniowych)
– Współpraca z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi na etapie wdrożenia   (modelowo)
– Specyfika wdrożeń w zależności od typu produktu (produkty życiowe) – współpraca z zewnętrznymi poddostawcami – partnerami
– KNF i inne urzędy – rosnąca skala obowiązków Product Managera
– Nietypowe (typowe) sytuacje, racjonalność zachowań i „higiena psychiki” Insurance Product Managera
– Współpraca Product Managera z obszarami sprzedaży i marketingu
– Zarządzanie produktem w różnych sieciach sprzedaży

PROGRAM SZKOLENIA CERTYFIKOWANY INSURANCE PRODUCT MANAGER
Dzień I
1. Specyfika analizy potrzeb poszczególnych kanałów sprzedaży w firmie ubezpieczeniowej, identyfikacja zapotrzebowania na nowe produkty/ modyfikację istniejących, specyfika podmiotów i ich potrzeb:
Sieć własna
– Sieć multiagencji
– Bancassurance
– Direct
– Affinity
Case study/ wymiana doświadczeń
2. Analiza konkurencji:
OWU i pozostała dokumentacja produktowa
– Internet – strony specjalistyczne
– Mystery shopping (kontakty, mail, telefon, wizyta  w oddziale
Case study/ wymiana doświadczeń
3.
Współpraca z Zarządem na etapie decyzji o rozpoczęciu wdrożenia / modyfikacji produktu
Formy decyzji i akceptacji, formalizacja i komunikacja z Zarządem
– Modele decyzyjne dot. rozpoczęcia prac vs czas vs zasoby
– Rola Insurance Product Managera w Procesie  decyzyjnym
– Najczęściej spotykane problemy na tym etapie
Case study/ wymiana doświadczeń
4.
Harmonogram wdrożenia/ modyfikacji produktu i jego koordynacja
Możliwe rozwiązania organizacyjne projektu
– Dostępność zasobów osobowych/ środków pieniężnych
– Zakresy odpowiedzialności Insurance Product Managera w różnych modelach / rozmiarach organizacji
Case study/ wymiana doświadczeń
5.
Rodzaje dokumentacji produktowej (b. duże zróżnicowanie w firmach ubezpieczeniowych)
– Szkic/ Karta produktu
Biznesplan
– Monitoring rentowności
Case study/ wymiana doświadczeń
6.
Współpraca z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi na etapie wdrożenia (modelowo)
Aktuariat
– Dział Prawny
– Comliance
– IT
– Sprzedaż i Wsparcie Sprzedaży
– Marketing
– Inne działy
Case study/ wymiana doświadczeń
7.
Specyfika wdrożeń w zależności od typu produktu (produkty życiowe) – współpraca z zewnętrznymi poddostawcami-partnerami:
Ochronne
– UFK
– Mieszane
Case study/ wymiana doświadczeń
8.
KNF i inne urzędy – rosnąca skala obowiązków Product Managera
Case study/ wymiana doświadczeń
9.
Nietypowe (typowe) sytuacje, racjonalność zachowań i „higiena psychiki” Insurance Product Managera: „90% pomysłów i  dokumentów trafia do szuflady i nigdy nikt na nie już nie spojrzy
Zmiana Zarządu/ Właściciela
– Zmiana Szefa
– Zmiana Partnera Strategicznego
Case study/ wymiana doświadczeń
Dzień II
Interakcja Product Managera z siecią sprzedaży jest kluczowa z perspektywy sukcesu we wdrażaniu nowych produktów,  ale również osiągania dobrych wyników produktów już funkcjonujących. Właściwe zdefiniowanie zakresu odpowiedzialności Product Managera będzie miało kluczowe znaczenie dla firmy ubezpieczeniowej. Określimy modelowy obszar kompetencji Product Managera, korzystając z kilku przykładów. Przedstawimy kilka wątków współpracy z obszarami marketingu oraz zarządzania procesami. Przygotowaliśmy również ciekawe case study, podczas którego uczestnicy wspólnie opracują główne założenia produktu wdrażanego dla zewnętrznej sieci sprzedaży.
MODUŁ 1   –  Współpraca Product Managera z obszarami sprzedaży i marketingu
Różne modele współpracy Product Managera z siecią sprzedaży
– Granice odpowiedzialności Product Managera
– Zarządzanie produktem na etapie wdrożenia i życia produktu – interakcja ze sprzedawcami
– Kanały promowania produktu – współpraca z działem marketingu
– Proces jako Unique Selling Proposition
MODUŁ II  – Zarządzanie produktem w różnych sieciach sprzedaży
Właściwa definicja potrzeb kanału dystrybucji
– Różnice w zarządzaniu produktem w tradycyjnych sieciach agencyjnych i zewnętrznych sieciach sprzedaży
– Inny punkt widzenia
Case study – tworzymy podstawowe założenia produktu dla zewnętrznej sieci sprzedaży

Rozkład zajęć:
9:00 Rozpoczęcie I i II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I i II dnia szkolenia

PROWADZĄCY SZKOLENIE CERTYFIKOWANY INSURANCE PRODUCT MANAGER

Przemysław Makaro, Dyrektor działu ubezpieczeń – Ubezpieczenia Pocztowe

Od początku kariery związany z TUiR Warta SA. Na początku jako ekspert w zakresie ubezpieczeniowych produktów masowych. Od 2005 roku pełnił funkcję dyrektora Pionu Ubezpieczeń Indywidualnych w Makroregionie TUiR Warta SA w Łodzi, gdzie odpowiadał za rentowność biznesu, współpracę z brokerami oraz sprzedaż ubezpieczeń flot samochodowych. Od 2008 r. kierował Biurem Rozwoju Produktów Majątkowych i Osobowych w Centrali TUiR Warta SA, realizując strategię kluczowych z punktu widzenia marżowości portfeli ubezpieczeń mieszkaniowych i osobowo – turystyczych. Równolegle nadzorował projekt wdrożenia sprzedaży Direct. Od grudnia 2013 zatrudniony jako Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń w Pocztowym Towarzystwie Ubezpieczeń Wzajemnych. Odpowiada za portfel ubezpieczeń indywidualnych i majątkowych. Równolegle prowadzi projekt Otwartej Architektury włączając do oferty Grupy Poczty Polskiej kolejnych partnerów strategicznych. Dodatkowo jest członkiem grupy roboczej ds. ubezpieczeń katastroficznych w Polskiej Izbie Ubezpieczeń. Posiada tytuł MBA.

WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU CERTYFIKOWANY INSURANCE PRODUCT MANAGER
Koszt uczestnictwa w szkoleniu przy zgłoszeniu się:
do dnia 22 listopada 2017 – 1595 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 23 listopada 2017 – 1895 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER