Certyfikowany Category Manager

Certyfikowany Category Manager – kurs on-line

SZKOLENIE ON-LINE

DATA:

14 – 15 października 2021 r.

KOSZT UCZESTNICTWA:

do 1.10 1495 PLN + 23% VAT
od 2.10 1695 PLN + 23% VAT

CERTYFIKOWANY CATEGORY MANAGER
szkolenie z serii – PRAKTYCY PRAKTYKOM

14 – 15 PAŹDZIERNIKA 2021 r.

Kontakt/Zgłoszenia:
tel. 22 651 80 75, kom. 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: info@certge.pl

Dla kogo
Do udziału w szkoleniu Certyfikowany Category Manager zapraszamy:
– Osoby zarządzające kategorią / Category managerów
– Trade marketingowców
– Key Account managerów
– Brand Managerów zainteresowanych klienckim kontekstem sprzedaży ich produktów
– Osoby zarządzające działami sprzedaży

Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu:
Autorski program szkolenia został opracowany i będzie poprowadzony przez praktyków z różnych branży pracujących po stronie firm FMCG, Firm Detalicznych. Taki dobór prowadzących gwarantuje najwyższą jakość i aktualność otrzymanej wiedzy, dostęp do praktycznych narzędzi, użyteczne praktyki usprawniające pracę oraz szerokie spojrzenie na temat. Szkolenie pozwoli Ci:
– Zrozumieć tło biznesowe i pozycję Zarządzania Kategorią w procesach firmy
– Zrozumieć oczekiwania klientów co do dobrego projektu
– Poznać narzędzia i techniki zrozumienia shoppera
– Przygotować inspirującą wizję kategorii dla potrzeb wewnętrznych jak i zewnętrznych
– Posiąść niezbędne narzędzia do analizy i planowania kategorii
– Przygotować dobrą prezentację sprzedażową

Najważniejsze zagadnienia:
Moduł I – STRATEGIA KATEGORII
Moduł II – ASORTYMENT
Moduł III – PLANOGRAM
Moduł IV – Cena jako element pracy z produktem, Dystrybucja towarów, Aktywizacja sprzedaży


 

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ I (9:00 – 16:00)
Moduł I – STRATEGIA KATEGORII (9.00-12.00)
W tym module przekażemy Wam doświadczenia z udanych i nieudanych projektów. Opowiemy czym Category Management się stał i czym być nie powinien. Ta przestroga będzie zaledwie wstępem do przekazania wiedzy jakie są niezbędne fundamenty sensownego podejścia do zarządzania kategorią. Wprowadzimy pojęcia strategii kategorii i drajwerów wzrostu kategorii. Omówimy cały proces oraz narzędzia dochodzenia do strategii kategorii inspirującej zainteresowane strony:
–  klientów, aby kupić ich uwagę zainteresowanie i zaangażowanie w długoterminową współpracę
– shopperów, aby dostarczyć lepsze doświadczenia zakupowe, budować zadowolenie i satysfakcję
– dostawcę/FMCG aby dostarczać lepsze wyniki biznesowe poprzez zwiększoną penetrację i wielkość koszyków
Częścią procesu rozwoju strategii będzie definiowanie drajwerów wzrostu wraz z estymacją ich wpływu na wartość kategorii. Porozmawiamy tu również o roli zarządzania kategorią pośród innych procesów biznesowych firmy i przekażemy doświadczenia w zakresie synergii Category Management z pozostałymi procesami sprzedażowo – marketingowymi.
Prowadzący: Bartosz Woźnicki; Sales Director CEE w Hasbro
Moduł II – ASORTYMENT (12.30-16.00)

  1. Co to jest poprawny asortyment?
  2. Proces budowy asortymentu – schemat (klient, konkurencja, rynek, strategia firmy)
  3. Typy klientów, profil klienta
  4. Identyfikacja konkurencji i jego działań.
  5. Analiza SWOT
  6. Rynek (wielkość rynku, nasz udział w rynku, główni gracze, standardy jakościowe na rynku, specyfika asortymentu, trendy konsumpcyjne)
  7. 4 główne role kategorii produktów (strategiczne elementy każdej z nich – 4P).
  8. Wymagania asortymentu – szerokość i głębokość.
  9. Jak znaleźć tego właściwego dostawcę?
  10. 2 słowa o negocjacji
  11. Praca na asortymencie (pareto, nowe art., podmiana, usunięcie asortymentu, monitoring, pozycjonowanie cenowe).
  12. Podsumowanie – wpływ na codzienną pracę kupca (sprzedaż, profitowość, zapasy, rotacja, itp.)
  13. Komunikacja asortymentu.

Prowadzący: Roman Szymanda, Domestic Sales Director, MarketLab
Dzień II, (9:00 – 16:00)
Moduł III – PLANOGRAM (9.00-12.00)
Półka i asortyment
przygotowanie segmentacji kategorii, drzewo decyzji Klienta
– zakresy asortymentowe
– dostępność miejsca, klasteryzacja
– sąsiedztwo kategorii
Czym jest planogram ?
zasady tworzenia planogramu
– plan masy
– tworzenie odmian planogramów dopasowanych do różnych parametrów
– miary planogramu
Praca z planogramami
optymalizacja planogramów
– testy nowych rozwiązań
– zapas półkowy
Przełożenie strategii asortymentowych na półkę
dobór gamy w zależności od roli i strategii kategorii
– inne elementy specyficzne
– budowanie wartości kategorii
– rola marki własnej
– materiały POS
Prowadzący: Roman Szymanda, Domestic Sales Director, MarketLab
Moduł IV – Dodatkowe elementy, Kanały sprzedaży, promocje, cena (12.30-16.00)
Cena jako element pracy z produktem:
– podstawy kształtowania cen
– zależność między ceną a popytem
– produkt, jakość a cena
– zmiany cen
– kształtowanie struktury cen
Podsumowanie
Dystrybucja towarów:
– tradycyjne kanały dystrybucji w Polsce
– internetowe kanały sprzedaży
– rozwój marek własnych
Podsumowanie
Aktywizacja sprzedaży:
– plan promocji dla marek
– analiza promocji ROI, wskaźniki dystrybucji vs cel
– cel promocji i jego realizacja
– promocja vs strategia marketingowa
Podsumowanie
Prowadzący: Małgorzata Pukszta, Trade Marketing Manager, ostatnio De Care Group


 

ROZKŁAD ZAJĘĆ

8.45 logowanie do platformy szkoleniowej
9:00 Rozpoczęcie I i II dnia szkolenia
9.00-12.00 szkolenie cz. 1 (3h)
12.00 – 12.30 przerwa
12.30 – 16.00 szkolenie cz. 2 (3,5h)
16.00 Zakończenie I i II dnia szkolenia


 

PROWADZĄCY SZKOLENIE


Bartosz Woźnicki, Sales Director CEE w Hasbro

Menadżer z wieloletnim doświadczeniem w wiodących firmach z sektora dób szybko zbywalnych. W przeciągu ostatnich piętnastu lat pełnił funkcje specjalistyczne i zarządcze w strukturach sprzedażowych, trade marketingowych i marketingowych w firmach Unilever, Johnson&Johnson oraz Tchibo. Obecnie odpowiedzialny za trade marketing, category management, revenue management oraz wsparcie i rozwój sprzedaży w Tchibo w Polsce i krajach Bałtyckich. Bezpośrednie doświadczenie w pracy z wygrywającymi klientami rynku drogeryjnego, dyskontowego i hipermarketowego, siłami terenowymi i strukturami regionalnymi. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, Wyższej Szkoły Handlu i Prawa, Uniwersytetu Walijskiego oraz wielu specjalistycznych kursów i szkoleń. W swojej pracy skoncentrowany na praktycznym zastosowania wiedzy i rozwoju potencjału ludzkiego.

Roman Szymanda, Domestic Sales Director, MarketLab
Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Karierę w sektorze detalicznym rozpoczął ponad 25 lat temu. Na ponad 12 lat związał się z firmą Nutricia Polska, gdzie m.in. kierował Działem Zarządzania Kategorą. Specjalizował  się, m.in. w tematyce związanej z negocjacjami, optymalizacją asortymentu, ekspozycji i ogólnej organizacji przestrzeni sprzedażowej. Współpracował  w zakresie Zarządzania Kategorią z sieciami międzynarodowymi, jak i z klientami indywidualnymi, prowadził projekty w Polsce i za granicą. W latach 2006 – 2008 kierował Działem Konsultingu w firmie Strategix, odpowiadając m.in. za projekt wdrożenia Category Management w sieci handlowej Polomarket. W tym czasie m.in był współautorem dokumentu „Dobre praktyki Zarządzania Kategorią w Polsce” , wydanego przez ECR Polska. Prowadził projekty związane z wdrożeniem nowego konceptu w sieci Chata Polska, ponad 8 lat kierował Działem Category Management. Obecnie kieruje sprzedażą w firmie MarketLab, dostarczającej rozwiązania dla handlu, w tym m.in.w zakresie Shelf Recognition. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z optymalizacją procesów sprzedażowych, zarządzania kategorią, analizy asortymentu i negocjacji. Od ponad 5 lat wykładowca Collegium da Vinci w Poznaniu.


MAŁGORZATA PUKSZTA – Trade Marketing Manager, De Care Group
Pasjonatka marketingu handlowego od kilkunastu lat.
Swoje doświadczenie zdobywała w firmach Kamis, Agros Nova, marketing manager ds. HoReCa w Ambra S.A (Centrum Wina) ostatnio Trade Marketing Manager w De Care Group w różnych kanałach sprzedaży.
Jej motto: „najważniejszy jest konsument.” Bardzo duże doświadczenie biznesowe w obszarze trade marketingu zdobyte w różnych organizacjach z sektora FMCG.

 


 

WARUNKI UCZESTNICTWA

Koszt uczestnictwa w szkoleniu on-line przy zgłoszeniu się:
do dnia 1 października 2021 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 200 PLN
od dnia 2 października 2021 – 1695 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Dostęp do platformy
– Materiały szkoleniowe w formie pdf

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER